Heb het internet afgezocht en verschillende forums (ook hier) bekeken omdat ik van plan ben om een goede tripod + ball head wil aanschaffen.
Het een en ander is me wel duidelijk geworden en dat is dat goedkoop, duurkoop is. Aangezien een goede tripod een investering voor het leven is wil ik graag jullie advies. Welke zal ik aanschaffen.
Voor de ball head wil ik een van onderstaande:
- RRS ballhead, model BH-55 LR (lever clamb) of BH-55 Pro (screw knob clamb (welke is handiger/beter?)
- Arca Swiss B1, heeft ook verschillende uitvoeringen. suggesties over welke?
Over Arca Swiss is een hoop bekend, maar RRS is vrij onbekend voor me. Wel gezien dat sommige forum leden deze hebben en de review zijn ook lovend.
Voor de Tripod wil ik een Gitzo carbon kopen. (ben trouwens 1.87 m lang)
- Heeft iemand suggesties welke uitvoering. Heb op de site van Gitzo gekeken , maar kom er niet uit.
- De Mountaineer G 1228 (kan tot 8 kg), lijkt me een goede tripod
- De Explorer G 2227 (ook aantrekkelijk want daar kan je ook makkelijk macro mee doen, alleen is het maximale gewicht dat hij aan kan 6kg)
- De Systematic G 1348, max. gewicht 12 kg.
Nou vind ik het moeilijk in te schatten wat een lens + camera weegt en wanneer de tripod nog stabiel is. Laten we zeggen. Maximale configuratie een Mark II + 300 2.8 of een 400 lens. Wil "maar" 1 tripod aanschaffen omdat dat al duur genoeg is.
Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben om de keuze te vergemakkelijken.
Alvast bedankt.
Kim
Het een en ander is me wel duidelijk geworden en dat is dat goedkoop, duurkoop is. Aangezien een goede tripod een investering voor het leven is wil ik graag jullie advies. Welke zal ik aanschaffen.
Voor de ball head wil ik een van onderstaande:
- RRS ballhead, model BH-55 LR (lever clamb) of BH-55 Pro (screw knob clamb (welke is handiger/beter?)
- Arca Swiss B1, heeft ook verschillende uitvoeringen. suggesties over welke?
Over Arca Swiss is een hoop bekend, maar RRS is vrij onbekend voor me. Wel gezien dat sommige forum leden deze hebben en de review zijn ook lovend.
Voor de Tripod wil ik een Gitzo carbon kopen. (ben trouwens 1.87 m lang)
- Heeft iemand suggesties welke uitvoering. Heb op de site van Gitzo gekeken , maar kom er niet uit.
- De Mountaineer G 1228 (kan tot 8 kg), lijkt me een goede tripod
- De Explorer G 2227 (ook aantrekkelijk want daar kan je ook makkelijk macro mee doen, alleen is het maximale gewicht dat hij aan kan 6kg)
- De Systematic G 1348, max. gewicht 12 kg.
Nou vind ik het moeilijk in te schatten wat een lens + camera weegt en wanneer de tripod nog stabiel is. Laten we zeggen. Maximale configuratie een Mark II + 300 2.8 of een 400 lens. Wil "maar" 1 tripod aanschaffen omdat dat al duur genoeg is.
Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben om de keuze te vergemakkelijken.
Alvast bedankt.
Kim
Comment