Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke tas heeft u?

De lowepro Slingshot 200. Een aanrader. Zeer makkelijk om je camera er snel en veilig uit te halen en er weer in te doen. Ideaal als je niet al te veel spullen wil meenemen.
    Gegroet Auke
    Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Hier twijfel ik ook over.
      Is die echt zo makkelijk?
      Lieft zou ik die een keer proberen maarja.
      Een plaatje zegt ook niet alles, in praktijk valt het vaak tegen.
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Heeft er iemand ervaring met tassen van Crumpler?
        www.corradomac.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rense
          ... een foto van mijn tas+inhoud
          Deze tas lijkt me OK, maar waar is je toestel?

hesy.be
          BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
            Deze tas lijkt me OK, maar waar is je toestel?
            Die was uit de tas om een foto van de tas te maken
            ----
            Rense (http://rense.smugmug.com)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rense
              Die was uit de tas om een foto van de tas te maken
              Lol
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Hoi allen,

Ik heb momenteel 2 tassen.

- Een Crumpler Long schlong:

Edit mod JLP: De foto's zijn verwijderd, omdat ze niet door de poster zelf gemaakt zijn. het is wel mogelijk om een LINK naar andermans foto's te plaatsen.

Mijn allround-kabaske, kan zowel op de schouder als op de rug (via extra draagriem) gedragen worden, maar het gewicht blijft vooral op de schouder wegen, waardoor het minder geschikt is voor een ganse dag. Voordeel: ziet er niet uit als een fototas, dus een hoger anti-diefstal uitzicht ;-) Stevig gebouwd, verstelbare compartimenten en hip

Inhoud:
                Body 20D + lader + stekker + tv-out + USB + extra batterij + BD Pro-Strap
                Sigma 105mm 2.8
                Canon 50mm 1.8
                Canon 70-300mm DO IS + filter
                Sigma 18-125mm + filter
                3 filterdoosjes
                Hama Lenspen
                Stofdoekjes
                Vosonic 6320 imagetank
                3 CF Kaartjes + PCMCIA cardreader

- Lowepro Topload Zoom 2:

Deze tas neem ik mee als ik naar een concertje ga, of ga spotten. Algemeen gesteld voor situaties waarbij ik maar één objectief nodig heb.
                Daarnaast is er nog plaats voor CF-kaartjes, lenspen, batterij+lader+stekker+filterdoosje+stofdoekjes
                Last edited by JLP; 2 maart 2006, 15:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                  - Lowepro Topload Zoom 2:
                  Deze tas neem ik mee als ik naar een concertje ga...
                  En geraak jij op concerten binnen met zo'n tas...?

Comment

Ik heb een EG200 rugzak van Canon en ik moet zeggen dat ik er tot op heden heel tevreden van ben. Het verwondert mij trouwens dat er maar heel weinig mensen deze rugzak gebruiken. Hij is volgens mij namelijk stukken goedkoper (kostte mij 69 euro) dan rugzakken van andere merken en hij heeft mij tot nu toe nog nooit in de steek gelaten, nochtans zeul ik de rugzak iedere uitstap mee. Over de waterdichtheid kan ik weinig vertellen, behalve dat hij zeker bestand is tegen wat miezer en motregen. Wanneer het harder begint te regenen, verkies ik toch liever om mijn rugzak met een pastiekzak te overtrekken.
                    Wat krijg ik er allemaal in :
                    - Sigma 70-200
                    - Canon 350D + battery grip
                    - Canon 100-400L
                    - Tamron 28-75
                    - Canon 18-55 kitlens
                    - Metz 54 AF-1 flitser
                    - extra batterij voor EOS
                    - conceptronic photobox
                    - batterijlader
                    - een paar voorzetfilters
                    (maar dan zit hij wel PROP-vol )

Zijn er hier op het forum die misschien andere ervaringen hebben met deze rugzak?

Ziehier een paar foto's die ik zonet van het net geplukt heb :

Edit mod JLP: De foto's zijn verwijderd, omdat ze niet door de poster zelf gemaakt zijn. het is wel mogelijk om een LINK naar andermans foto's te plaatsen.
                    Last edited by JLP; 2 maart 2006, 15:32.
                    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TJ!
                      En geraak jij op concerten binnen met zo'n tas...?
                      yep, en nog nooit troubles gehad

Comment

Altijd jammer dat je niet enkele tassen kunt bekijken in een winkel ofzo.
                        In het brusselse heeft www.pch.be (echte fotohandel, geen webwinkel) een redelijk assortiment dat je kunt proberen. Bij AC-Foto in Aken idem, maar dat is natuurlijk verder weg (waarschijnlijk wel interessantere prijs).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                          Hoi allen,

Ik heb momenteel 2 tassen.

- Een Crumpler Long schlong:
                          Ik heb de Crumpler Long slong geprobeerd, een mooie degelijke hippe tas.
                          Echter de Nikon d70 met gemonteerde 70-210 lens paste er niet goed in, bij regen zou er water in de tas kunnen komen.

Ennu
                          Nikon D70 kit f3.5/4.5, NIKKOR 70-210 f4/5.6, NIKKOR 50/f1.8

Comment

Lowepro Magnum AW II

Grote schoudertas met heel wat ruimte, een heel fijne brede schouderriem. En de tas is echt waterdicht. Je kan er ook heel eenvoudig maar op een veilige manier je statieven op bevestigen.

De tas voelt ook altijd "zacht" aan, en is een voordeel als je hem vaak in en uit de auto moet halen.

Nog geen nadelen ontdekt...

Comment

1. welke tas heeft men?

1a Kata R103
                              1b Lowepro Dryzone 100

2. Hoe bevalt hij?

2a
                              Goed, niet om alles mee te nemen, is gekocht om met een dag snowboarden voldoende eten etc mee te nemen en een body met 2 lenzen....draagstel is supercomfortabel

2b
                              Goed, alleen het draagstel is minder comfortabel als de Kata

3. Wat gaat er ongeveer in?

3a
                              Met wat proppen alles uit mijn sig, zonnekappen los ernaast, laptop vak nog leeg

3b
                              Alles uit mijn sig, statief heel simpel te monteren op de achterkant van de tas, spullen zijn dan nog bereikbaar....

4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?

4a
                              Voor: sterk, stevig,solide, comfortabel, mogelijkheid om een gedeelte van de tas open te maken om alleen je body+lens eruit te halen, rest zit dan met klitteband vast, en er zit een soort strap bij om je cam vast te zetten zodat ie als je het klepje opendoet niet uit komt stuiteren. Inclusief regenhoes/zonnehoes(binnenkant regenhoes is zilverkleurig)

tegen: duur, apart houdertje om je statief eraan vast te maken

4b
                              Voor: 100% waterdicht, ben er mee wezen kanoen, hele buitentas was doorweekt, binnen geen druppel water gezien... wel een handdoekje bovenop leggen zodat je eerst je handen droog kunt maken voor je je spullen vastpakt
                              Tegen: niet geschikt om een dag mee te lopen, zwaar, onhandig openmaken, zeker als de waterdichte seal dichtzit
                              KM D7D|VC-7D|M7D|3600HS-D|8MM Peleng|KM 17-35 2.8-4|Min 50 1.4|Sigma EX 70-200 2.8|Kata R103 of Lowepro Dryzone 100|PD70X|Olympus Mju 720SW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                                Hallo,

Ik heb momenteel nog 3 tassen:

1) Lowepro Photo Trekker AW II
                                2) Lowepro Mini Trekker AW II
                                3) Lowepro Magnum AW II

1) Lowepro Photo Trekker AW II
                                Voorbeeld foto:
                                klik hier

Persoonlijke ervaring:
                                Dit is mijn grootste rugzak. De reden dat deze zak in huis kwam was omdat er al mijn materiaal inkan en er nog ruimte is voor eventueel enkele nieuwe lenzen/body's. Deze zak heeft een uiterst aanpasbaar harnas en bevat (zoals alle AW-zakken) een rain-cover. De bouw en duurzaamheid van de gebruikte materialen is uitermate goed.

Inhoud:
                                D2X, D70, SB-600, nikon 28-70 f/2.8, nikon VR 70-200 f/2.8, nikon 300 f/2.8, Tamron 11-18, PD70X, Lowepro D-res 6, Alle kabels en opladers. Er is nog plaats voor een 3de prof. body, een nikon 85 f/1.4 en een nikon 10.5 fisheye.

Voordelen:

Grote rugzak waar je al je materiaal veilig in kan opbergen.
                                Je kan er ook vooraan uw statief/monopod op bevestigen en langs de zijkant kan je allerlei extra zakjes bevestigen

Nadelen:
                                Grote rugzak, welke erg zwaar is als hij vol is. Prijs kan ook een nadeel zijn, maar dat denk ik niet.

2) Lowepro Mini Trekker AW II
                                Voorbeeld foto:
                                klik hier

Persoonlijke ervaring:
                                Dit is mijn kleinste rugzak. De reden dat deze zak in huis kwam was omdat er al mijn materiaal inkon op het moment van de start van mijn hobby. Deze zak heeft een (zoals alle AW-zakken) rain-cover. De bouw is degelijk en duurzaamheid van de gebruikte materialen is goed.

Inhoud:
                                D2X, D70, SB-600, nikon 28-70 f/2.8, nikon VR 70-200 f/2.8, Tamron 11-18, PD70X, Lowepro D-res 6, Alle kabels en opladers. Maar dan zit hij echt wel vol.Voordelen:
                                Aangename rugzak waar je al je materiaal veilig in kan opbergen en toch een aardig eind mee kunt wandelen zonder rugpijn.
                                Je kan er ook vooraan uw statief/monopod op bevestigen.

Nadelen:
                                Naarmate je materiaal begint te groeien, wordt deze te klein.

3) Lowepro Magnum AW II
                                Voorbeeld foto:
                                klik hier

Persoonlijke ervaring:
                                Dit is mijn schoudertas. De reden dat deze tas in huis kwam was omdat er al mijn materiaal inkan (behanlve dan de Nikon 300mm f/2.8 en er nog ruimte is voor eventueel enkele nieuwe lenzen/body's. Deze zak heeft een uiterst aangename schouderriem en bevat (zoals alle AW-zakken) een rain-cover. De bouw en duurzaamheid van de gebruikte materialen is uitermate goed.

Inhoud:
                                D2X, D70, SB-600, nikon 28-70 f/2.8, nikon VR 70-200 f/2.8, Tamron 11-18, PD70X, Lowepro D-res 6, Alle kabels en opladers. Er is nog plaats voor een 3de prof. body, een nikon 85 f/1.4 en een nikon 10.5 fisheye.

Voordelen:

Schoudertas (sommigen vinden dit een nadeel, ik vind het een voordeel. Bij een rugzak moet je hem altijd op de grond leggen, openen en dan er iets insteken of eruit halen en dan terug dichtdoen en terug op de rug. Bij reportages is dit erg lastig)
                                Groot genoeg voor mijn materiaal, maar niet te groot
                                Bouw en duurzaamheid

Nadelen:
                                nog niet gevonden

mvg Svenmichiels

ps moest er iemand vragen hebben, shoot
                                Ja die heb ik

Ik schuim nogal eens de airshows af en ik vraag me nu af wat ik het beste ga nemen wetende dat er twee body's moeten in gaan, één met een bijvoorbeeld 50-500 de andere met Bv; 28-70 en eventueel nog de 12-24.
                                Aangezien we een ganse dag weg zijn moet ik voorzien zijn op slecht weer ( regenvestje) en wat drank en voedsel.
                                Aan welke lowepro of andere denken jullie dat ik minstens zal nodig hebben??
                                Alvast bedankt voor het meedenken

Erwin
                                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Working...
                                X