Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Welke tas heeft u?

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
    Kan iemand mij met helpen?

IK ZOEK:

Een rugzak waar in kan:

17 inch laptop (41 x 30 cm)
    BODY+ 50mm, 2 standaardlenzen, 1 telelens en eventueel flitser.

Iemand ervaring met COMPUROVER ?
    Dat past wel in de Kata R-103, hij is wel duur, maar is ook van goede kwaliteit en super draagcomfor.

http://www.cameraland.nl/component/o.../limitstart,0/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
      Ik had hetzelfde probleem

Ik heb mezelf een Lowepro D650 Stealth reporter gekocht.

Wat krijg ik erin:
      - 2 body's
      - 3 lenzen (normaal van zoom)
      - 1 grote zoom-lens
      - 2 flitsers
      - 1 lichtmeter
      - vele toebehoren
      - 1 laptop 17" + muis en voeding

Ik hoop dat dit een antwoord is op uw vraag

Sven

EDIT: het is een schoudertas en geen rugzak

Pff een schoudertas... dat zie ik echt niet zitten. Niet dat ik en mietje ben (meerdere mensen kunnen dit beamen, toch ? ), maar om een ganse dag gewicht te dragen om 1 schouder... No thanks, een rug draag je gans je leven mee.

Die Kata: wat een gedrocht
      flickr

Comment

Die Kata: wat een gedrocht
        Ach ja we kunnen niet allemaal dezelfde smaak hebben (gelukkig ook maar), zo vind ik de COMPUROVER er totaal niet uitzien
        Last edited by EJS; 29 september 2006, 19:32.

Comment

Ik vind die Kata er nog best goed uitzien, maar ik geef gewoon toe dat ik hem niet wil omdat ik hem te duur vind. Zo heeft iedereen zijn smaak (gelukkig).

Ik twijfel nog tussen de Lowepro Mini Trekker AW en de Naneu Pro Military Alpha. Waarbij ik in twijfel trek of die laatste groot genoeg is voor mijn gear. Ik vind hiervan vooral de prijs zeer aantrekkelijk en het feit dat ie in camouflage-kleuren leverbaar is. Dit laatste laat de tas uitzien naar alles behalve een fototas. Helaas ken ik geen dealer bij mij in de buurt en om zomaar iets via internet te gaan bestellen waarvan ik niet weet of het dat is wat ik zoek vind ik ook een beetje lala.

Is er dan helemaal niemand met deze Naneu ??
          Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Fijne reacties hier
            Als beginner wou ik ook wel graag een tas die mijn (voor mij, dure) aankoop beschermd. Ik heb gekozen voor een Lowepro Rezo 140 AW

Ik heb maar één lens en bij spectaculaire uitbreiding kan ik altijd een grotere aankopen. Voorlopig moet deze voldoen denk - hoop ik. Weet er soms iemand wat die tekentjes betekenen op de website van Lowepro zoals deze hier:

bedankt !

Comment

Kijk hier even: http://www.lowepro.com/customer_serv...on_Legend.aspx

Ik denk dat je de meesten hier wel terug kan vinden

Groeten,
              Mischa
              Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

BEDANKT

had dit niet gevonden en bij deze heb ik dus een volledige uitleg .. wat een fijne forum hier

Comment

Ik denk dat ik de kleinste tas van heel bd heb.

Een tasje van activ waar men minolta Dimage Z5 net in past.
                  Vooraan steken er nog 2 extra SD kaartjes bij en een ewtra setje batterijen.
                  Bovenaan achter de rits zit nog een mini statiefje.

LOL
                  Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EJS Bekijk bericht
                    ... en op http://www.kofferfunshop.de/ plukschuim besteld, dat is voor gesnedenschuim in blokjes van 1cmX1cm wat je er zo uit kan pluken met je hand (werkt echt super makkelijk).
                    En is dat eenmalig dat je die blokjes kan verwijderen, of kan je dat achteraf nog 100x herschikken tot je tevreden bent over het resultaat?
                    Wel spijtig dat dat beetje schuim duurder is dan zo'n koffer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                      Het is een gegeven zoals in DEZE topic blijkt dat een tas kopen net zo belangrijk en moeilijk is als een camera of lenzen.

Ik open deze topic om mensen hun ervaringen te laten vertellen over hun tas.

1. welke tas heeft men?
                      2. Hoe bevalt hij?
                      3. Wat gaat er ongeveer in?
                      4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?

Als men deze 4 vragen wil beantwoorden zijn er denk ik heel veel mensen die hier iets mee kunnen doen eer ze overgaan op de aankoop van een nieuwe tas.
                      Een goede tas is nl ook niet goedkoop.

Groeten Kees

Toch wel FANTASTISCH dat een vraag, gesteld op 29 december van het jaar 2005, nu nog steeds respons krijgt van de mensen !!!!
                      Dat heeft de Kees toch wel goed gedaan
                      Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

zeer intresant topic.
                        als ik zo zie wat de meesten hier bezitten word ik jaloers....

ik ben maar een zielige beginnende amateur en tot mijn schamele bezittingen behoort:

Canon Custom Gadget Bag 100EG
                        foto

wat zit erin:
                        canon 350D
                        kitlens erop
                        tamron 70/300
                        uv filters
                        usb kabel
                        lenskapjes
                        extra SDkaart
                        ne stilo

nog foto

er kan nog een beetje kleine prul bij maar ik heb niet meer nodig.

deze sjakosj is voor mijn behoeften perfect!
                        degelijk afgewerkt materiaal, en in mijn ogen met de prijs van rond de 40€ niet duur.

heb ook nog een lowepro topload zoom mini maar die word niet gebruikt wegens te klein.

Comment

Heb vandaag eens de CompuRover AW vastgehad bij Fnac Brussel (City2)

Is me dat een groot ding zeg!
                          Duidelijk een rugzak voor fotografen die veel materiaal meehebben + hun laptop, echt mobiel zijn dus.

Mezelf zie ik geen godsganse dagen daarmee rondlopen, dus hou ik het nog even bij de Orion Trekker die ik nu heb
                          flickr

Comment

Heb vandaag eens de CompuRover AW vastgehad bij Fnac Brussel (City2)

Is me dat een groot ding zeg!
                            Duidelijk een rugzak voor fotografen die veel materiaal meehebben + hun laptop, echt mobiel zijn dus.

Mezelf zie ik geen godsganse dagen daarmee rondlopen, dus hou ik het nog even bij de Orion Trekker die ik nu heb
                            De Rovers zijn heel aardige rugzakken voor combi. Ik heb de Rover AW Plus, da's ongeveer dezelfde als de CompuRover, maar zonder laptopopbergvak. Ik gebruik 'm voor korte trips, waarbij ik in 't bovenste stuk kledij enzo stop en onderaan een deel van m'n fotogerief. Daarnaast neem ik meestal een LowePro Rezo 190 AW mee voor dagelijks gebruik (toestel met standaardobjectief, flits, twee lange tele-objectieven en een 4-tal korte primes of teleconvertoren).

Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

1. welke tas heeft men?
                              LowePro Slingshot 200 AW

2. Hoe bevalt hij?
                              Goed, maar 't is wennen aan de draagriem over je borst.

3. Wat gaat er ongeveer in?
                              Nikon D200 met 18-200VR erop
                              Nikon 70-200/2.8VR
                              Nikon 10.5/2.8fisheye
                              Sigma 30/1.4
                              Zonnekappen voor bovenstaande lenzen
                              SB800 flits met accessoires
                              D200 & SB800 manuals
                              Pen & notitieboekje
                              Geheugenkaartjes
                              Batterijlader met snoer

4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
                              Voordelen : je kan zonder 'm uit te doen bij je camera, zit comfortabel en er kan heel wat in. Bestand tegen regen.
                              Nadelen : je ken niet heel snel bij ALLE inhoud, daarvoor moet je wat meer moeite doen.

Trouwens, voor diegenen die niet weten welke tas kiezen : www.cambags.com

Gegroet,
                              Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elkevv Bekijk bericht
                                Ik gebruik sinds kort de Tamrac Adventure 7
                                fotoke: site tamrac

Wat past erin?
                                De D50 met de kitlens erop gemonteerd, verder nog de Sigma 70-300mm (past niet gemonteerd in de tas), de Nikkor 50mm 1.8. Dan heb ik nog twee 'vakjes' over, in dat een stop ik meestal mijn oplader + kabels, in dat ander allerlei prullen zoals achterdoppen enz. Vooraan is ook nog een klein zakje waarin ik mijn geheugenkaartjes stop, een extra batterij en reinigingsdoekjes. Dan is er ook nog een compartiment bovenaan waarin ik mijn externe flits stop en afhankelijk van waar ik naartoe ga ook nog een lunchpaket en een beetje water.

Hoe bevalt hij?
                                't Is een comfortabele rugzak, nog geen rugpijn mee gehad. Het is ook bijzonder handig dat er bovenaan een gewoon vak is waar allerlei spulletjes inkunnen (zoals bij de Lowepro rover serie dacht ik).

Voor -en nadelen?

Voor:
                                - afgescheiden compartiment voor niet-fotomateriaal
                                - fotocompartiment helemaal naar smaak in te delen
                                - in het voorvakje zit een soort van organiser waarin je geheugenkaartjes kwijt kan, je moet er dus nooit overdreven lang naar zoeken.

Nadelen:
                                - geen lusjes voor statief (zijn wel optioneel bij te kopen)
                                - ik heb mijn twijfels of hij wel 100% waterdicht is bij een serieuze stortbui, nog niet voorgehad dus kan er niet over meespreken
                                De Tamrac Adventure 7 gebruik ik voor mijn Nikon D70 met kitlens, 70-210D en 50/1.8 plus extra batterijen, geheugenkaartjes en tafelstatief. Bovenin gaat een reisgids, lunch, trui of wat dan ook.
                                Revent 3 weken meegehad door India, bevalt perfect. De tas valt niet zo op als fotorugzak, waardoor je soms fluitend door een metaaldetector loopt zonder dat iemand zelfs je camera ziet.

Camera eruit halen gaat snel.

Voor de zekerheid heb ik in het bovenste vak een noodponcho van 50 eurocent, een soort grote plastic zak in de vorm van een poncho. Als het écht hard gaat regenen (niet in India dus) dan trek ik die over alles aan.

Comment

Working...
                                X