Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke tas heeft u?

Ik zou me gaan verdiepen in de nova-serie van lowepro.
    Je kan kiezen uit div. maten afhankelijk van wat je erin kwijt wil.

Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Na het lezen van deze interessante draad moet ik zeggen: amai, wat een prachtige (en dure) tassen hebben jullie. Begrijpelijk ook, onze camera's, lenzen en accesoires kosten een serieuze duit en verdienen de beste bescherming. Waarschijnlijk is dat de reden dat de tassen van Lowepro hier zo populair zijn.
      Maar: voor iemand die aan het begin van zijn fotografie investering staat en slechts met mondjesmaat zijn collectie opbouwt is het niet evident om een tas te kopen voor de prijs van een halve lens.
      Daarom een tip voor de mensen die net als ik tot die categorie behoren: ik heb me de 'Canon Deluxe Backpack 200EG' aangekocht voor 69 € en ben daar zeer tevreden mee. Ruim plaats voor 350d met grip en lens met zonnekap, daarnaast plaats voor enkele extra lenzen, waaronder een tele (die ik nog niet heb, maar soit), accesoires, flitser, batterijlader en kabels, poetsgerief... Ook voldoende vakjes en zakjes om ander gerief mee te nemen. Zelfs een statief kan mee. Qua padding, bescherming en comfort: dik in orde!

Enig minpuntje (voor niet-Canonbezitters dan): de merknaam 'Canon' staat op de zak vermeld. (al heb ik het vermoeden dat ook andere merken in deze tas passen )
      www.bigducksix.be

Comment

1. welke tas heeft men?

Lowepro Nova 4 AW

2. Hoe bevalt hij?
        Goed, is handig in gebruik doordat je de compartimenten eenvoudig kunt veranderen. Ook erg handig is de al weather hoes die in de tas zit verwerkt en die je eenvoudig snel over de tas heen kunt "monteren".

3. Wat gaat er ongeveer in?

Op dit moment heb ik erin mijn D70 + kitlens, SB-800, twee batterijen, laders, extra dingen als portemonee, telefoon, etc. Er is nog extra ruimte voor 2 bescheiden lensen.

4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?

voordelen: Makkelijk in gebruik, ideaal dat de tas te herindelen is. Niet te groot in formaat om mee te nemen. Goede kwaliteit, en niet extreem duur

nadelen: Wordt snel te klein als je een beetje gaat uitbreiden ( maar dan nog wel ideaal voor back-up aangezien je toch niet altijd alles mee neemt)
        Heb zelf na een dag zeulen wel last van mijn ene schouder.

Comment

1. welke tas heeft men?
          tamrac adventure 7 photo backpack
          klik
          Ik heb er 78euro voor betaald

2. Hoe bevalt hij?
          Ik heb hem nog niet zo lang, maar het lijkt mij wel een goede tas. En een mooie. Ook handig als je meer dan alleen fotospullen mee moet nemen

bij mij steekt er in: mijn 350D met kitlens, EF 28-90, eos 3000V of powershot S2. Er is nog plaats voor 1 of 2 extra lenzen of een flitser. In het bovenvak is nog plaats voor wat andere spulletjes.

voordelen: ziet er niet uit als een fototas, gemakkelijk om te dragen, niet duur, er kunnen nog andere spulletjes mee
          nadelen: grote telelenzen gaan er niet in, rugzak, dus je moet hem neerzetten om aan je spullen te kunnen
          aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...

doe ik dat lekker niet!

Comment

1. welke tas heeft men?
            Lowepro Mini Trekker AW
            129eur bij corné

2. Hoe bevalt hij?
            Twee weken in bezet, tot nu toe zeer tevreden van. Zit goed op m'n rug, ook als ie volgeladen is. Goeie bescherming voor het dure materiaal.

350d met tamron 28-75 2.8 op. In de vakjes zitten: sigma 70-300 4-5.6, 430ex flitser, kitlens, canon 50mm 1.4 usm, de zonnekappen van sigma en tamron lens. Ook m'n canon A80 gaat meestal mee. Vooraan in het gedeelte zitten nog m'n oplader voor m'n batterij.

voordelen: rugzak, draagt makkelijk. degelijke bescherming, alles zit goed vast
            nadelen: je weet het als je hem koopt, als je wil veranderen van lens moet je de rugzak op de grond zetten

grtz
            Tevreden Canonist

Comment

1. welke tas heb ik?
              A.Lowepro topload zoom AW
              B.Lowepro Stealth reporter 500 AW

2. Hoe bevalt hij?
              A. Heel veel gebruikt , kan net een D70 met 80-200 (80-400) 2.8 in met omgedraaide zonnekap. Voorzakje met ruimte voor extra batterij bv., de kitlens past hier net in zonder zonnekap. In bovenste zakje kan je nog een paar CF achter rits kwijt.
              B. Nog maar net aangekocht , via Nurtec.de (amaai die prijzen !! )
              Eerste indrukken zeer goede tas , goede indeling die je zelf ook kunt aanpassen , wat eigenlijk normaal is voor een dergelijke tas. Volledige binnenkant kan uit de tas genomen worden (is eigenlijk een tas in een tas ). AW-cover wel van een iets ander type dan de topload . Past niet zo 'straf' rond de zak. Zal hier nog moeten aan wennen zeker ?

A.Zie hierboven.
              B. D70 met kitlens gemonteerd , 80-200 , 80-400 , flits , nog plaats over voor een lenske of 2.

A. Handige tas , niet te groot en dit is dan ook meteen het grootste nadeel . Best geschikt voor body + lens (mag tele zijn), weining ruimte voor extra's (bv. flits)
              B.Grote maar toch handige tas , goede schouderriem bijgeleverd.

Prijzen :
              A. Topload zoom AW 75 euro (belgische prijs)
              B. Stealth reporter 500 AW 198 euro (belgische prijs) , 97 + 10(verzending) =107 euro (geleverd via Nurtec , besteld op 21/2 vandaag geleverd !! Leve Europa zekers
              ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsadeb
                De lowepro Slingshot 200. Een aanrader. Zeer makkelijk om je camera er snel en veilig uit te halen en er weer in te doen. Ideaal als je niet al te veel spullen wil meenemen.
                Ik heb op het moment een Slingshot 100. Maar denk dat deze te klein gaat zijn als ik mijn nieuwe lens (nikkor 18-200) heb. Zou de Slingshot 200 groot genoeg zijn voor m'n D50 + lens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
                  Ik heb op het moment een Slingshot 100. Maar denk dat deze te klein gaat zijn als ik mijn nieuwe lens (nikkor 18-200) heb. Zou de Slingshot 200 groot genoeg zijn voor m'n D50 + lens?
                  Bij mij past een 350D met Canon 75-300 er toch in.
                  Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                    Tas: Tamrac Velocity 9
                    Voordelen: slingbag (een rugzak moet je afnemen)
                    Van de LOWEPRO SLINGSHOTS is hier al duidelijk vermeld dat ze (min of meer?) waterbestendig zijn. Of ze nu een zware bui kunnen doorstaan of niet laat ik hier even buiten beschouwing. Is bij de TAMRAC VELOCITY 7 en 9 ook zo'n 'beschermhoes' voorzien zoals bij de Lowepro-modellen? Op de website van Tamrac geraak ik er maar niet uit.
                    Last edited by eldee; 1 april 2006, 16:19.
                    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eldee
                      Is bij de TAMRAC VELOCITY 7 en 9 ook zo'n 'beschermhoes' voorzien zoals bij de Lowepro-modellen? Op de website van Tamrac geraak ik er maar niet uit.
                      Nee, heb de 7 gehad en gebruik nu de 9, geen van beide hebben zo'n specifieke 'beschermhoes' maar ze kunnen toch wel wat vocht verdragen hoor.

Heb vroeger nog zo'n LowePro gehad (geen SlingShot) met regenkap en dat kan je onder de douche zetten zonder enig probleem...

Comment

Hallo,

In zo een Lowepro Slingshot 200 kan je daar naast je materiaal nog andere zaken opbergen zoals bijvoorbeeld een pull en iets om te eten of te drinken?

Is de 200 ok voor een Canon eos 30d met een drietal lensen maar zonder grip, of neem ik dan beter de 100?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani
                          In zo een Lowepro Slingshot 200 kan je daar naast je materiaal nog andere zaken opbergen zoals bijvoorbeeld een pull en iets om te eten of te drinken?
                          Een kleinigheidje kan er nog bij, maar een pull zeker niet.

Oorspronkelijk geplaatst door armani
                          Is de 200 ok voor een Canon eos 30d met een drietal lensen maar zonder grip, of neem ik dan beter de 100?
                          Zou kunnen dat het erin kan, alhoewel het natuurlijk ook van het formaat van de lens afhangt. De 100 zeker niet nemen, die is te klein.

Zie ook fotootjes hierboven, en zie ook fotootjes op de Lowepro website om een idee te krijgen hoe groot of klein de 200 is...
                          Groeten, David

Comment

Ik heb de Lowepro nature trekker. Mijn gerief kan er in, en er is nog plaats voor uitbreiding, maar zoveel plaats heb ik toch niet over.

Echt een tank van een zak, zeer aangename stoffen en ondangs het hoge gewicht toch doenbaar bij wandelingen.

Ben er content van

Comment

Mijn favoriete merk is Billingham. Je hebt tassen van canvas met rubber (stormblock) en een gesponnen nylon kwaliteit (Nytex) die iets lichter is en vermoedelijk iets minder waterdicht.
                              Stormblock is mooier maar wordt ook iets gemakkelijker vuil.
                              Handig van de meeste nieuwere Billingham tassen zijn de a-symetrische indelingen waardoor je met weinig moeite de tas optimaal kunt indelen naar gelang het materiaal dat mee moet.

Het probleem van diverse apparatuur is dat je voor allerlei doeleinden ook heel verschillend materiaal meeneemt.

Ik heb er zelf dus verschillende:
                              De 106 voor 1 camera met 2 of 3 lenzen en een flitser,
                              de 335 voor 1 camera met 3 of 4 lenzen
                              de 550 voor 2 bodies en 4-6 lenzen.
                              Daarnaast heb ik nog enkele van klein tot middenformaat die niet meer in productie zijn maar wel erg handig.

Daarnaast heb ik nog een Tamrac " snuit" tas waar een body + telelens gemonteerd in past.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

ik heb mij vorige week mijn eerste fotorugzak gekocht en heb na enig onderzoek gekozen voor de crumpler farmers double.

Mijn eerste optie was zo'n slingshot maar bij deze tas miste ik wat ruimte voor niet fotoappartuur (vb trui, eten,...) voor als ik ging wandelen.

En die ruimte heeft mijn tas nu zeker.
                                in het onderste stuk (fotogedeelte) past mijn body met lens op, en kunnen er dan nog 3 lenzen en een flits bij.
                                En dan heb je nog aanzienlijk wat ruimte in de rugzak zelf.
                                Verder is deze rugzak ook erg comfortabel (veel padding voor jezelf en je gerief) en, mijn insziens, zeer betaalbaar: 129 bij Ingo. En dan heb je momenteel nog de speciale versie met lussen voor je statief.

Een aanrader.

Erik

Comment

Working...
                                X