Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portabele studioflitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portabele studioflitser

Heeft iemand hier al ervaring mee:
    Walimex Portables Studio 500 mit CAR-Batteriepack
    Portables Studio 500 mit CAR-Batteriepack, beeinhaltet Studioblitz Kompaktgerät CY-500JZL,
    369,90 EUR je 1 St.

Bij andere merken betaal je hier veel meer voor!!!
    Dit lijkt mij een perfecte flitser om buiten te gebruiken.

Re: Portabele studioflitser

Oorspronkelijk geplaatst door martin munoz
    Heeft iemand hier al ervaring mee:
    Walimex Portables Studio 500 mit CAR-Batteriepack
    Portables Studio 500 mit CAR-Batteriepack, beeinhaltet Studioblitz Kompaktgerät CY-500JZL,
    369,90 EUR je 1 St.

Bij andere merken betaal je hier veel meer voor!!!
    Dit lijkt mij een perfecte flitser om buiten te gebruiken.
    Ik heb al gewerkt met een set van Wallimex, het enige wat niet intressant is dat het moeilijk in elkaar te zetten is.. maar dat is misschien of waarschijnlijk niet met een portable set, technisch werkt dit wel goed. De prijs ligt ook goed, een Ellinchrom set kost het 3 voudige denk ik.

Comment

Heeft er nog iemand ervaringen met flitsers van Walimex?

hesy.be
      BD0319BE

Comment

Ik heb mij overlaatst een klein elektriciteitsgroepke gekocht om op locaties te gaan werken waar geen stroom te verkrijgen is via een verlengkabel.
        En op die manier is mijn studioflitser portabel
        Niet echt handig, ( kweet ) maar ik help mij er goed mee !!
        Beetje lomp om overal mee te sleuren, maar je moet er iets voor over hebben he !! ( k'zal der eens wielekes onderzetten )
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
          Ik heb mij overlaatst een klein elektriciteitsgroepke gekocht
          Kan je eens uitleggen wat dat dan precies is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert62
            Kan je eens uitleggen wat dat dan precies is?
            Eigenlijk luitstert dat machien naar de naam "stroomgroep"
            Dat is een toestel dat bestaat uit een benzine motor en een dynamo.
            Ik heb deze gekocht in de Makro voor 89€ en weegt ong 15 kg.
            en ik maak daar mijn elektriciteit mee om mijn studioflitser te doen werken op locatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
              Eigenlijk luitstert dat machien naar de naam "stroomgroep"
              Dat is een toestel dat bestaat uit een benzine motor en een dynamo.
              Ik heb deze gekocht in de Makro voor 89€ en weegt ong 15 kg.
              en ik maak daar mijn elektriciteit mee om mijn studioflitser te doen werken op locatie.
              En de hollanders noemen dat een 'generator'. Vreemde naam eigenlijk... stroomgroep... het is maar één apparaat en niet een groep van apparaten... en het ding genereert primair spanning... die stroom krijg je pas als je beide draadjes tegelijk in je handen houdt... AUUUUUU!!!!

Als ik vragen mag, hoeveel vermogen heeft zo'n goedkope stroomgroep/generator eigenlijk? Maakt ie veel herrie? En hoe lang doe je met een liter benzine? Kun je gewone loodvrije auto benzine gebruiken, of is het een tweetaktje waar nog een beetje olie aan moet worden toegevoegd (net als bij mijn Puch Maxi - heeeeeeeeeel lang geleden )?

groeten, Miriam

Comment

Nou Miriam, als je dit gek vind lees dan even verder

Volgens mij komt de naam "stroomgroep" van het Frans, je weet wel, die rare Belgen aan de andere kant daar, dus die spreken altijd van "une groupe", en wij, die andere gekke Belgen die Vlaamsch spreken, we nemen nogal wat Franse woordjes over, dus mss vandaar dat rare "stroomgroep"
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

ik had altijd gehoord dat een studioflitser die niet gebouwd is om op een stroomgroep/generator aangesloten te worden, extreem snel verslijt. Er bestaan wel studioflitsers waar dit geen probleem is, maar de meeste kan je op die manier snel klaar maken voor 't grot vuil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                    En de hollanders noemen dat een 'generator'. Vreemde naam eigenlijk... stroomgroep... het is maar één apparaat en niet een groep van apparaten... en het ding genereert primair spanning... die stroom krijg je pas als je beide draadjes tegelijk in je handen houdt... AUUUUUU!!!!

Als ik vragen mag, hoeveel vermogen heeft zo'n goedkope stroomgroep/generator eigenlijk? Maakt ie veel herrie? En hoe lang doe je met een liter benzine? Kun je gewone loodvrije auto benzine gebruiken, of is het een tweetaktje waar nog een beetje olie aan moet worden toegevoegd (net als bij mijn Puch Maxi - heeeeeeeeeel lang geleden )?

groeten, Miriam
                    Op die " generator " staat 800 watt, maar ik weet nu niet of het met de beide draatjes in de hand is of niet
                    Het lawaai is goed te doen.
                    Hij is redelijk klein en je kan hem met één hand dragen.
                    De benzinetank krijg ik niet leeg op een shoot ( +- 3 uur ) en daar kan denk ik max 5 liter Puch brandstof in ( met olie dus )

Comment

Working...
                    X