Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabel vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kabel vraagje

Dag allemaal, ik heb een vraagje.

Ik ben in het bezit van een Nikon D70 en ik zou graag willen weten of er een kabeltje bestaat dat ik kan aansluiten op mijn camera en laptop zodat ik mijn laptop zó kan neerzetten dat het model gelijk op het scherm van mijn laptop kan zien hoe ze er op dat moment opstaat vóórdat ik op de sluiterknop ga drukken.

Bestaat zo'n kabeltje?

Thnx

Re: Kabel vraagje

Neen zo'n "kabeltje" zullen ze nog moeten uitvinden denk ik.
    Met een prosumer zal dit lukken maar niet met een DSLR.
    Groeten.
    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
    http://www.photopat.be

Comment

Met verschillende compact toestellen zou dit gaan, maar met een SLR gaat die nu net niet, gewoon door het ontwerp van zulke toestellen. De sluiter en de spiegel zitten voor de CCD zolang er niet afgedrukt is en er kan dus geen 'live' beeld naar buitengestuurd worden.

Je kan die wel manueel opklappen, maar dan nog wordt eer geen 'video' mode aangeboden.
      G1 en D70 broederlijk naast elkaar - http://www.fotonen.be

Comment

ben niet op de hoogte van de d70, maar bij canon gaat het... -> er is een video-out, en deze laat toe het videosignaal te versturen naar tv wat je ziet op het LCD schermpje. Dus trek 1 foto en deze zal getoont worden op tv en dan ken je zien of het resultaat goed is of niet...

En euh, dit is eenmaal een reflex toestel...
        -=- Light is the key...

Comment

dat kan je met Nikon Capture ook hoor
          maar geen live-picture
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            maar bij canon gaat het...

het model gelijk op het scherm van mijn laptop kan zien hoe ze er op dat moment opstaat vóórdat ik op de sluiterknop ga drukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
              ben niet op de hoogte van de d70, maar bij canon gaat het... -> er is een video-out, en deze laat toe het videosignaal te versturen naar tv wat je ziet op het LCD schermpje. Dus trek 1 foto en deze zal getoont worden op tv en dan ken je zien of het resultaat goed is of niet...

En euh, dit is eenmaal een reflex toestel...
              Dit gaat dus even goed met een Nikon, maar de vraag was om vooraf (life) het beeld te zien dat men gaat fotograferen. En dit gaat niet met een DSLR, niet met Canon of niet met Nikon!

Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

maar wel met en S3 pro van Fuji dacht ik zo, die laat toe om gedurende enkele seconden een live preview op het scherm te krijgen

trouwens, heb je dan niet het nadeel dat het model steeds met de ogen naar je laptop zit te turen?
                een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Dank jullie wel voor de reactie's.

Jammer dat het niet kan, ik vind het toch weer knap van mezelf dat ik als fotoleek dit kan verzinnen.

Maar als ik het goed heb begrepen is er wel de mogelijkheid om ná de geschoten foto, de foto direct op mijn scherm van laptop te zien?
                  Is hier nog een speciaal kabeltje voor nodig?

Nogmaals, bedankt voor jullie reactie's.

@ Peter Lampens, ik weet niet of de modellen dan zullen gaan turen naar het schermpje, heb ik geen ervaring mee.
                  Ik vind het zo'n gedoe om eerst foto's te maken , dan overzetten op pc en dán pas aan de modellen kunnen laten zien hoe ze erop staan.
                  Scheelt me een hoop tijd als ik het gelijk zou kunnen laten zien.

Comment

Dit kan gewoon met je USB kabel en Nikon Capture software dacht ik.
                    G1 en D70 broederlijk naast elkaar - http://www.fotonen.be

Comment

Ik heb hier ook over nagedacht en een direkte oplossing is er niet MAAR...

Zet eens een webcam achter je viewfinder en zet die mooi scherp. Niet 100% maar het werkt WEL!
                      Het resultaat kun je dan op je scherm in een ander venster bekijken, wel de verschillende vensters uitlijnen een aanpassen dat je alleen ziet wat nodig is!
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

Comment

'k Heb eens ergens een toestelletje gezien dat je op je zoeker moest schuiven.
                        Dit zou dan een beeld op een LCD schermpje geven.
                        Of er een video uitgang bij was, de prijs en waar ik dit gezien heb weet ik niet meer.
                        'k zal eens rondneuzen.
                        Groetjes,
                        Snorreke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snorreke
                          'k Heb eens ergens een toestelletje gezien dat je op je zoeker moest schuiven.
                          Dit zou dan een beeld op een LCD schermpje geven.
                          Of er een video uitgang bij was, de prijs en waar ik dit gezien heb weet ik niet meer.
                          'k zal eens rondneuzen.
                          Lap al gevonden.

Gelezen in ZOOM Magazine sept/okt. 2005
                          Prijs ca. 175 € http://www.intro2020.co.uk/pages/zigview.htm
                          Groetjes,
                          Snorreke

Comment

Working...
                          X