Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Welke tas heeft u?

1. welke tas ?
    Lowepro Micro Trekker 200

2. Hoe bevalt hij?
    Alles gaat erin voor het moment. Ik zit in een overgangsfase en zit met weinig lenzen nu aangezien ik een hoop verkocht heb. En ik heb dus plaats genoeg.

Bottom line: het doet wat het moet doen: mijn foto spullen een huis geven

3. Wat zit er in?
    Nikon D70 met Nikkor 20-35 2.8 erop
    Nikkor 70-210/4.0
    Nikkor 50/1.4
    Nikkor 105/2.5 AI
    Zonnekappen zitten op de lenzen.
    SB-24 flits in lederen zakje
    Geheugenkaartjes
    Batterijlader met snoer en extra USB kabel
    klein Leitz statiefje (kan je iemand met doodslaan )

4. Wat moet er ooit nog in ?
    SB600 ipv SB-24
    De 105 gaat eruit
    Er moet nog een 35-70/2.8 en een
    Tokina 12-24/4 ingeraken op een of andere manier

5. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
    Voordelen :
    Goed aanpasbaar, de compartimentjes zijn makkelijk te herschikken. Compact zakje.

Nadelen
    Het ding schreeuwt: "kijk kijk fotoapparatuur, steel mij !" (de meeste fotozakken spijtig genoeg)
    Het is oncomfortabel voor mij. Dat is waarschijnlijk omdat ik het ding nooit goed vastbind rond mij. Ik draag het altijd op 1 schouder of op 2 schouders zonder het volledig vast te maken.

Oh ja, ik heb ook nog een mooie oude harde ledere Hasselblad tas. Maar die gebruik ik niet.

Heeft er iemand trouwens een idee van wat er in die stukjes zit waar je de compartimentjes mee maaktn, je weet wel de dikke lapjes met velcro aan ? Het materiaal (mousse?) dat daarin zit. Sorry voor de wat domme verwoording maar ik zou niet direct weten hoe je zoiets noemt.
    Ik denk er namelijk aan om zelf iets te maken dat ik makkelijk in en uit een eastpak rugzakje kan halen en waar mijn camera mooi inpast met een lens. Die eastpak zou namelijk veel handiger zijn dan die lowepro (het klassiek kleine eastpakje).
    Last edited by Powaqqatsi; 17 oktober 2006, 20:51.
    mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
      Heeft er iemand trouwens een idee van wat er in die stukjes zit waar je de compartimentjes mee maaktn, je weet wel de dikke lapjes met velcro aan ? Het materiaal (mousse?) dat daarin zit. Sorry voor de wat domme verwoording maar ik zou niet direct weten hoe je zoiets noemt.
      Ik denk er namelijk aan om zelf iets te maken dat ik makkelijk in en uit een eastpak rugzakje kan halen en waar mijn camera mooi inpast met een lens. Die eastpak zou namelijk veel handiger zijn dan die lowepro (het klassiek kleine eastpakje).
      Volgens mij worden er losse inserts van Domke verkocht van dat materiaal.

Comment

Ik heb al eens gepost maar ben geswitched.

1. welke tas heeft men?
        Tamrac Adventure 7

2. Hoe bevalt hij?
        Uitstekend. Net 3 weken door India gereisd met deze tas.

3. Wat gaat er ongeveer in?
        Onderin (in het fotocompartiment):
        Nikon D70 met 18-70 kitlens
        Nikkor 70-210D telelens
        Nikkor 50mm 1.8
        Kenkor teleconverter
        Extra batterij (en oplader)
        Extra geheugenkaartjes (in Gepe boxje)
        Afstandsbediening
        Bovenin:
        Manfrotto 709B tafelstatief
        Zonnebril in koker
        Zonnebrandcreme
        Noodponcho
        Reisgids
        Wat te eten
        Aan de zijkanten (in de mesh pockets):
        Filters

4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
        Voordelen:
        De tas is in tweëen gesplitst waardoor je makkelijk extra zaken meeneemt
        De tas is precies groot genoeg voor mij
        De tas draagt ERG comfortabel door de dikke banden (uren lopen bij 37 graden is geen probleem)
        Met de heupband hangt de tas ietsje van je rug waardoor je wat extra ventilatie hebt
        De tas ziet er niet uit als een fotorugzak (meeste beveiligingsbeambten keken er gewoon overheen)
        De tas is van zeer sterk materiaal en van binnen zelfs in te delen
        De camera wordt goed beschermd
        Ondanks het ontwerp is de camera er toch eenvoudig en snel uit halen
        Nadelen:
        Ik heb het niet als een nadeel ervaren maar je moet de tas even neerzetten om de camera eruit te halen
        Omdat de tas openklapt heb je een paar centimeter ruimte nodig om de camera eruit te halen

Conclusie:
        Zeer fijne en voor mij toch zeker (nu) de ideale tas... Maar ook weer niet voor alles, ik heb ook een schoudertas die ik bij bruiloften gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mischa Bekijk bericht
          Nu de rest nog. Kent overigens iemand de Naneu Pro Military Alpha? Ik heb dit eerder gevraagd, maar tis even een reminder. Hier de link: http://www.naneupro.com/products.mdv?p=mo-a#
          Nee. Maar heeft wat weg van de Lowepro Orions en van de Tamrac Adventure 7 (die ik heb). Die laatste is prettig (en factoryprices.nl prettig geprijsd). Ik moet zeggen dat die Naneu er ook goed uitziet, mooie draagbanden en padding ziet er goed uit.

Comment

1. welke tas?
            Tamrac Expedition 5

2. Hoe bevalt hij?
            Goed, al zou een brede heupdraagriem wel handig zijn als ie echt volledig volgeladen is. De Expedition 7 heeft dit maar dat is ineens een echt 'monster'.

3. Wat gaat er ongeveer in?
            Momenteel: D70, 18-70 kitlens, 180mm macro, 400mm tele, SB800-flits, Manfrotto 190proB statief, regencape. Voor accessoires is er plaats zat en aan de buitenkant kan je links en rechts nog drinkbussen,... toevoegen.

4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
            Lang getwijfeld tussen de Tamrac en de Lowepro Minitrekker AW. Toen ik ze eenmaal naast elkaar zag was de keuze snel gemaakt. De Tamrac is steviger, heeft bredere en beter opgevulde draagriemen, betere voering, een stevigere statiefbevestiging en kan langs alle kanten nog uitgebouwd worden. De regenkap van de Minitrekker leek een voordeel voor Lowepro te zijn maar met een statief kan die kap niet meer gebruikt worden - De afwerking van de Tamrac is trouwens zo goed met regenbestendige ritsen dat ik me niet al te veel zorgen maak. Enige nadeel van de Tamrac: de wat blitse kleur- en materiaalkeuze die een redelijk hoog 'Johnny'-gehalte heeft. Nu alleen nog een Marina en een Opel Manta zien te vinden
            Last edited by Laurens; 9 april 2007, 17:47.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

ik zou een d50 met 18/70 en een d70s met een 70/200 (zonnekap erop) samen met een flitser, en kleiningheden in een rugzak moeten krijgen. Iemand suggesties welke hiervoor in aanmerking komt. Dacht aan de Lowepro minitrekker AW maar weet niet of deze groot genoeg is.

mvg
              D70s + D50 | AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED | SIGMA 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO HSM
              http://www.jarrepics.be

Comment

Mag ik deze topic eens van onder het stof halen?
                Ik heb deze week 2 city trips gedaan met mijn lowepro mini trekker.
                Zeer handige rugzak maar niet geschikt voor een city trip.
                Ik moet nogal vaak wisselen van mijn standaard lens 24-105 naar mijn breedhoek 10-22.En dan begint de miserie.Stoppen rugzak afzetten lenzen wisselen rugzak terug op je rug en verder.

Dus ben ik op zoek naar een foto tas waar mijn 20D + 24-105 + 10-22 in kan.En het belangrijkste waar ik snel aan mijn lenzen kan om te wisselen.
                Ik zit te denken aan een Slingshot 200 of een Nova 4 .Daar kunnen niet alle lenzen in maar met die 2 lenzen heb ik genoeg tijdens een city trip.Maar misschien heeft iemand een beter idee voor me.

mir
                Last edited by mir; 8 april 2007, 11:15.
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

En het belangrijkste waar ik snel aan mijn lenzen kan om te wisselen.
                  Ik denk dat de slingshot 200 geschikt is. Ik gebruik deze tas ook en ben tevreden over de toegankelijkheid ervan.
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Working...
                  X