Ik heb lme enkele weken geleden een sony dsc s75 aangeschaft en het is werkelijk een geweldige camera, enkel één nadeel, het beperkte zoombereik. Ik heb al eens op internet rondgekeken en kan nu een 3x lens van Kenko komen aan 5500 Bef. Heeft iemand ervaring met de sony s75 incombinatie met add-on lenzen, laat het me dan weten. Alvast bedankt
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sony s75
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
zelf heb ik een S-75 maar geen ervaring met add-on lenzen, volgens mij gaat de kwaliteit wel achteruit.
Probeer eerder eens een uitsnit te maken, je zult zien dat de kwaliteit meevalt..
MVG
Vnc
[/quote]
daVinci
www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)
-
Hoi,
Bedankt voor je snelle reactie. Als je zegt dat de kwaliteit waarschijnlijk naar beneden gaat, wat bedoel je dan. Is het de kwaliteit van de foto (pincushion,barrel distortion,ruis of andere) of vertraagt de autofocus van de camera?
Als je nog tips hebt ivm sony dsc s75, die zijn altijd welkom...
Mvg
Comment
-
Een 3x converter is wel zeer sterk. Je zal vermoedelijk veel lichtverlies hebben (minstens 3 stops zou ik vermoeden tenzij de convertor een voorzetlens met grotere diameter is).
Wat beeldkwaliteit betreft zou dit beter moeten zijn dan een digitale uitsnede.
Comment
-
Welcome to our website devoted to different types of optics and how they can help you see things you might not otherwise be able to see. We will talk about how different techniques such as laser surgery and different types of optics can improve your vision. We will talk about how to restore natural vision and how to get supernatural vision with the help of night vision and telescopes. Our goal is to provide you with the information you need…
Hier kan je een voorzetlens kopen maar ik denk dat de kwaliteit dan wel achteruit gaat. Iemand ervaring hiermee?
Comment
-
Ik heb contact opgenomen met deze mensen, en ze zijn net iets te duur voor mij (180 Pond voor een 3x converter. De kwaliteit zou volgens de gegevens op de website niet achteruit gaan.
Ik heb me op ebay twee kenko (2x tele en 0.5x wide) lenzen gekocht voor 130 USD. Ik heb ze nog niet maar ik kan alleszins niet wachten.
Bedankt voor jullie reacties!!!
Comment
-
-
Als je ze hebt, laat eens weten hoe kwaliteit is...
Groeten
Vince
daVinci
www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)
Comment
-
De meeste goedkopere 3x-converters zullen, zoals Igoforit aangeeft, inderdaad nogal wat verlies in licht met zich meebrengen (sommige ruim 3 stops). Ik heb echter zeer goede ervaringen met de Nikon 3x tele (TC-E3ED), maar dat is dan ook geen echt goedkope converter. Deze kwaliteit van een digitale 3x zoom is trouwens van geen kanten te vergelijken met deze converter (alleen in prijs dan wel)
Voor diegenen die voor de CP-serie een goede stevige teleconverter zoeken (voor sommige typen extra stukken nodig), zou ik deze ondanks de prijs toch zeker eens overwegen,
Erik
Comment
Comment