Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke printer?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke printer?

Martine,
    Voor meer info betreffende "color cast" IP8500 kijk hier even (speciaal laatste pagina met update) http://www.photo-i.co.uk/Reviews/int...500/page_1.htm

Comment

Red cast??? Idd, maar ik vind dat mooi...
      Smaken verschillen... Bij sommige foto's zet ik rood nog meer... Dus ikke geen last van red cast

Comment

rood, blauw, geel ea.... pfff... hangt natuurlijk ook van je papier af he... effe testen etc.... (ev profiel maken/kopen=prijzig)

ben zéér tevreden van 8500 en doe er water in zoals mic... Als je 15 soorten papier koopt, tja dan zit je soms te sukkelen, das waar... maar das me elke printer hé...
        -=- Light is the key...

Comment

...er staat een grote doos te blinken onder de kerstboom....

en ik heb de raad opgevolgd van de freaks hier

Bij deze enorm bedankt voor de goed raad en happy eindejaarsfeesten!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy
            Bedankt allemaal en na grondig onderzoek denk ik de Canon IP 8500 aan te schaffen.
            Is een aankoop bij Pixmania goed? Spijtig is hij nu niet in voorraad!
            Heeft iemand een ander goed adres ervoor
            Ik weet niet waarvan je bent maar b.v. bij Grobet in Antwerpen hebben ze nog in voorraad en aan een redelijke prijs (359eur; deze middag voor gebeld)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex
              Ik weet niet waarvan je bent maar b.v. bij Grobet in Antwerpen hebben ze nog in voorraad en aan een redelijke prijs (359eur; deze middag voor gebeld)
              Deze morgen mail van Pixmania dat hij weer op voorraad is voor 302€, is toch groot verschil hé?
              Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
              Altijd welkom:http://martine.launoy.be

Comment

Deze morgen mail van Pixmania dat hij weer op voorraad is voor 302€, is toch groot verschil hé?
                idd, de prijzen liggen nu rond de 300 euro (Duitsland)

Comment

Das waar.. maar ik koop toch gewoon liever in de winkel voor dit prijsverschil.
                  Ik dacht trouwens dat de prijs 321 euro + verzendingskosten was ( 302 is nederland? = 1 jaar garantie? )
                  Last edited by Plex; 22 december 2005, 08:17.

Comment

Bedankt allemaal, de printer Canon IP 8500 is besteld bij Lucky pc voor 377€, misschien niet het allergoedkoopste maar prima service , da's ook van groot belang hé? En er is een winkel van 2 straten verder in mijn buurt dus geen verzend of transportkosten.
                    Ben nu in blijde verwachting

Comment

Proficiat met je nieuwe printer. Je zal er zeker geen spijt van hebben en er ongetwijfeld nog veel plezier aan beleven.

Comment

mijn zwarte doos is ook uitgepakt en aangesloten...

Desondanks ik wist dat hem snel was toch nog verschoten van de snelheid...
                        Ik dacht echt dat ik hem verkeerd ingesteld had..maar knappe foto eruit...

De huidskleuren zijn iets anders maar de andere kleuren zijn haarjuist.
                        Je kan met de instellingen spelen zodat de huidskleur correct is maar dan zijn de andere kleuren ook veranderd ( rood= meer oranje enz )

Misschien eens overwegen om een profiel te laten maken... zijn er geen te vinden op het internet of is dit echt computer-printer afhankelijk?

Voor de rest dik in orde... seffes mijn eerste cd-print maken...

ik weet weeral wa doen...

Comment

mijn zwarte doos is ook uitgepakt en aangesloten...

Desondanks ik wist dat hem snel was toch nog verschoten van de snelheid...
                          Ik dacht echt dat ik hem verkeerd ingesteld had..maar knappe foto eruit...

De huidskleuren zijn iets anders maar de andere kleuren zijn haarjuist.
                          Je kan met de instellingen spelen zodat de huidskleur correct is maar dan zijn de andere kleuren ook veranderd ( rood= meer oranje enz )

Misschien eens overwegen om een profiel te laten maken... zijn er geen te vinden op het internet of is dit echt computer-printer afhankelijk?

Voor de rest dik in orde... seffes mijn eerste cd-print maken...

ik weet weeral wa doen...
                          verlang ook om uit te proberen, als je verder nieuws hebt om de kleuren aan te passen laat je me iets weten?
                          heb gisteren de proef foto ontvangen en is idd wat roder van kleur!

Comment

verlang ook om uit te proberen, als je verder nieuws hebt om de kleuren aan te passen laat je me iets weten?
                            heb gisteren de proef foto ontvangen en is idd wat roder van kleur!
                            Het is niet alleen de printer die eventueel voor kleurzweem zorgt, een andere papiersoort kan ook heel grote verschillen geven.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Ben heel tevreden... heb nu 10x15 papier van de Carrefour merk ednet ( 15 cent per stuk )

de kleuren zijn goed, enkel zijn de foto's een beetje vivid ( staat wel af in de drivers )

Hoe stel je best de parameters in? (Photoshop CS2 de kleuren laten bepalen of de printer? )

Hebben jullie misschien wat tips?

Comment

Ben heel tevreden... heb nu 10x15 papier van de Carrefour merk ednet ( 15 cent per stuk )

de kleuren zijn goed, enkel zijn de foto's een beetje vivid ( staat wel af in de drivers )

Hoe stel je best de parameters in? (Photoshop CS2 de kleuren laten bepalen of de printer? )

Hebben jullie misschien wat tips?
                                Dat hangt volledig van het gebruikte papiersoort af.
                                Bij ieder merk papier heb je een andere instelling nodig.
                                En ook je smaak.. De ene ziet liever wat warmere (rodere) foto's. De andere wil coole foto's (blauwig) en dan het zwart, intensiteit en contrast... sommige willen levensecht, anderen willen liever contrastrijker foto's.
                                Een echte handleiding hiervoor is er niet. Op voorhand effe testen met kleurenpalet of testfoto en dan aanpassen.
                                Een PS profiel gebruik ik niet meer, gewoon omdat ik op vele verschillende papiersoorten uitprint.
                                Ik pas mijn printer aan, vlak voor ik uitprint zet ik de instelling op handmatig en regel kleur en intensiteit.

Comment

Working...
                                X