Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke tas heeft u?

Na aanleiding van dit topic heb ik een Tamrac Pro 12 gekocht, ben nog aan het wachten op de levering, dus daarna meer !!

Mooi Topic !!

Marco
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Deze heb ik vandaag gekocht

Speciaal voor de reis van deze zomer
      Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Comment

Ik: een Lowepro Magnum AW ( is hier al besproken )

Mijn vrouw: een Delvaux-ke

Kan alleen over het eerste iets kwijt:

Ballistische nylon, rain-cover, zeer ruim én goed overzicht van al je spullen ( je moet niets stapelen ), uitermate comfortabele draagriem.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

LowePro Slingshot 200 AW.
          Volgens mij de mooiste, makkelijkste lowepro beschikbaar.

Wel maar plaats voor 3 lenzen. (geen 300mm+ kanonen)
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Ik heb net mijn Lowepro Slingshot 200 verwisseld voor een Tamrac Velocity 9 omdat die veel groter is.

Met de 5D met grip en 24-70 en 580EX zat de slingshot zo goed als vol. De 70-200 kon er absoluut niet meer bij en de 70-200 op de 5D was te lang voor deze tas.

In de velocity zit de 5D met grip en 70-200, de 24-70 en de 580EX en er is plaats voor nog 1 objectief of zelfs 2 objectiefjes.

-Wim-
            Canon 5D + BG-E4 + E1 + 12-24 mm f/4,5-5,6 + 24-70mm f/2.8L + 70-200mm f/2.8L IS + 2x II

Comment

yep, als ik een 70-200mm koop is mijn slingshot ook te klein denk ik.
              Maar het is wel een handige rugzak als je maar 2 lenzen nodig hebt!

Ipv me zo'n mega ding rond te lopen
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

ik heb alles van Lowe

de kleinsste Micro Trekker die ik 2 keer heb gebruikt

de Lowe Stealth 100 & 200

Eén van beide wordt vervangen door model 300 of 400

De inhoud staat onderaan (580EX+transmitter moeten er nog bij )

johan

Comment

Ik heb sinds gisteren ook de lang verwachte Lowepro minitrekker AW. Wat fantastisch zeg! Met de lowepro Nova 4 had ik altijd last van mijn schouders zodra ik langer dan een uur ging lopen. Ik heb hem nu ruim 4 uur op mijn rug gehad, en ik voelde helemaal niks.

Op het moment heb ik er het bovenstaande materiaal inzitten:
                  Nikon D70 + aangekoppelde Sigma 70-200 F/2.8
                  Nikkor 18-70
                  Nikkor 50 mm
                  SB-800
                  Zonnekappen
                  Lensdoppen
                  Extra batterij

Als ik nog wat overhevel van de ene naar de andere kant kan straks de Sigma 150mm Macro er ook nog makkelijk bij.

Voordelen: Het verdeelt het gewicht perfect, zit erg prettig en naar mijn gevoel erg stevig in de tas. De Al weather hoes is perfect ( gisteren al twee hoosbuien en twee hagelbuiien door geweest )

Nadelen: Voor sommigen is het misschien een nadeel dat ze de tas neer moetne zetten om hun spullen eruit te halen. IK vind het wel meevallen ( Je kunt hem ook op je knie neerzetten) En ander nadeel is dat het soms wel erg warm is op je rug als je echt lange stukken moet fietsen om te komen waar je heen wil.

Comment

Ik heb 'n Delsey Gopix. Klein, maar men D70s + kitlens en flitser passen er mooi in
                    Nikon D7000 - Nikkor 18-55 VR - Nikkor 50 1.8 - Nikkor 70-210 - Nikon SB600 - Velbon CX 444

Comment

1. welke tas heeft men?
                      Tamrac Model 608 / ProSystem 8

2. Hoe bevalt hij?
                      Viel aanvankelijk kleiner uit dan verwacht, maar raak er steeds meer in kwijt. Heel comfortabel in gebruik, al paar keer de binnenkant verbouwd.
                      3. Wat gaat er ongeveer in?
                      Momenteel D2X, quantum turbo, SB80, + lenzen

4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
                      Voordelen: op maat gesneden voor het doel waarvoor ik de tas kocht: reportagewerk.
                      Nadeel: de uitsparingen voor body's met lenzen zijn te klein. Ik zoek er nog een oplossing voor.
                      Nikon D2X

Comment

Naast een Lowepro Minitrekker AW en een Mini Mag heb ik deze morgen een Billingham 445 besteld ter vervanging van mijn Lowepro Magnum AW die vorig jaar in de Provence gestolen is. Ben benieuwd naar deze eerder duurdere tas. Bedoeling is mee te nemen op vliegreis, gevuld met camera, een drietal lenzen, flash, X-drive, batterijlader + wat klein materiaal. Heb voor deze tas gekozen omdat ze mijns inziens wellicht minder zal opvallen als fototas tov een Lowepro's die blijkbaar door dieven van fotomateriaal goed herkend wordt.

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb via hier nog een oude Bensertas gevonden - morgen ophalen .. wat een fantastisch materiaal toch ... tijdloos :-)
                          Analog & Digital enthousiast.
                          No brand loyalist.

Comment

Vandaag mijn Billingham 445 black/tan binnen gekregen.
                            Oerdegelijke Britse charme als je het mij vraagt.
                            Voor wie het ietsje meer mag zijn.
                            Straalt die typische Engelse conservativiteit uit.
                            Ruikt naar het echte leder.
                            Straps en pads zijn dus in echte degelijke lederuitvoering.
                            Binnenbekleding en tussenschotten zijn van groene kleur. Dat typische Jaguar of Range Roover groen. Klasse dus.
                            Doet denken aan de boekentassen van vroeger, waar wij in de jaren 60 mee naar school trokken. Voor diegenen die het hebben meegemaakt, je weet wel, met twee bergvakken vooraan achter de hoofd sluitingsflap.
                            Onder de hoofd sluitingsflap, achter de twee bergvakken zoals hierboven beschreven, twee compartimenten met degelijke ritsen met handvatten van gele metaallegering. Voorste compartiment heeft 3 onderverdelingen. Eén over gans de breedte en erachter een tweedelig . Onder de tweede ritssluiting : groot compartiment met de verplaatsbare indeling voor camera(s), lenzen en flits(en). Twee bodies met 4 à 5 lenzen of één body met een zoom 17-55mm of 28-70mm erop en 3 of vier lenzen. De tas is zeer diep zodat een 70-200 kan rechtstaan. De indelingen hebben 2 compartimenten voor externe flits of X-drive. Achter de indelingen zijn er nog twee vakken om documenten in te bergen. Het hoofdcompartiment kan door twee stevige flappen over gans de breedte worden afgedekt om hetgeen eronder zit te beschermen en erboven eventueel nog enkele spullen (bvb. een tijdschrift tijdens het reizen) te kunnen leggen.
                            Er is een dikke en stevige uitneembare bodemlaag in het hoofdcompartiment.
                            Helemaal aan de achterzijde van de tas is ook nog een berging met rits over de ganse breedte om kleine spullen of documenten in op te bergen.
                            Het afsluiten van het geheel gebeurt via de ritsen van de 2 compartimenten en daarboven nog met een grote flap die het geheel bedekt. Zeer handig om bij openstaande ritsen het gerief af te dekken voor nieuwsgierigen.
                            De tas kan als schoudertas en eveneens als handtas gedragen worden. De schouderriem blijft perfect op zijn plaats door een degelijke met leder beklede antisliplaag. Onderaan bevinden zich ook nog 4 lussen om een statief aan te bevestigen. Het geheel staat op 4 gele metalen(messing) studs. Dus geen contact van de tas met de ondergrond.
                            Belangrijk volgens mij is dat de tas zijn inhoud niet verrraad.
                            Deze tassen zijn in België volgens mijn informatie niet verkrijgbaar. Op de site van Focilux Gent staan ze vermeld, maar de verkoop wordt niet meer gevolgd. Je moet je dus wenden tot onze noorderburen. Het goedkoopst zijn ze te vinden bij Kamera-express.nl.

Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Fotografen en tassen, erger als vrouwen en handtassen

Ik had eerst een LowePro Nature Trekker en heb die verkocht

Heb daarna een LowePro Elite AWII en een LowePro Rover AW II gehad, maar die zijn ondertussen weer allebei verkocht

Heb dan een Crumpler Geek Star gekocht, een erg leuke en enorm ruime schoudertas die er NIET uitziet als ene fototas (lijkt een luiertas). Hierin passen 5D, 12-24, 24TSE, 35L, 85L, 24-105 IS, 70-200 IS, of ook 5D + 35L + 8 + 24-105I + 70-200IS + 2 x 580 EX) , en ook een Crumpler Farmers Double (een twee-compartimenten rugzak met een notebook opbergruimte, in het camera gedeelte past mijn body + 2 lenzen, bovenin heb ik dan ruimte voor proviand, en mijn notebook in het daarvoor voorziene compartiment)

Sinds vandaag is ook mijn LowePro NatureTrekker AW II weer terug... Voor erg lange tochten met aardig wat materiaal is een rugzak gewoon handiger dan een schoudertas (schoudertas is veel beter op locatie, je kan makkelijker lenzen wisselen) . Ik krijg er wel niet noemenswaardig meer materiaal in dan in de LowePro Geekstar maar het draagt wat makkelijker...

Samengevat, ik heb nu :
                              - Crumpler Geekstar (Olive Green)
                              - Crumpler Farmers Double (Olive Green)
                              - LowePro NatureTrekker AWII

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Jesus wat een tassen allemaal. Ik geraak er niet meer wijs uit, en ik weet al helemaal niet meer wat te kopen.

Ik moet bekennen dat ik sedert enkele weken pas het bestaan van dergelijke tassen weet.

Ik vertrek in juli op rondreis door zuidelijk afrika. (zuid-afrika, namibië,botswana en zimbabwe). Een pro-fotograaf ben ik helemaal niet, maar ik hou er welvan. En dus ben ik in het bezit van een Canon 350D, met de standaard lens. Zonder extra lenzen momenteel. En ik koop mij toch eerst die extra flitser ipv mijn tweede lens.

Nu ben ik dus op zoek naar een rugzak. Maar ik ben zo'n mannetje die altijd en overal zijn camera wil naartoe sleuren, naar mijn werk, of wandeltocht, naar de supermarkt, etc... en daarbij nog wat plaats wil hebben om een goed boek of een t-shirt of een lunchpakket weg te stoppen.

Dusja, ik heb alle posts hier al gelezen maar ik geraak er totaal niet meer uit.
                                Moet ik nu een slingshot? Want da's makkelijk dat ik mijn camera in één ruk kan uithalen. Of tochmaar een backpack waar ik meer kan instoppen. Of ga ik voor zo'n Crumpler Farmer`s Double, want die zijn er mij handig uit, of zal ik die ook eerst op de onhandige grond moeten plaatsen?
                                Of kan ik ergens zo'n slingshot op een rugzak naaien? directe camera én ruimte?

Jullie weten mij misschien beter te helpen, alvorens ik mijn naald moet uithalen?

Comment

Working...
                                X