Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon : CF card formatteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon : CF card formatteren

als ik mijn 20D card wil overbrengen naar de 5D, zonder dat die 5D vanaf dezelfde folder begint tellen, hoe dooe ik dat dan?

sugra
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Re: Canon : CF card formatteren

Het goede nieuws is dat de Canon 5D een eigen folder aanmaakt en continu doornummert.
    Ongelooflijk dat Canon dit nu pas heeft bedacht.
    Je kan de naam van de folder ook aanpassen.

Wis wel eerst de 20D folder van de CF kaart. Anders start de Canon 5D met die folder.

Jan.

Comment

Volgens mij door deze CF kaart volledig te wissen met tools zoals Image Recall, DataRescue, RescuePro.

De meeste van deze programma's zijn om te betalen, maar elk heeft wel een 30 days trial versie op de website staan.

Je kan er niet alleen gewiste date mee redden van je flash memory, maar ook op een zekere manier alles mee wissen, zoals RecuePro bv. aanhaalt:

RescuePRO™ Secure Erase is included for permanent deletion of data on your Digital Media

Daarna formatteren in het toestel.

Heb het zelf nooit gedaan, maar dit zou moeten lukken.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
        Het goede nieuws is dat de Canon 5D een eigen folder aanmaakt en continu doornummert.

Wis wel eerst de 20D folder van de CF kaart. Anders start de Canon 5D met die folder.

Jan.
        euh..
        ik heb een 10D, en die nummert ook gewoon door. Is gewoon een functie in het menu die je kunt aan en uitzetten.
        Oftewell: je kunt kiezen of je camera gewoon doornummert tot en met 9999 of dat hij elke keer vanaf 1 begint als je er een nieuwe cf in stopt.
        Robert Capa once said: "If your photos aren't good enough, then you're not close enough".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
          Volgens mij door deze CF kaart volledig te wissen met tools zoals Image Recall, DataRescue, RescuePro.
          Zelf getest met Canon 5D. Folder wissen is genoeg.

Oorspronkelijk geplaatst door bubbel
          euh..
          ik heb een 10D, en die nummert ook gewoon door. Is gewoon een functie in het menu die je kunt aan en uitzetten.
          Oftewell: je kunt kiezen of je camera gewoon doornummert tot en met 9999 of dat hij elke keer vanaf 1 begint als je er een nieuwe cf in stopt.
          Ik heb een Canon 10D, een Canon 20D, een Canon 5D en had een Olympus, een Sony, een Nikon en een Minolta...
          Ik bedoel gewoon dat de Canon 5D doornummert van 1 tot 9999 in dezelfde folder.

Jan.

Comment

ah, ok, sorry

verkeerd begrepen
            Robert Capa once said: "If your photos aren't good enough, then you're not close enough".

Comment

Jan.
              Ah, interessant.
              Weer iets bijgeleerd vandaag.
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Jan.
                Klopt

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Jan.
                  Jan dit hebben ze nu niet uitgevoden zenne de MKII heeft dit ook en ik dacht de mkI ook al

Comment

Working...
                  X