Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke licht/flitsmeter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke licht/flitsmeter?

Ben op zoek naar een licht+flits meter (ze moeten het dus allebei kunnen hé)

Twijfel tussen de:

Sekonic L-308S Flashmate

Gossen Digipro F

Konica - Minolta Auto Meter VF

De eerste kost rond de 250€, de tweede rond de 300€ en laatste rond de 350€. Ik heb enkel nog maar met de Minolta gewerkt en weet dat deze goed gaat, maar ze is ook 100€ duurder dan de Sekonic, en iets duurder dan de Gossen. Ik weet ook dat de 2 minder dure ook goeie merken zijn, maar is hebben ze minder functies? Of misschien minder naukeurig?

Re: Welke licht/flitsmeter?

De Konica Minolta is heel erg goed, maar ik heb geen flauw idee of de andere meters minder of beter zijn; ik gebruik er maar één.... Aangezien je al ervaring hebt is het misschien verstandig te blijven bij het merk dat je al kent.

Groeten, Miriam

Comment

Klopt ja, de Minolta is ook heel goed, ben alleen nieuwsgierig als er mensen zijn die ervaring hebben met de andere. Ik weet dat Gossen ook een zéér goed merk is, maar daar betaal je misschien ook veel meer voor degelijkheid m.a.w dat de goedkopere modelletjes "slecht" of minder goed zijn.

Comment

Ik zou dan ook voor de Minolta gaan, zelf ook in mijn opleiding mee gewerkt.

Misschien een bijkomende opmerking / vraag: als je 'in the field' dus geen studiowerk doet, is een lichtmeter nog interessant gezien je uw histogram kan raadplegen?

Greetz, RonnyE

Comment

Ik gebruik al 12 jar een Gossen en geen probleem mee.....

Comment

Ik ben ook an het kijken, en zat eigenlijk aan de Gossen Starlite te denken....

Groet,
            Paul

Comment

Working...
            X