Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas heeft u?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Welke tas heeft u?

1. welke tas?

a. Tamrac Expedition 7
    b. Canon 200EG Deluxe backpack
    c. Lowepro Toploader 65AW

2. Hoe bevalt hij?

a. tot nu toe super (nog maar een paar weken in gebruik)
    b. altijd super zijn werk gedaan maar een beetje klein voor al het materiaal
    c. supertasje voor kleine uitstappen

3. Wat gaat er ongeveer in?

a. 30D+grip, 70-200, bigma, 16-35, 50, 28-105, flits, batterijen, monopod, ... (en nog veel plaats over )
    b. niet alles en 30D met grip wordt al lastig. Vroeger ging mijn 300D met grip er gemakkelijk in.
    c. 30D+grip en de 16-35 of 28-105

4. Wat zijn de voor en nadelen aan de tas?

a. = zoveel ruimte en mogelijkheden
    = zoveel gewicht

b. = zo goedkoop en toch veel mogelijkheden
    = jammer genoeg iets te klein geworden

c. = genoeg voor kleine uitstap
    = te klein voor al de andere dingen
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Ik heb een Lowpro Photo Trekker Classic waarin het grootste deel van m'n materiaal zit. Op tochten hangt ie vast aan een caddy die ik voor enkele euro's bij Kruidvat heb gekocht.
      In die rugzak wordt ook alles bewaart behalve één toestel binnen handbereik..., voor de ufo's mochten ze toevallig door de Heistse lucht scheren...

Daarnaast heb ik een Tamrac rugzakje waarin een tele en nog wat lenzen gaan, als ik zeker weet dat ik voldoende heb aan weinig materiaal.

Een oude schoudertas van Cokin gebruik ik als ik niet echt van plan ben te fotgraferen maar toch een kleinigheid wil meenemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephan
        In die rugzak wordt ook alles bewaart behalve één toestel binnen handbereik..., voor de ufo's mochten ze toevallig door de Heistse lucht scheren...
        Een goede fotograaf is op alles voorzien!

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
        Gemakkelijker om in de auto alles veilig op te bergen, nu kan er niks meer omvallen. En natuurlijk heel handig om het materiaal mee te nemen op locatie, kheb geen tekort meer aan handen. Khad er nog één willen bijkopen voor de flitsers, maar twas de laatste.... voor 30€
        Plus de prijs van de Lowepro's die ik er zie inzitten precies

Mvg

Comment

1) Tamrac Pro 8, overgenomen samen met een Contax G2 en alle lenzen (behalve hologon en zoomlens). Contax verkocht, Tamrac gehouden. Tas voor dagelijks gebruik. Herbergt D200 met Kirk baseplate + 17-55 2.8 erop (verticaal met lens naar onderen opgeborgen, past er op deze wijze perfect in, met veel bescherming aan alle zijden), sigma 30 1.4 en SB-800 + batterijlader, extra batterij, geheugenkaartjes, extra AA-batterijen. Voordeel: afwerking, stevigheid, padding Nadeel: het is een schoudertas, met deze zware lading erin goed voor dagelijks gebruik, maar niet voor lange wandelingen.

2) LowePro Slingshot 200: reeds een half jaar in bezit, nog nooit gebruikt (wat veel zegt over de tas hierboven). Ga binnenkort een weekend naar Parijs en zal deze tas inzetten. Een grote troef van deze tas is volgens mij het draagcomfort, de toegankelijkheid én, niet onbelangrijk in steden als Parijs, de veiligheid. Sta je bv. in de metro, dan verhuis je de tas naar de voorkant.

3) LowePro microtrekker 200: goekope tas die ik eens in AS Adventure heb gekocht. Behuist mijn Contax S2b met enkele lenzen, lichtmeter enz. Reservetas. Goed en relatief goedkoop.

4) Manfrotto draagtas voor (super)Gitzo G1227 met Markins balhoofd en Markins tussenstuk. Herbergt ook een Monostat RS. Biedt goede bescherming voor de kostbare Gitzo.

Overige ooit gebruikte tas(sen): LowePro Orion AW, heel goed voor de Contax G2, heel comfortabel, makkelijk in gebruik, maar jammer genoeg samen met de inhoud gestolen. LowePro schoudertas uit de begindagen: heeft alle continenten gezien (Amerika, Australië, Afrika, Azië) en heeft mij nooit in de steek gelaten (geen scheur, geen losgekomen naad, niets). Mijn persoonlijke mening over LowePro: merk met het grootste assortiment, maar recent is de afwerking toch lichter geworden dan vroeger. Dat zie ik goed aan de Slingshot 200. Plus de prijs in vergelijking met bv. Tamrac, 20% hoger. De Tamrac afwerking is meer heavy-duty! Een ander voordeel van de Tamrac is dat het minder opvalt.
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht

Plus de prijs van de Lowepro's die ik er zie inzitten precies
            Mja, ik kreeg rugpijn van al die dingen aan mij te hangen, nu rij ik ermee rond. Dus de tassen en mijn rug zijn goed beschermd voor 30€
            Kben nog jong mijn rug moet nog lang lang meegaan

Comment

Pelicase 1650

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Pelicase 1650
                Jah, zoveel geld heb 'r net niet voor over

Comment

1. welke tas heeft men?
                  Kata R-103 GDC

2. Hoe bevalt hij?
                  Uitstekend

1X Digital / SLR body met 80-200 / 300mm lens, 1 extra body, 4-5 lensen, 1 laptop en aan de buitenkant (door middel van een extra houder) plaats voor een statief.

Voordelen: Het draagcomfor is super, van zeer stefig matriaal gemaakt, water/stofdicht, zeer licht in gewicht

Nadeel: dat hij zo duur is
                  Last edited by EJS; 17 september 2006, 15:27.

Comment

1. welke tas heeft men?
                    2. Hoe bevalt hij?

Dag mensen,

Ik zelf heb me 2 jaar geleden de Lowepro Photo Trekker Classic gekocht. Ik ben toen met al mijn materiaal naar de fotograaf gestapt en heb daar getest hoe groot mijn rugzak moest zijn. Dat bleek de Photo Trekker Classic te zijn. De kostprijs van zo'n rugzak is niet van de poes, maar ik vind het toch zijn prijs waard. De inhoud kan je zelf samenstellen. De draagriemen zijn goed en makkelijk verstelbaar. Aan de onderkant zitten lussen voor het statief, maar dan wordt mijn tas te zwaar om dragen : geladen weegt mijn rugzak 9,5 kg en ik heb een zwaar Gitzo statief van pakweg 5 kg (ik trek nu nog analoog)
                    Wat stop ik er in ?
                    Pentax P30N met 200 mm macrolens
                    Pentax P30 met 50 mm standaard lens
                    Pentax ME super body
                    Pentax Macrolens 100 mm
                    Automatische tussenringen
                    Pentax ringflits AF080C, Pentax flits AF160SA, Pentax flits AF200S
                    Klein statiefke van Velbon
                    rolletje WC papier
                    Pentax hoekzoeker A
                    reserve batterijen
                    filmpjes
                    Oplichtingsscherm
                    In de achterzak zit mijn poncho, een plastic zak, Kodak grijskaarten, potloden, slijper, handleidingen, flitstabellen, invulflitstabel, meter.
                    Aan de draagriemen en de buikriem heb ik nog 2 kleine fototasjes van Lowepro, waarin GPS, mobiele telefoon en digitale voicerecorder zitten.
                    Kwestie van die direct bij de hand te hebben.

Vermoedelijk zal ik de inhoud wat kunnen vereenvoudigen als ik overschakel naar digitaal : dan kunnen mijn boterhammen er ook nog in !

Absolute voordeel van zo'n rugzak is dat je alle materiaal snel en overzichtelijk kan opbergen. Alles is pakklaar. En de rugzak is uit het beste materiaal gemaakt : slijtvast, ergonomisch en weerbestendig.

Een nadeel : met zo'n rugzak sleep je meestal teveel materiaal bij, maar je weet tenslotte nooit of je iets zal gaan gebruiken of niet (ik doe vnl. aan natuurfotografie). Maar dat is dan weer goed voor de conditie !
                    Nog een nadeel : je T-shirt is meestal drijfnat. En met zo'n nat rugske nadien in de auto stappen is niet alles.

Toch is een rugzak voor mij persoonlijk de beste optie. Alles zit op zijn plaats en wordt goed beschermd. Als je valt of struikelt biedt zo'n rugzak een betere bescherming dan een schoudertas of een riemtas denk ik.
                    Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Ik gebruik sinds kort de Tamrac Adventure 7
                      fotoke: site tamrac

Wat past erin?
                      De D50 met de kitlens erop gemonteerd, verder nog de Sigma 70-300mm (past niet gemonteerd in de tas), de Nikkor 50mm 1.8. Dan heb ik nog twee 'vakjes' over, in dat een stop ik meestal mijn oplader + kabels, in dat ander allerlei prullen zoals achterdoppen enz. Vooraan is ook nog een klein zakje waarin ik mijn geheugenkaartjes stop, een extra batterij en reinigingsdoekjes. Dan is er ook nog een compartiment bovenaan waarin ik mijn externe flits stop en afhankelijk van waar ik naartoe ga ook nog een lunchpaket en een beetje water.

Hoe bevalt hij?
                      't Is een comfortabele rugzak, nog geen rugpijn mee gehad. Het is ook bijzonder handig dat er bovenaan een gewoon vak is waar allerlei spulletjes inkunnen (zoals bij de Lowepro rover serie dacht ik).

Voor -en nadelen?

Voor:
                      - afgescheiden compartiment voor niet-fotomateriaal
                      - fotocompartiment helemaal naar smaak in te delen
                      - in het voorvakje zit een soort van organiser waarin je geheugenkaartjes kwijt kan, je moet er dus nooit overdreven lang naar zoeken.

Nadelen:
                      - geen lusjes voor statief (zijn wel optioneel bij te kopen)
                      - ik heb mijn twijfels of hij wel 100% waterdicht is bij een serieuze stortbui, nog niet voorgehad dus kan er niet over meespreken

Comment

Lowepro - Nova 1 AW

Aangezien ik niet zoveel stuff heb, liever een compacte gevulde tas dan een grote half-lege koffer. Ik heb er wel al in een beetje regen mee gelopen, maar niet in onweer of stortbuien. Daarom de vraag zijn die Lowepro AW tassen echt weerbestendig?

Comment

1. welke tas heeft men?
                          Lowepro REZO 140 AW

2. Hoe bevalt hij?
                          Uitstekend

- Nikon D50
                          - Nikkor 18-70 DX (met zonnekap achterstevoren)
                          - Nikkor 50mm 1.8D (met veel moeite)
                          - Paar filters in klein hoesje, extra accu, bodydop en wat geheugenkaartjes

: Hoge kwaliteit, er is goed over nagedacht, is naar je eigen wensen in te richten, ingebouwde regenhoes
                          : Bij de kleinste uitbreiding van je camera is de tas al te klein.

Ik opteer nu voor een Lowepro Slingshot 200 AW
                          One day, I would like to make nice pictures :-)
                          www.lucaskoijen.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
                            Lowepro - Nova 1 AW

Aangezien ik niet zoveel stuff heb, liever een compacte gevulde tas dan een grote half-lege koffer. Ik heb er wel al in een beetje regen mee gelopen, maar niet in onweer of stortbuien. Daarom de vraag zijn die Lowepro AW tassen echt weerbestendig?
                            Ik kan over mijn tas een regenkapje hangen, dan kan ik nog steeds aan mijn materiaal. Dit is goed voor als het lichtjes regent.
                            De grotere "AW beschermingshoes" zal de regel wel tegehouden, dat zit helemaal rond de tas. Heb het nog maar twee keer moeten gebruiken en theeft goed geholpen!

Comment

heb hier en Lowepro, eigenlijk een videotas want er staat ook VHS-p op.
                              ooit overgenomen van een BD,er, weet echt niet meer wie.(nog bedankt).
                              bevalt nog steeds prima, 300D met 17-40mmL compleet zo in de tas.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hello,

ik heb momenteel de LowePro Micro Trekker 200, en een TopLoader Zoom 2 om aan mijn riem te hangen (of rond de schouder)

In de MicroTrekker 200 kan mijn 350D met grip en de 17-55 IS lens gemonteerd in (zonnekap achterstevoren natuurlijk), een 380EX flash, de 50mm 1.8, de kitlens (in geval van) en een 70-200 f4, mijn Giotto blaaspeertje en nog enkele filters en de afstandsbediening van de camera, zonder te moeten wringen.

De TopLoader Zoom 2 kan de 350D met de 70-200 f4 bevatten, maar zonder grip, daarvoor is de tas net te klein.

Ik zoek nu eigenlijk een tas waar de bovenstaande combinatie inkan, maar met nog een 400D met grip als extra erin, dus 350D met de 70-200 gemonteerd en de 400D met de 17-55 IS 2.8 gemonteerd, de meeste tassen die ik vindt kunnen maar 1 body met lens hebben, de 2e body zit dan zonder lens in de tas ... enig idee welke tas hiervoor geschikt zou zijn ?

Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X