Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Printer geeft blauwe randen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Printer geeft blauwe randen

Tijdens het maken van kerstkaartjes heb ik gemerkt dat de witte rand van de foto op het scherm echt wit is maar bij het afdrukken een blauwe schijn heeft. Na een aantal testjes valt het op dat zelfs als er geen kleur op een bepaalde plek in de foto is, deze plek ook een blauwe schijn heeft terwijl er eigenlijk niets mocht afgedrukt worden. Dit is dus niet op één bepaalde foto, maar op alle afdrukken voor wit of "geen kleur". Mijn scherm is gecalibreerd en de andere kleuren worden naar behoren afgedrukt.

Ter verduidelijking ik heb een Canon S900. Heeft er nog iemand dit fenomeen ?

Groetjes,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Re: Canon Printer geeft blauwe randen

Ik heb soortgelijk probleem gehad met m'n MP760 . Maar was dan vooral zwart dat een blauwe schijn had . Heb dit opgelost door in de instellingen voor afdrukken ( via toolbox ) de hoeveelheid cyaan te verminderen. Kan zijn dat dit bij uw printer ook zo kan ingesteld worden .
    Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Re: Canon Printer geeft blauwe randen

Maak eens een wit vierkant en print dit uit.
      Is het vierkant gekleurd en de rand errond niet?
      Dan is je scherm wel goed gecalibreerd maar je printer niet.

Stel je printer eens opnieuw af.
      Kijk eens na of je schuifbalkjes niet verschoven zijn in de afdruk eigenschappen. Doe het venster kleuraanpassing eens open en kijk je kleurinstellingen na.
      Als daar alles neutraal staat is dit al goed.
      Open je printereigenschappen en klik op het tabblad Profielen. Selecteer het tweedelaatste profiel en klik ok. Doe terug de test met wit vierkant.
      Gebruik je een ander printerprofiel? bv Adobe gamma? Is dit nog juist. Instellingen juist?

Als dit allemaal ok is. Haal dan alle inktpatronen uit je printer en steek ze er opnieuw in en zeer goed aandrukken.

Normaal mag er op de witte partijen geen inkt gespoten worden. Als dit bij jou wel zo is, blauw, dan wil dit zeggen dat de printer daar wel spuit. Hij moet dus ergens daarvoor een opdracht hebben... waarschijnlijk ligt dit aan de printerinstellingen.
      Anders je printer volledig verwijderen uit de config en opnieuw installeren en een andere naam geven bv Canon2.

Comment

Working...
      X