Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke tas heeft u?

welke tas:
    lowepro nova 2 AW
    hoe bevalt hij:
    nu nog uitstekend, maar binnekort waarsschijnlijk iets te klein,
    ik kan em in m'n gewone rugzak steken als ik me verplaats met de trein, terwijl daar nog plaats is om eventueel m'n jas en wat drank in te proppen

wat zit er in:
    nikon D70 body / 50mm prime / 18-70 mm kitlens / SB600 flitser / 2 x philips HDD120 mp3 recorder plus bijbehorende adaptoren en audiokabels en 3setjes 2500mAh baterijen (en heel soms nog een lader voor deze)
    (wees voorzien is m'n moto )

nadelen:
    met alles wat er nu inzit moet je echt wel goed schikken, het kan er maar op 1 manier in, snel effe wisselen in de tas is dus momenteel niet echt te doen, met een 2 tal nieuwe lenzen in het oog zal deze dus ook onherroepelijk aan de kant moeten in ruil voor een grotere, maar wel met bergruimte voor andere spullen, aangezien ik veel op feesten rondloop waar men geen vestiaire heeft

Comment

Mede dankzij dit topic ben ik overgestapt naar de Lowepro Nova 5

Hele fijne en complete tas, alles wat er onder mijn handtekeing staat past er makkelijk in en heb ik nog ruimte over voor een flinke tele.
      Hij is goed te dragen over de schouder en is heel compact als je ziet wat erin past.

Ik zal van de week nog wat fotos bijplaatsen.
      Dit is echt een aanrader

Laat dit topic niet stoppen, het was weer een tijdje geleden dat er iemand reageerde en dan verdwijnt hij in de diepte.

Gr kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF
        Lowepro Magnum AW II

Grote schoudertas met heel wat ruimte, een heel fijne brede schouderriem. En de tas is echt waterdicht. Je kan er ook heel eenvoudig maar op een veilige manier je statieven op bevestigen.

De tas voelt ook altijd "zacht" aan, en is een voordeel als je hem vaak in en uit de auto moet halen.

Nog geen nadelen ontdekt...

Hoe hang je er dan uw statief aan (vb een manfrotto 055mf4 die je klein kan opplooien ) ?

Comment

Tas: Tamrac Velocity 9
          Inhoud: alles van signatuur
          Voordelen: slingbag (een rugzak moet je afnemen)
          Nadelen: begint na een tijdje toch wa te wegen op die ene schouder (ben wel frêle gebouwd hé )
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
            Tas: Tamrac Velocity 9
            Nadelen: begint na een tijdje toch wa te wegen op die ene schouder (ben wel frêle gebouwd hé )
            Die heupriem al eens rond je body gedaan? Scheelt een pak hoor!

Comment

ik heb verschillende tassen naargelang wat ik ga schieten:

rugzak voor als ik alles meeneem, meestal de reporterbag, en soms een toploader

Comment

Ik heb een 4-tal foto-tassen van klein naar groot, die ik regelmatig gebruik, afhankelijk van wat ik meeneem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                  Ik heb een 4-tal foto-tassen van klein naar groot, die ik regelmatig gebruik, afhankelijk van wat ik meeneem.
                  Zulke reacties (niet kwaad bedoeld) zitten we niet op te wachten, die maken nl dit topic oninteressant.

Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                    Zulke reacties (niet kwaad bedoeld) zitten we niet op te wachten, die maken nl dit topic oninteressant.

Gr Kees
                    Precies of dat jouw reactie interessant is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                      Precies of dat jouw reactie interessant is
                      Jammer dat je nu zo reageerd Jazz

Was mijn bedoeling helemaal niet.

Ik probeer alleen maar uit te leggen dat men hier kan beschrijven wat voor tas men heeft en wat de mogelijkheden zijn.
                      Ik kan ook zeggen ik heb 3 tassen heb en het ligt eraan waar ik heen ga welke ik gebruik.

Dat is info waar we niets wijzer van worden.
                      Vat het niet op als kritiek aub.

Gr kees

Comment

Ik heb ook een ganse collectie tassen :

* Lowepro Nature Trekker II (veel te zwaar om mee rond te lopen)
                        * Lowepro Toploader 75 AW (zit meestal m'n 400 f/4 DO in)
                        * Lowepro S&F Deluxe waistbelt (met sholder harness) met een super grote lenscase voor mijn 400 f/4 DO (die feitelijk te klein is en verschillende naar het S&F systeem omgebouwde Canon lenscases : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/42182389
                        http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/42127020
                        * tot rugzak omgebouwde Tenba tas : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/42127019
                        * waterdichte Ortlieb tas http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang...odukt=rackpack
                        * Lowepro Trimtech ultimate
                        * Lowe Alpine systems daypack fototas
                        * nog een kleine Tenba tas
                        * V-reporter lenstas
                        * V-reporter fotovest
                        * nog allerhande tasjes voor compacts en ander grut

* oh ja, en een grote groene legerkoffer met 3 sloten erop voor als we op reis gaan met de wagen

enfin... moet er nog zand zijn?

Comment

Ik heb momenteel 3 tassen :

1: Giotto's Guardian : worden jammer genoeg niet meer gemaakt, stevige doch redelijke compacte tas, schoudermodel. ZEER degelijk materiaal, raincover, stevige padding (bescherming), zeer luxueuze draagriem. Bevat de 80-200 f2.8, 7D + grip, alle kleine lenzen, flits en studiomateriaal (meter, trigger enz ...) + de rest van de rotzooi ..... Zelfs een bigma kan er nog bij als het ECHT MOET.

2. Yellow Moon heuptas, voor iets minder rommel mee te sleuren, goedkoop dingske, maar o zo handig

3. Lowepro Photo Trekker (oud model), overgekocht voor een prikje, maar denk dat ik ze weg ga doen om een Tamrac Explorer 5 aan te schaffen. Die btw qua afwerking net ietsje beter dan Lowepro zijn ....

Fotografen en fototassen, tis erger dan vrouwen met schoenen .... Ik heb er al velen gehad, en altijd vind ik wel nadelen. Waar ik wel spijt van heb is de Domke F6, die ik vroeger had. Die had ik niet mogen weg doen ....

Comment

Met als motto " Billingham fetisjisme":

Van links naar rechts:

Billingham Ruckzack (wordt helaas niet meer gemaakt)
                            Is een kleine rugzak (formaat LowePro Mini Trekker), maar er kan toch veel in (Body, 3 objectieven, flitser). Ideale tas om mee te wandelen.

Billingham 555
                            Genoeg ruimte voor 1 body en onderstaande objectieven (zie sig.)
                            Voordeel: ziet er fantastisch uit... en is zeer slijtvast. Wordt mooier met de jaren. Nadeel: zoals iedere grote schoudertas valt er niet mee te lopen over grote afstanden (15 Kg bepakt).

Billingham L2
                            Een tas die speciaal gemaakt is voor rangefinder camera's. Ik vervoer er mijn Leica M7, 2 objectieven en een flitser mee. Dan is er nog ruimte voor fotorolletjes.
                            Nadeel: geen...
                            Voordeel: Het ziet er niet uit als fototas.
                            Last edited by cvaniperen; 17 maart 2006, 19:23.
                            Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Ik heb een rugzak gekocht bij AS Adventure en de binnenkant zelf in elkaar geknutselt, hij is waterdicht en ruim als ik er op uit trek dan heb ik nog plaats voor een thermos warme thee of koffie en in de zomermaanden wat frisdrank en natuurlijk ook een hapje eten en er is nog plaats over, daar stop ik dan een regenjasje of zonnecréme in afhankelijk van het seizoen.
                              Ik vind het nogal onhandig om een rugzak te kopen waar enkel fotomatriaal in past daar ik er meestal met de fiets onderweg ben, kwestie van het nuttige aan het aangename te koppelen, in dit geval wat aan mijn conditie te werken en tegelijk wat tijd hebben voor je hobby

Groetjes
                              Spogy
                              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Iedereen heeft hier mooie tassen en ik zoek er nog eentje, dus ik denk dat ik hier juist ben voor wat info

Ik zoek een schoudertas waar een dslr met 2 lenzen van ong. 10 cm lang in moeten kunnen (eentje aangekoppeld). Verder nog wat geheugenkaartjes-****, niks meer en niks minder.

Ik had zelf al de Lowepro Rezo gezien, maar welke in die serie is groot genoeg voor mij?

Bij voorbaat dank, Lucas
                                One day, I would like to make nice pictures :-)
                                www.lucaskoijen.nl

Comment

Working...
                                X