Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

levensduur van een flits?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• levensduur van een flits?

tja ik ben hiernet een flits gaan kopen een Nikon SB600!
    Had nooit gedacht dat ik ooit eens een flits gaan kopen!
    Ik haat gewoon met dit te werken! en vind trouwens fotos hiermee niet zo mooi! maar ja morgen heb ik een trouw en met dit ellendig weer kan je er moeilijk vanuit zonder flits! t'is al donker en grijs om 16h30!
    zie me moeilijk met de flits van mijn d70 fotos maken! niet erg pro!

weet toevallig iemand hoeveel de levensduur van een flits is?
    hoeveel fotos men er mee kan trekken?

dat blijft ook niet eeuwig duren hé? of wel?

thanks

Re: levensduur van een flits?

Ik denk dat ik momenteel aan ongeveer 10.000 flitsen zit met mijn SB600..... en werkt nog steeds perfect
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De flits op mijn vader zijn Minolta gaat al 20 jaar mee.
      Maar mss maakten ze de dingen vroeger wat degelijker ?
      fotosite

Comment

Denk jij missch nog aan die lampjes van 30 jaar geleden ? Momenteel heet zoiets elektronische flash en hoe lang dat dat meegaat.... tot je ze laat vallen van hoog genoeg denk ik !
        Dat flitske van de D70 doet best zijn werk hoor, deed er al een paar huwelijken mee. Maar soit, SB 600 is natuurlijk beter.
        Maar als je een trouw doet in december moet je van dit weer uitgaan, alles beter is meegenomen. En anders.... analoog op hoge iso, kan je met digitaal nog niet overtreffen

Comment

zolang er met de condensatoren niks mis is (en dat hoor je bij het opladen)
          is een flits ok.
          heb nog een 299t speedlite van canon die 15 jaar oud is en die ik met slave laat
          meeflitsen en die doet het nog perfect.
          heb al flitsen tegengekomen die 4-5 jaar oud zijn en die "op" zijn.
          vooral een flits regelmatig gebruiken is de boodschap

Comment

edited, blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd
            Last edited by elsan; 17 december 2005, 06:44.
            fotosite

Comment

okay dan!!
              tja voor mij echt de eerste keer met flits!

ga eens kijken op mijn webpage, op mariage al mijn huwelijks fotos in totaal 8!
              allemaal zonder flits! en in de kerk en binnen allemaal met een 50mm f1.8
              nooit gebruik gemaakt van een flits!
              tja vandaag nu dus moet ik vertrekken voor een andere trouw! maar al ik het weer hier zie! en ook om 16h30 is het al fameus grijs en triestig ga ik er niet onderuit kunnen! maar ja!
              hopelijk lukt me dat! geen ervaring op die wijze! zal maar alles automatish zetten!:-)
              groetjes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door citronvert
                okay dan!!
                tja voor mij echt de eerste keer met flits!

ga eens kijken op mijn webpage, op mariage al mijn huwelijks fotos in totaal 8!
                allemaal zonder flits! en in de kerk en binnen allemaal met een 50mm f1.8
                nooit gebruik gemaakt van een flits!
                tja vandaag nu dus moet ik vertrekken voor een andere trouw! maar al ik het weer hier zie! en ook om 16h30 is het al fameus grijs en triestig ga ik er niet onderuit kunnen! maar ja!
                hopelijk lukt me dat! geen ervaring op die wijze! zal maar alles automatish zetten!:-)
                groetjes!
                Heb net even je huwelijksfoto's bekeken en die zijn helemaal mijn ding
                Alleen is het mijn ervaring na een dertigtal reportages dat die "kunstzinnige foto's" niet de favorieten van de trouwers in kwestie zijn en nog veel minder van hun familie. Ok, de foto's worden misschien wel gesmaakt maar zitten zelden of nooit bij de bijbestelling
                Maar in ieder geval bewonder ik je werk !

Comment

zaaaaalige wedding foto's citronvert, gewoon zo verder doen en je vooral niks aantrekken van 'familie', gewoon je ding doen
                  En ik werk ook niet graag met flits, maar soms kan je gewoon niet anders...
                  Heb hier nog een Vivitar flits liggen van begin jaren 80 die nog perfekt doet wat ze moet doen

Comment

Over de flits spreek ik mij niet uit, dus off topic dan maar : uw huwelijks foto's zijn schitterend. Een eigen stijl die ik absoluut smaak !
                    natwork.be

Comment

Ook naar je website gekeken ..... schitterend!!! Mes félicitations !!
                      "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

voila! heb voor de eerste keer fotos gemaakt deze zaterdag met mijn een flits! tja voor mij is dat allemaal nieuw een flits!
                        en het ging wel goed! heb gisteren zon wit vierkantig dopje gekocht om vooraan op mijn flits te zetten!
                        amai dat is nog veel beter!! alles softer! geen blinkende gezichten! alsof ik zonder flits werk! wel een goeie koop dat wit dopje maar enorm duur!!! 30 euro voor dat plastiekske! dat nog 10 cents waard is! maar ja!
                        schitterend resultaat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door citronvert
                          wel een goeie koop dat wit dopje maar enorm duur!!! 30 euro voor dat plastiekske!
                          Op eBay vind je ze voor US$ 12

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                            De flits op mijn vader zijn Minolta gaat al 20 jaar mee.
                            Maar mss maakten ze de dingen vroeger wat degelijker ?
                            Mijn SB20 is van 1987....
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Mijn Minolta flits 3200i is 10 jaar oud en heeft reeds meer dan 20000 keer gewerkt.
                              Een Sigma 500 Super voor de Nikon D70 heeft het maar 1 uur en 50 flitsen bij me uitgehouden en is dan in rook opgegaan.

Comment

Working...
                              X