Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke tas heeft u?

Hier wordt nog altijd de Lowepro Nature Trekker AWII gebruikt.

Inhoud: alles : D70 body en alle lenzen (1 grote (70-200 F/2.8), 2 "gemiddelde" en 2 kleine), externe flits, heel soms X's-Drive, laders, batterijen, geheugenkaarten..., kortom heel de "santeboetiek".

Er is ook een "daypack" bij, die je op de rugzak kan bevestigen om je eten, extra kledij... in weg te stoppen. Ook kan je er je statief en/of andere accessoires op bevestigen.

Voordelen: uiterst comfortabele rugzak met verstelbaar harnas. Ik kan er uren mee rondlopen met een 8 tot 10-tal kilo inhoud zonder last te krijgen van rug- of spierpijn. De materialen zijn heel degelijk en alles is mooi afgewerkt. Binnenin kan je alles netjes indelen naar eigen wens. Dit formaat kan nog mee op het vliegtuig (enkel het totaal gewicht kan een probleem vormen).

Nadelen: het is al gezegd: een rugzak is niet ideaal als je vaak lenzen wisselt, en kan door de omvang soms wat onhandig zijn.

Ik heb nog een kleine Samsonite Trekking-tas, die op hetzelfde moment gekocht is met de D70. Daar kan de D70 met kitlens in + nog een andere lens of externe flitser. Deze gebruik ik enkel als een rugzak niet aangewezen is en ik maar een beperkt deel van mijn materiaal van doen heb.

Een wat grotere schoudertas staat evenwel op het verlanglijstje, omwille van het gemak waarmee je lenzen kan wisselen.

seppuku.

Comment

Die Lowepro nature heb ik 2 weken gehad (via bd aangekocht)en direct weer verkocht.
      persoonlijk vond ik hem te onhandig.
      De Samsonite heb ik ook, de trekking140.
      Misschien dat ik daar een grotere van aanschaf want het is een makkelijke tas.

Heeft iemand ervaring met een grotere samsonite?
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

1) Lowepro SlingShot 200 AW

2) Bevalt me zeer goed. De toegang tot de rugzak zonder hem van je rug te halen werkt perfect.

3) Nikon D50,
        Nikkor 80-400 (ook als die op het toestel staat)
        Sigma 18-200
        Oplader van fototoestel
        Lenskapjes en andere kleine 'brol'
        Kunnen nog zeker 2 lenzen van formaat 18-200 in, misschien meer als ik de dingen eens wat beter organizeer

Daarnaast zit in een ander compartement nog een flashtrax (als dit de juiste spelling is) en zijn oplader en wat andere kleine 'brol'

4) Pro: al mijn materiaal kan er heel makkelijk in
        draagt makkelijk (nog geen last gehad ook al heb ik hem al meermaals verschillende uren gedragen)
        vlotte toegang tot alle belangrijke materiaal
        schappelijke prijs (100 euro denk ik)

Con: niets dat me nu echt stoort, maar ik weet wel:
        er geraakt geen laptop in mocht ik dat ooit willen
        boeken (bv vogelgidsen ed) zijn niet zo handig mee te nemen

Opm: er is ook een kleiner model; dat heel handig zal zijn om mee te nemen op bv een stadstocht.

Comment

Ik ken de tas wel via de loweprosite.
          Heb je geen fotos met de inhoud zoals hij ingedeelt is enzo?
          Zit ook aan deze te denken evt.
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik heb ook een Slingshot 200 AW en wil me grotendeels aansluiten bij someguy. Ben er zeer content van!

Ik heb de 100 AW eens geprobeerd, en om er een EOS 350D met batterijgrip in te krijgen is het heel krap (spande me wat teveel naar mijn goesting). Vandaar de 200 AW in mijn geval. De ruimte is dan wel wat groot voor een 350D zonder batterijgrip, maar daar heb ik een extra mousse'ke voor.

Om in de stad mee rond te lopen zijn die enkele centimeters extra grootte geen nadeel, daar heb je dus niet per sé de 100 AW voor nodig. Persoonlijk vind ik de Slingshot makkelijker dan een schoudertas, zeker als je niet uitlsuitend op fototrip bent en voor de rest ook nog eens ontspannen wil kunnen rondlopen zonder er al van ver als fotograaf uit te zien. De vrouw van de fotograaf heeft soms ook zo haar wensen hee

Die All-Weather cover vond ik overigens ook heel nuttig met de sneeuw van de voorbije dagen.

Sommigen hebben hier al ergens op het forum ongerustheid geuit over het te gemakkelijk te openen zijn door mensen met slechte bedoelingen. Als je in een drukke omgeving loopt, kan je echter nog steeds de tas onder je arm of op je buik draaien. Als je de AW-cover erover hebt gedaan is het al helemaal moeilijk om de ritsen ongemerkt open te krijgen. Je kan ook de ritssluitingen aan elkaar vastmaken met behulp van een slotje of zo (je kan de ritsen zo sluiten dat de rits van het zakje bovenaan, en de twee ritsen van de zij-opening bij elkaar samenkomen, en dan kan je een slotje door alledrie tegelijk steken). Iemand kan natuurlijk wel nog steeds de schouderriem doorsnijden hee, maar ja... dat kan met elke tas.

Ik heb er een dag of vier continu mee rondgelopen, en kreeg op den duur wel wat pijn in mijn rechterschouder, maar dat ligt niet noodzakelijk aan de tas

Nog een kleine tip: ik heb de indruk dat de prijzen on-line soms nogal aan de hoge kant zijn. Voor minder dan 100 euro (92 of 98, ben niet meer zeker) is ze in elk geval te vinden in een echte fotowinkel Details per PM als't je interesseert.

(Sorry, heb nog geen fotooke van tas+inhoud)

Groetjes,
            David
            Groeten, David

Comment

Hallo,ik bezit een lowepro computrekker AW en ben er zeer tevreden over,inhoud 350D,18/55 kitlens,tamron 90mm f2.8 macro,Sigma70/220 f2.8 met extender 2x EX APO,220 speedlite flits en een batterygrip en nog wat plaats over
              Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                Ik ken de tas wel via de loweprosite.
                Heb je geen fotos met de inhoud zoals hij ingedeelt is enzo?
                Zit ook aan deze te denken evt.
                Ik heb net enkele fotos gemaakt van mijn 'rommelhoop', die zijn hier te vinden - als alles goed is gegaan...

Comment

bedankt voor de moeite someguy.
                  je hebt de 80-400 eraan zitten he?

Ik ben wel linkshandig en draag een tas links dat is natuurlijk weer niet makkelijk met lenzen wisselen zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                    bedankt voor de moeite someguy.
                    je hebt de 80-400 eraan zitten he?

Ik ben wel linkshandig en draag een tas links dat is natuurlijk weer niet makkelijk met lenzen wisselen zeker?
                    Graag gedaan, nu staan er eindelijk eens fotos van mij online :-)

Is idd de 80-400, is momenteel eigenlijk de lens die ik het meest gebruik dus die heb ik er standaard op. Daarmee is de sling nog goed te sluiten, maar het moet geen 3 cm langer zijn denk ik of het zou niet gaan vrees ik. Nu, een D70 is niet 'dikker' dan een D50, dus dat moet lukken.

Ik heb eens geprobeerd wat het zou geven mocht ik linkshandig zijn. Ik zie geen problemen, maar ik ben niet linkshandig. Als je wil wisselen dan draai je de rugzak zodat die voor je buik zit. Het zicht dat je ziet in mijn foto P1020006.JPG heb je dan vlak voor je. Ik kan niet bedenken wat er fout zou gaan, maar ik herhaal ik ben niet linkshandig...

Ha, deze oefening heeft me eraan doen denken dat ik de sling soms op een foute manier aandoe, en dan zit hij fout over mijn schouder, best wel lachen... Ik ga ervan uit dat dit enkel bij mij een probleem zal zijn ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door someguy
                      Is idd de 80-400, is momenteel eigenlijk de lens die ik het meest gebruik dus die heb ik er standaard op. Daarmee is de sling nog goed te sluiten, maar het moet geen 3 cm langer zijn denk ik of het zou niet gaan vrees ik. Nu, een D70 is niet 'dikker' dan een D50, dus dat moet lukken.
                      ...
                      Wat heb je als totale lengte van lens + body?

Dank bij voorbaat

Alain

Comment

Ik heb twee tassen, een Lowepro Rover AWII en een LowePro Elite AWII.

Een foto van mijn LowePro Nature Trekker AWII (ondertussen al verkocht)

Twee foto's van de LowePro Elite Pro AWII

Ik heb geen foto's van de Rover AWII. Met mijn 20D zonder grip past daarin : 20D + 24-70L + 70-200IS + 35L + 85L
                        Bovenaan is een compartiment voor andere spullen (niet fotografische dingen), daarin zitten steevast mijn imagetank, mijn flitsers (2 x 580 EX) en een Flashcord

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Hoi,

Ik heb 2 rugzakken.

1. Een Samsonite Micro?
                          2. Een Lowepro Micro Trekker AW

Wat gaat erin?
                          1. D70 met kitlens en 50mm f1.8, acculader , SB600, X-drive
                          2. D70 , 18-70 DX, 80-200 f2.8, 50mm f1.8, 35-70 f2.8, SB600, Coolwalker
                          , Kenko 1.4x comverter, div. laders, Eclipse reinigingsspul, geheugen- kaartjes, spuitbus perslucht, filters, en nog wat klein grut.

Praktisch?
                          1. handig als je niet met de hele mikmak aan de wandel bent / formaat, is redelijk klein dus ook in drukke menigtes ben je nog manoevreerbaar , nadeel is dat het een rugzak is, moet em toch altijd neerleggen op iets of grond om bij kamera te komen. Wat soms onhandig is
                          2. Voordeel dat al mijn gear erin past wat dan wel weer een nadeel vormt door het totale gewicht wat je dan meezeult. tsja, en dat neerleggen om spullen te pakken is ook wel een nadeel.
                          Gun mezelf daarom dit jaar wss nog een slingshot 200 naar wat reakties hier gelezen te hebben ( of toch maar die 12-24 groothoek ).

Maar een interessante topic, de keuze in tassen en zakken is door de jaren heen steeds meer geworden, deze topic kan iemand die op zoek is maar door de grote keuze het bos niet meer ziet verhelderend zijn.

Grtz

Bryan
                          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                            Wat heb je als totale lengte van lens + body?

Dank bij voorbaat

Alain
                            Dat is ongeveer 25,3 cm wanneer de lens erop staat.

Comment

Heb zowel een rugzak als een klassieke fototas.
                              De rugzak is een Lowepro Photo Trekker AW.
                              Zeer handig wanneer ik gans de dag op de baan ben voor fotowerk. Meestal neem ik daarin 2 zware canon body's in mee + 28-70 f2.8 + 80-200 f2.8 + digitale flitsmeter + batterij charger + 1 studioflits 300w/s met alle kabels + 1 studiostatief voor deze flitser. En dan nog wat klein spul zoals extra heugenkaarten e.d.
                              Daarnast heb ik ook een DOMKE F-2 original
                              De klassieker onder alle fototassen. Heb deze al 9 jaar en zou hem niet kunnen missen voor het kleinere werk. 2 body's + 4 objectieven + handflitser + lichtmeter ... 't gaat er allemaal in. Heel duurzaam materiaal en moeilijk te verslijten :-)

Nota - de photorugzak is ook vooral handig wanneer ik met de motor ga werken i.p.v. de auto ;-)

Comment

Beste,

1. welke tas heeft men?
                                Ik heb twee tassen, Lowepro Rover AWII en konijnenberg Amazone

2. Hoe bevalt hij?
                                Lowepro, goed is wat lastiger in te pakken maar kwaliteit is zeer goed
                                Konijnenbert, wat minder, goed in te pakken, maar kleine problemen met ophanging aan schouders (vezels laten los) Moet hier nog terug mee

3. Wat gaat er ongeveer in?
                                In beide gaat mijn volledige kit: (allen onderin in Lowepro, ook in Konijnenberg)
                                Olympus E-1
                                DZ14-54 op camera
                                DZ50-200 los
                                TC-14, teleconverter
                                EX-25, macro extender
                                FL-36, flitser
                                X-drive I
                                aantal batterijen (NiMH)
                                lader voor E-1
                                (statief(ven) gaan achterop)
                                4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?
                                Lowepro, voordeel, goed draagharnas, regen-waterdicht, goede bouwkwaliteit
                                Konijnenbert, voordeel goedkoop, groot, regen-waterdicht: minder bouwkwaliteit (is wel beter dan de eerste serie)

Groet,
                                Edward
                                Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

Working...
                                X