Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schermpje CANON EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schermpje CANON EOS 350D

    Hoi,

    ik had een vraagje over het LCD scherm van een CANON EOS 350D, ik heb mij laten vertellen dat je er geen previews van je foto's op kan zien....is dit waar? Ik kan dat nogal moeilijk geloven...

    Bedankt aan diegenen die dit kunnen uitklaren

    Groetjes,
    Sofie

  • #2
    Re: Schermpje CANON EOS 350D

    Ik bezit een 350D en ik kan je verzekeren dat je wel een preview van alle foto's op de CF kaart kan zien.


    MVG


    Topaaz

    Comment


    • #3
      Re: Schermpje CANON EOS 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door Sofie M
      Hoi,

      ik had een vraagje over het LCD scherm van een CANON EOS 350D, ik heb mij laten vertellen dat je er geen previews van je foto's op kan zien....is dit waar? Ik kan dat nogal moeilijk geloven...

      Bedankt aan diegenen die dit kunnen uitklaren

      Groetjes,
      Sofie
      Je kan met een DSLR geen preview zien van een foto als je daarmee wil zeggen een beeld hebben op het LCD alvorens je de foto hebt getrokken.
      Er zit namelijk een spiegel voor je sensor die er voor zorgt dat je een erg klaar en duidelijk beeld in de zoeker van je spiegelreflex krijgt. Deze spiegel klapt pas weg op het ogenblik dat je een foto maakt...
      Dit is net één van de pluspunten van een SLR : heldere en duidelijke zoeker, en het scherpstellen gebeurt voor je de foto neemt, niet erna (zoals bij compacts)

      als je echt op een preview op een LCD wil hebben, kan je altijd een zigview kopen die je op je zoeker aansluit en het beeld van de zoeker op een LCD weergeeft

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Schermpje CANON EOS 350D

        ..als je bedoelt of je via de LCD foto's kunt maken (zoals bij een compact camera) dan helaas: dat gaat over het algemeen niet bij een digitale spiegelreflexcamera (dure uitzonderingen daargelaten)

        waarom?

        1. er zit een spiegel voor de CCD om het mogelijk te maken door de zoeker te kijken (wat veel beter is om scherpte te beoordelen trouwens)

        2. in tegenstelling tot compact of prosumer camera's wordt de CCD van een dSLR alleen tijdens de opname van stroom voorzien, continue zou dit schade opleveren voor de chip


        Er zijn wel hulpmiddelen die je op de zoeker kunt plaatsen waardoor je toch bijv. boven je hoofd kunt opnemen.


        correct me if i'm wrong
        het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
        Telecaster weblog
        km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

        Comment


        • #5
          Re: Schermpje CANON EOS 350D

          sorry sugar, had je reactie nog niet gezien
          het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
          Telecaster weblog
          km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

          Comment


          • #6
            Re: Schermpje CANON EOS 350D

            Ik bedoel eigenlijk de foto bekijken nadat je hem hebt genomen

            Comment


            • #7
              Re: Schermpje CANON EOS 350D

              tuurlijk kan dat, maar niet met een analoge slr natuurlijk
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #8
                Re: Schermpje CANON EOS 350D

                OK, ik heb hem! Met een dSLR neem je foto's op de goede oude manier maar je kan ze daarna wel bekijken op het schermpje....ja, ik ben toch nog een leekje hoor

                Comment


                • #9
                  Re: Schermpje CANON EOS 350D

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  en het scherpstellen gebeurt voor je de foto neemt, niet erna (zoals bij compacts)
                  Leg dat eens uit: scherpstellen nadat je de foto hebt genomen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schermpje CANON EOS 350D

                    Ik denk dat ie bedoeld na afdrukken op ontspanner knop, maar of dit waar is betwijfel ik ten zeerste
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schermpje CANON EOS 350D

                      Trouwens:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sofie M
                      Ik bedoel eigenlijk de foto bekijken nadat je hem hebt genomen
                      Kan zeker wel hoor
                      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                      Comment

                      Working...
                      X