Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350d onscherp?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 350d onscherp?

    Ik heb mij de EFS 18 - 55 USM aan geschaft en die is beter dan de EFS18 -
    55 en een stuk sneller

    Comment


    • #47
      Re: 350d onscherp?

      Ben eens benieuwd of de foto's met de D70 nu zo goed zullen zijn.

      Comment


      • #48
        Re: 350d onscherp?

        Oorspronkelijk geplaatst door remip
        Groot gelijk, ik heb een 20D gehad, weg gedaan voor dezelfde redenen.
        Veel plezier ermee.(blijkbaar is er een verschil in kwaliteit van canon toestellen van hetzelfde type )

        Mvg
        Remip.
        Wat is aanvaardbaar van onscherpte? Ik heb ook een 20D, en ben regelmatig teleurgesteld in wat er uit de camera komt. Al helemaal wanneer ik op 100% ga bekijken. Of zijn mijn verwachtingen te hoog gesteld en beoordeel je beter op bv 50%?

        En hangt dat dan af van het type, want nu heb je een 1DmkII waarje wel tevreden over bent, of zijn er echt grote verschillen mogelijk binnen 1 type?

        Comment


        • #49
          Re: 350d onscherp?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat
          Wat is aanvaardbaar van onscherpte? Ik heb ook een 20D, en ben regelmatig teleurgesteld in wat er uit de camera komt. Al helemaal wanneer ik op 100% ga bekijken. Of zijn mijn verwachtingen te hoog gesteld en beoordeel je beter op bv 50%?

          En hangt dat dan af van het type, want nu heb je een 1DmkII waarje wel tevreden over bent, of zijn er echt grote verschillen mogelijk binnen 1 type?
          Veel hangt volgens mij ook af van de lens, ik heb een 20D gehad; en met bvb de 70-200 f4 (Canon) leverde dit toch grotendeels haarscherpe beelden op, ook op 100 %, dit bvb zeker in vergelijking met de 'kitlens'.

          Comment


          • #50
            Re: 350d onscherp?

            Niks mis met die laatste lijkt me.
            Nog even door photoshop halen om te verscherpen.

            De eerste foto die je poste is duidelijk niet goed scherp gestelt, echt veel bewegingonscherpte zie ik niet.

            Het is waarschijnlijk gewoon even wennen aan je camera.
            Ik schiet regelmatig op een 85/1.8 op F2.2 met lange sluitertijden (1/30 of zo).
            Niet te hard je knoppie indrukken dus en een beetje steun zoeken helpt ook.
            Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
            EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

            Comment


            • #51
              Re: 350d onscherp?

              Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
              Veel hangt volgens mij ook af van de lens, ik heb een 20D gehad; en met bvb de 70-200 f4 (Canon) leverde dit toch grotendeels haarscherpe beelden op, ook op 100 %, dit bvb zeker in vergelijking met de 'kitlens'.
              Gebruik hem met 70-200 L f4, 17-40 L F4 en 50 1.4.
              De 70-200 geeft inderdaad (meestal) nog het meest aanvaardbare resultaat maar zelfs de 50 waarover ik toch regelmatig omschrijvingen zie als 'superscherp' voldoet niet echt.

              En dan zeggen dat heel de set al 2 maal binnengeweest is bij ETB.

              Ik lees dan graag Fullator zijn quote over 'investeren in geestelijke gezondheid' maar hier wordt ik wat moedeloos van en dat is ook niet de bedoeling.

              Comment


              • #52
                Re: 350d onscherp?

                Ik heb al veel geschreven over de onscherpte van de 350d en zijn kit lens maar ja er werd mij verteld dat het aan mij lag.
                Ik adviseer nog steeds de E500 met zijn 2 goede lenzen.
                Ik ben wel eens benieuwd wat mensen nou in totaal kwijt zijn dus de 350 d met een goede lens.
                En kijk dan eens wat je kwijt bent met de e500 dat scheelt nogal.
                Dan hebben we het wel over hobby foto grafie he dus niet profesioneel.

                Comment


                • #53
                  Re: 350d onscherp?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat
                  Wat is aanvaardbaar van onscherpte? Ik heb ook een 20D, en ben regelmatig teleurgesteld in wat er uit de camera komt. Al helemaal wanneer ik op 100% ga bekijken. Of zijn mijn verwachtingen te hoog gesteld en beoordeel je beter op bv 50%?[IMG][/IMG]

                  En hangt dat dan af van het type, want nu heb je een 1DmkII waarje wel tevreden over bent, of zijn er echt grote verschillen mogelijk binnen 1 type?
                  Ik zeg zeker niet dat alle 20D's dit fenomeen hebben, en volgens mij moet je dat beoordelen op 100% zeker voor vergrotingen tot 50X70 of om naar harte lust te kunnen croppen.



                  Model : Canon EOS-1D Mark II N
                  YCbCrPositioning : centered
                  ExposureTime : 1/160Sec
                  FNumber : F7,1
                  ISOSpeedRatings : 400
                  Flash : Not fired(Compulsory)
                  FocalLength : 420,00(mm)
                  WhiteBalance : Auto
                  Nieuwe website

                  Comment


                  • #54
                    Re: 350d onscherp?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat
                    Gebruik hem met 70-200 L f4, 17-40 L F4 en 50 1.4.
                    De 70-200 geeft inderdaad (meestal) nog het meest aanvaardbare resultaat maar zelfs de 50 waarover ik toch regelmatig omschrijvingen zie als 'superscherp' voldoet niet echt.
                    Precies wat ik gedaan heb bij de aanschaf van m'n 20D .
                    Heb toen de kitlenzen links laten liggen en ben direct voor de 17-40L F4 en 70-200L F4 gegaan.
                    En ik moet zeggen: tot mijn grote tevredenheid tot hiertoe.
                    Beide lenzen nemen haarscherpe foto's .
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #55
                      Re: 350d onscherp?

                      Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                      Heb toen de kitlenzen links laten liggen en ben direct voor de 17-40L F4 en 70-200L F4 gegaan.
                      En ik moet zeggen: tot mijn grote tevredenheid tot hiertoe.
                      Beide lenzen nemen haarscherpe foto's .
                      Heb dit ook gedaan.....en toch niet goed en voor mij stopt de discussie over de 20D

                      Mvg
                      Remip
                      Nieuwe website

                      Comment


                      • #56
                        Re: 350d onscherp?

                        Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                        Precies wat ik gedaan heb bij de aanschaf van m'n 20D .
                        Heb toen de kitlenzen links laten liggen en ben direct voor de 17-40L F4 en 70-200L F4 gegaan.
                        En ik moet zeggen: tot mijn grote tevredenheid tot hiertoe.
                        Beide lenzen nemen haarscherpe foto's .
                        Zeg, GeertB, aangezien je ongeveer hetzelfde materiaal hebt waar je heel tevreden over bent, heb je geen zin om mijn 20D eens te evalueren?

                        Comment


                        • #57
                          Re: 350d onscherp?

                          Allé, dan ook maar een 100% crop voorbeeldje, genomen met de EF 70-200L F4.
                          OK, na bewerking (witbalans, wat verscherping etc.), maar voor mij voldoet dit aan alle verwachtingen voor het materieel dat ik bezit.



                          Exposure time [s]: 1/250
                          F-Number: F4,5
                          Focal length [mm]: 200 (320mm, 6,4x)
                          ISO value: 100
                          Last edited by GeertB; 12 maart 2006, 21:51.
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

                          Comment


                          • #58
                            Re: 350d onscherp?

                            Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                            Allé, dan ook maar een 100% crop voorbeeldje, genomen met de EF 70-200L F4.
                            OK, na bewerking (witbalans, wat verscherping etc.), maar voor mij voldoet dit aan alle verwachtingen voor het materieel dat ik bezit.
                            Inderdaad,niets op aan te merken,vandaar, niet alle 20D.....
                            Nieuwe website

                            Comment


                            • #59
                              Re: 350d onscherp?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Geesie
                              probeer eens een foto te nemen met verschillende objecten die schuin achter elkaar staan, maak dan de foto met het middelste object als focuspunt en check of je focuspunt wel correct is. Mischien heb je wel last van front/ back focus.
                              Zeker met lage diafragma kan dit het geval zijn .

                              22 reacties verder en jij hebt nog niet door dat het bewegingsonscherpte is??

                              sluitertijd van 1/25 en een brandpuntsafstand van 35 mm. = onmogelijk een scherpe foto tenzij er een statief wordt gebruikt.

                              Dit is in geen geval een verschil met een SLR dus dat excuus kan je niet maken. Dit werkt allemaal precies hetzelfde, er zijn geen analoge en digitale regels ineens hoor. Het enige verschil is de cropfactor van 1,6.
                              Nikon D50 | 18-55 mm. f/3,5 - f/5,6 | 50 mm. f/1,8 | 14 mm. f/2,8 | SB-600 | Omnibounce | 2gb SD-card

                              Comment


                              • #60
                                Re: 350d onscherp?

                                Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                                Allé, dan ook maar een 100% crop voorbeeldje, genomen met de EF 70-200L F4.
                                OK, na bewerking (witbalans, wat verscherping etc.), maar voor mij voldoet dit aan alle verwachtingen voor het materieel dat ik bezit.



                                Exposure time [s]: 1/250
                                F-Number: F4,5
                                Focal length [mm]: 200 (320mm, 6,4x)
                                ISO value: 100
                                Snel aanpassen of ze zal verwijderd worden,veel te groot!
                                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                                Comment

                                Working...
                                X