Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Welke tas heeft u?

    Heeft er iemand ervaring met de schoudertas: Lowepro Stealth D650 AW

    Sven

    Comment


    • Re: Welke tas heeft u?

      Iemand ervaring met de Compurover?
      flickr

      Comment


      • Re: Welke tas heeft u?

        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
        Heeft er iemand ervaring met de schoudertas: Lowepro Stealth D650 AW

        Sven
        In de Fnac Gent staat een Stealth 550 AW. Ik kan U garanderen dat dit al een zeer ruime tas is. IK heb onlangs een lintmetertje meegenomen om de binnenafmetingen eens op te nemen. Mijn D200+ 70-200/2.8 VR mét zonnekap kan hier perfect in zonder wringen. Weinig (schouder)tassen zullen deze combinatie kunnen herbergen. De tas komt (gezien zijn grootte) nog slank over. Er kan aan de zijkant een laptop geplaatst worden. Het binnenwerk kan verwijderd worden, je kan de tas naar behoeven schikken. Een echte reportagetas dus. Ik denk dat de 650 in dezelfde lijn ligt, maar nog iets groter. Ik zal volgende week in de Photokina eens naar LowePro gaan kijken.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • Re: Welke tas heeft u?

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          In de Fnac Gent staat een Stealth 550 AW. Ik kan U garanderen dat dit al een zeer ruime tas is. IK heb onlangs een lintmetertje meegenomen om de binnenafmetingen eens op te nemen. Mijn D200+ 70-200/2.8 VR mét zonnekap kan hier perfect in zonder wringen. Weinig (schouder)tassen zullen deze combinatie kunnen herbergen. De tas komt (gezien zijn grootte) nog slank over. Er kan aan de zijkant een laptop geplaatst worden. Het binnenwerk kan verwijderd worden, je kan de tas naar behoeven schikken. Een echte reportagetas dus. Ik denk dat de 650 in dezelfde lijn ligt, maar nog iets groter. Ik zal volgende week in de Photokina eens naar LowePro gaan kijken.
          Ik geloof dat het enige verschil tussen de 550 en de 650 de grootte is.
          De 650 is bedoeld voor 17" laptops (wat ik dus nodig heb)

          Ik ga maandag even op photokina kijken.

          Alvast bedankt

          Sven

          Comment


          • Re: Welke tas heeft u?

            Ik heb er nu 2;

            1. de Canon Deluxe 200 EG
            2. een zelfgmaakte hardcase

            De eerste is net groot genoeg voor mijn materiaal (amateur&beginner)
            maar staat natuurlijk minder chique als je daar ergens mee binnenkomt,
            dus deze vergezelt mij op mijn wandeltochten,
            terwijl de Hardcase gebruikt ga worden voor modelshoots, stockage en
            op feesten, modeshows en dergelijke.

            Hier de foto's.








            Ziet het er goed uit?
            Fotogallery
            My Pictureblog

            Comment


            • Re: Welke tas heeft u?

              Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
              een zelfgmaakte hardcase

              ....terwijl de Hardcase gebruikt ga worden voor modelshoots, stockage en
              op feesten, modeshows en dergelijke.
              Ziet er erg leuk uit, die hardcase.

              Ik vermoed dat je de koffer en schuim goedkoop kunt kopen in een doe-het-zelf-zaak.

              Hoe kleef je die mouse dan aan de koffer? Dood simpele lijm of iets anders?

              Hoe snij de vormen? Simpel met een cutter-mes?

              Sven

              Comment


              • Re: Welke tas heeft u?

                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                Ik vermoed dat je de koffer en schuim goedkoop kunt kopen in een doe-het-zelf-zaak.
                Ja, goedkoop, tis te zeggen,
                30 euro voor de koffer en 8 euro voor de geluidsisolatie.


                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                Hoe kleef je die mouse dan aan de koffer? Dood simpele lijm of iets anders?
                Voorlopig heb ik niets gekleefd.
                Alles goed uitgemeten, en dus goed uitgesneden,
                en alles past er net in, dus zet zijn eigen wel vast.


                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                Hoe snij de vormen? Simpel met een cutter-mes?
                Wel, de rechte stukken zijn met een elektrisch vleesmes gesneden,
                gaat supersnel, en heel makkelijk,
                de ronden, en speciale vormen idd met een cutter.


                Eerst wou ik dikke mousse nemen (de dikte van de hoogte van de koffer,
                maar ik verwachtte te veel moeilijkheden voor uit te snijden,
                en dan liggen er gewon 4 lagen mousse in, en afhankelijk van welke lens,
                de juiste diameter in 1,2 of 3 moussen de vorm uitgesneden.

                Ist duidelijk?
                Anders vraagt u maar.
                Fotogallery
                My Pictureblog

                Comment


                • Re: Welke tas heeft u?

                  jaja, erg duidelijk.

                  Zijn er nog mensen die hiermee ervaring hebben?

                  Sven

                  Comment


                  • Re: Welke tas heeft u?

                    Ik heb wel wat ervaring hiermee, maar dan om andere spullen veilig in op te bergen (een professionele pijl-en-boog ). In de doe-het-zelf zaak verkopen ze speciale lijm voor dit foam. Details weet ik niet maar in een goeie zaak kunnen ze je vast en zeker verder helpen!

                    Voor de rest doe ik ongeveer hetzelfde als FopSop
                    One day, I would like to make nice pictures :-)
                    www.lucaskoijen.nl

                    Comment


                    • Re: Welke tas heeft u?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                      jaja, erg duidelijk.

                      Zijn er nog mensen die hiermee ervaring hebben?

                      Sven
                      Ik heb laats ook zo'n soort koffer gemaakt, koffer bij de Gamma gekocht voor iets van 20 euro, en op http://www.kofferfunshop.de/ plukschuim besteld, dat is voor gesnedenschuim in blokjes van 1cmX1cm wat je er zo uit kan pluken met je hand (werkt echt super makkelijk).

                      Hier een foto van de koffer
                      Last edited by EJS; 28 september 2006, 07:25.

                      Comment


                      • Re: Welke tas heeft u?

                        Zeer interessant, dit topic over tassen en andere opbergzaken. Ik ben al veel te weten gekomen, maar zit toch nog met een probleem.

                        Ik heb onlangs een fotokoffer gemaakt, waar ik mijn fotospullen in kwijt kan. Vanwege mijn dochtertje nemen we ook nog heel vaak een camcorder (digi) mee, waarvoor ik nu een aparte tas gebruik. Ik wil eigenlijk nog maar met 1 tas slepen, waar dus alles in zit. Ik wil de volgende zaken kwijt kunnen:

                        Pentax ist DL
                        Pentax 18-55 f/3,5-5,6 AF DA
                        Tamron 28-200 f/3,8-5,6 AF Aspherical IF LD
                        Prime: 24mm f/2,8 + 35mm f/2,8 + 50mm f/1,7 + 135mm f/2,8 + 200mm f/3,5 + Sigma 400mm f/5,6 APO
                        Flitser Sigma 500 DG + geheugenkaartjes + reserveaccu's + lader

                        Camcorder + reservetapes + accu + lader + nog wat klein grut.

                        Is er een tas waar ik dit alles in kwijt zou kunnen, of bestaat er een goede combinatie waar alles in kan.

                        Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven. Wel wil ik voorop stellen dat ik geen € 300,- voor een tas wil gaan uitgeven. Of wil ik nu iets dat geheel onmogelijk is?


                        Ik heb nog eens wat bij Konijnenberg over de site zitten zoeken, maar heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld de eigen-merk rugzakken van Konijnenberg of met de Nanue Pro Military Alpha ?? Vooral de laatste lijkt mij interessant, omdat in het bovencompartiment wellicht nog ruimte is voor mijn camcorder.

                        Groeten,
                        Mischa
                        Last edited by mischa; 28 september 2006, 19:07.
                        Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

                        Comment


                        • Re: Welke tas heeft u?

                          even voor alle duidelijkheid, wens je alle spullen die je vernoemt hierin op te bergen voor thuis, of om mee te nemen.

                          Ik hoop dat je al deze spullen niet tegelijk meezeult om te fotograferen, filmen en een uitje met je dochtertje te maken.

                          Comment


                          • Re: Welke tas heeft u?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Freddy56 Bekijk bericht
                            Ik hoop dat je al deze spullen niet tegelijk meezeult om te fotograferen, filmen en een uitje met je dochtertje te maken.
                            Uit deze vraag begrijp ik dat dat nogal uitzonderlijk zou zijn?

                            Nu ik erover nadenk is het eigenlijk ook niet noodzakelijk. Het voornaamste is dat de fotospullen veilig in de tas opgeborgen kunnen worden. De kleine primes (24, 35, 50) en de teleconverter zou ik ook bij elkaar in ietz grotere lenskokers kunnen doen, waardoor ze op 1 plaats in de tas zouden kunnen (denk ik). Dit zou dan betekenen dat ik 1 objectief op de camera zet (28-200), daarbij 2 kokers met primes (24+35mm en 50mm+TC), 3 losse primes en een flitser in de tas kwijt moet kunnen. Hierbij is de grootste een Sigma 400mm f/5,6 APO. In totaal dus 1 body met objectief en in principe 5 losse objectieven en een flitser. De losse spullen zoals lader ed kunnen wel in de overige vakken en zijvakken in een tas.

                            Nou, meet één ding ben ik al geholpen: het wordt niet één grote tas.

                            Nu de rest nog. Kent overigens iemand de Naneu Pro Military Alpha? Ik heb dit eerder gevraagd, maar tis even een reminder. Hier de link: http://www.naneupro.com/products.mdv?p=mo-a#

                            Groeten,
                            Mischa
                            Last edited by mischa; 28 september 2006, 22:06. Reden: toevoeging van link
                            Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

                            Comment


                            • Re: Welke tas heeft u?

                              Kan iemand mij met helpen?


                              IK ZOEK:

                              Een rugzak waar in kan:

                              17 inch laptop (41 x 30 cm)
                              BODY+ 50mm, 2 standaardlenzen, 1 telelens en eventueel flitser.

                              Iemand ervaring met COMPUROVER ?
                              flickr

                              Comment


                              • Re: Welke tas heeft u?

                                Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                                IK ZOEK:

                                Een rugzak waar in kan:
                                17 inch laptop (41 x 30 cm)
                                BODY+ 50mm, 2 standaardlenzen, 1 telelens en eventueel flitser.

                                Iemand ervaring met COMPUROVER ?
                                Ik had hetzelfde probleem

                                Ik heb mezelf een Lowepro D650 Stealth reporter gekocht.

                                Wat krijg ik erin:
                                - 2 body's
                                - 3 lenzen (normaal van zoom)
                                - 1 grote zoom-lens
                                - 2 flitsers
                                - 1 lichtmeter
                                - vele toebehoren
                                - 1 laptop 17" + muis en voeding

                                Ik hoop dat dit een antwoord is op uw vraag

                                Sven

                                EDIT: het is een schoudertas en geen rugzak

                                Comment

                                Working...
                                X