Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji xD geheugenkaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji xD geheugenkaartjes

Iets heel raars, 2 nieuwe kaartjes van 1 giga, ik steek ze in mijn kaartlezer, rechtstreeks uit de verpakking, een venster opent dat laat zien dat de kaartjes dus wel degelijk leeg zijn. Tot dusver, geen enkel probleem. Ik steek een kaartje in mijn Fuji S3, trek enkele testfoto's die duidelijk zichtbaar zijn op het LCD schermpje. Daarna steek ik de kaart in mijn geheugenkaarlezer van de PC en krijg ik steeds de foutmelding : kaart is niet geformatteerd, wil u nu formatteren? Ik dacht, ja, misschien ergens iets mislopen, dus ik klik op ja, formatteren wil beginnen maar na een dikke minuut...fotmelding, kaart kan niet geformatteerd worden. Geen paniek, ik denk, ik formatteer rechtstreeks in de camera, inderdaad, geen vuiltje aan de lucht, formatteren loopt prima.
    Ik steek de kaart opnieuw in mijn kaartlezer, je kan het al raden, nougabollen, niks, op nieuw die formatteervraag..... iemand een ideetje wat hier aan te doen is? Na het gebruiken van de kaartjes in de S3 worden ze niet meer herkend op de PC....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Fuji xD geheugenkaartjes

Wat de kaartlezer betreft, ik zou eens contact opnemen met de leverancier van de kaartlezer zelf.
    Zelf heb ik een compactcamera van Fuji,ook met xd-kaart, maar die koppelde ik altijd rechtstreeks aan de computer. Zo moest ik nooit het kaartje eruit halen. De computer herkent het fototoestel als een bijkomende opslagruimte.

Comment

Het is een ingebouwde kaartlezer, met CF geen enkel probleem na formatteren in de S3, enkel bij de xD kaartjes. Het handige is natuurlijk juist dat je enkel de kaartjes kan meenemen om op verschillende PC's te kunnen gebruiken en niet steeds het fototoestel te moeten meebrengen.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik laat het xd kaartje juist in de camera zitten omdat ik het erin heb voor geval van vergeten van cf. Heeft me met de S3 en ook de Kodak 14n (SD) al heel wat ellende bespaard. Tenslotte heb je altijd een kans dat je bij haast het cf in de laartlezer laat zitten.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
          Ik laat het xd kaartje juist in de camera zitten omdat ik het erin heb voor geval van vergeten van cf. Heeft me met de S3 en ook de Kodak 14n (SD) al heel wat ellende bespaard. Tenslotte heb je altijd een kans dat je bij haast het cf in de laartlezer laat zitten.
          Ik ben ooit eens met mijn 20D en nieuwe lens op locatie gegaan om er eens wat lmeuke plaatsjes mee te schieten
          CF card zat thuis nog in de cardreader

idd oppassen geblazen dus met kaardjes uit de camera halen

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Mannen en dames , dat kan allemaal wel zijn Maar van geheugenkaartjes heb ik ALTIJD een reserve zitten in mijn fototas ( ongebruikte zelfs tot nu toe ) Er zitten altijd 2 CF kaartjes van ieder 1 gig in mijn fototas, inderdaad, voor gevallen zoals jullie hier allemaal vermeldden.
            Aan de andere kant, ik gebruik geheugenkaartjes ook als transportmiddel om grotere bestanden van de ene locatie naar de andere te brengen, vandaar dat ze dus ook door een kaartlezer moeten gelezen kunnen worden.
            Wat ik dus niet begrijp is het feit dat de kaartjes perfect te lezen waren VOOR ze in de S3 gezeten hebben en niet meer erna.....misschien moet ik met Fuji zelfs een contact opnemen. Andere kaartlezer dan de ingebouwde waar ik nu op werk heb ik helaas niet bij de hand, dus dat kan ik voorlopig niet uitproberen. Volgens mij heeft het er weinig mee te maken aangezien ze perfect leesbaar waren VOOR ze in de S3 gebruikt werden.....

mvg,

Francis

Comment

Als je de kaartjes geformateerd hebt in de kodak en ze daarna terug in de pc bekijkt kan je dan zien wat voor bestandsformaat de pc aangeeft wat er op de kaartjes staat of zijn ze voor de pc helemaal niet te lezen ?

Ik heb hier vroeger eens een progje gehad waar je allerlei testen mee kon doen met geheugenkaartjes (snelheid meten van schrijven en lezen, format, low level format, enz...) ik zal eens zoeken of ik dat nog ergens kan vinden mischien helpt dat je wel vooruit.
              "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cisco
                Als je de kaartjes geformateerd hebt in de kodak en ze daarna terug in de pc bekijkt kan je dan zien wat voor bestandsformaat de pc aangeeft wat er op de kaartjes staat of zijn ze voor de pc helemaal niet te lezen ?

Ik heb hier vroeger eens een progje gehad waar je allerlei testen mee kon doen met geheugenkaartjes (snelheid meten van schrijven en lezen, format, low level format, enz...) ik zal eens zoeken of ik dat nog ergens kan vinden mischien helpt dat je wel vooruit.
                Cisco, ( wel toevallig, zo noemen mijn beste vrienden mij ook )

De PC herkent het kaartje totaal niet meer, wel de allereerste keer toen het uit de verpakking kwam, daarna fotootje gemaakt en toen weigerde de PC het kaartje nog te lezen.
                Misschien dat een low level format uitkomst kan brengen.

Alvast bedankt voor de reactie,

mvg,

Francis

Comment

Hey Kine,

Mij hebben ze steeds verteld de kaart hoe dan ook STEEDS in het toestel te formatteren!! Dat doe je nooit te weinig, ik doe dat keer op keer als er alles afhaal en heb nooit probs.

Groeten,
                  Bjornvg
                  Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

Comment

Working...
                  X