Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is een Portable Storage Device betrouwbaar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is een Portable Storage Device betrouwbaar?

Ik moet dikwijls grote hoeveelheden aan foto's opslaan tijdens een reportage.
    Mijn laptop kan ik meestal niet meenemen en een arsenaal aan geheugenkaartjes kopen kost wat te veel.
    Een mooi alternatief is een Portable Storage Device.
    Dit klein apparaatje neem je overal mee en je kan gewoon je CF-kaart erin steken en het slaat alle beelden op en je kan terug verder fotograferen.
    Na wat rondvragen in winkels ed. ben ik te weten gekomen dat de meeste heel slecht zijn en gewoon crashen, dus dan ben je ook al je foto's kwijt en dat mag absoluut niet gebeuren bij mij.
    De meesten zouden ook heel erg traag opslaan.
    Heeft iemand hier ervaring mee en wat raadt je me dan aan?
    Het toestel van Epson zou zeer betrouwbaar zijn (en duur)...
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

Re: Is een Portable Storage Device betrouwbaar?

Tsss, verkopers....
    Ja, dat crasht zeer veel, en je bent alles kwijt. Maar deze Epson heeft dat minder

Klop jij erop? Smijt je ermee? Gooi je je fotorugzak weg?
    Ja, koop dan maar CF-kaartjes
    Neen, koop dan een image tank

snelheid: ik denk dat ergens in de 7-reeks van Vosonic de snelste was...Zeer betrouwbaar merk, nooit klachten van gehad, en heb er een 25 gekocht voor andere Bd'ers

Slechts één wist iets op te merken een half jaar later, maar die was vergeten te formatteren...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

En weet je toevallig waar ik zo'n Vosonic kan kopen in het Antwerpse ergens?
      Het is nogal dringend.
      Een scherm om de foto's te bekijken is niet belangrijk, betrouwbaarheid wel!!
      Is die ook snel genoeg, want ik werk met een Nikon D2X en deze levert heel zware bestanden.
      * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
      * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
      * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

Comment

Svenmichiels heeft een van de snellere beestjes vermoed ik... (én D2X)
        Waar? Tja, ik zou het niet weten, ik koop weinig in België door de te hoge pijzen, maar elke fotozaak, Fnac zou dat mogen hebben denk ik...
        Hoewel die liever Epson verkopen door hogere marges zeker...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          Svenmichiels heeft een van de snellere beestjes vermoed ik... (én D2X)
          Waar? Tja, ik zou het niet weten, ik koop weinig in België door de te hoge pijzen, maar elke fotozaak, Fnac zou dat mogen hebben denk ik...
          Hoewel die liever Epson verkopen door hogere marges zeker...
          Svenmichiels meldt zich

Ik gebruik een PD70X voor m'n D2X

Erg tevreden van.

mvg Svnmichiels

Comment

en als je zeker wilt zijn, koop dan 2 bakjes... (misschien krijg je wat korting) en is betrouwbaarder...
            -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maarten1
              Ik moet dikwijls grote hoeveelheden aan foto's opslaan tijdens een reportage.
              Mijn laptop kan ik meestal niet meenemen en een arsenaal aan geheugenkaartjes kopen kost wat te veel.
              Een mooi alternatief is een Portable Storage Device.
              Dit klein apparaatje neem je overal mee en je kan gewoon je CF-kaart erin steken en het slaat alle beelden op en je kan terug verder fotograferen.
              Na wat rondvragen in winkels ed. ben ik te weten gekomen dat de meeste heel slecht zijn en gewoon crashen, dus dan ben je ook al je foto's kwijt en dat mag absoluut niet gebeuren bij mij.
              De meesten zouden ook heel erg traag opslaan.
              Heeft iemand hier ervaring mee en wat raadt je me dan aan?
              Het toestel van Epson zou zeer betrouwbaar zijn (en duur)...
              Mijn Vosonic 6230 is zodanig betrouwbaar dat hij me al verschillende keren uit penibele situaties heeft gered. HDD crash, en gelukkig nog een backup op de X-drive. Zelfs na het te snel wissen van enkele kaartjes op de drive, kon ik ze achteraf nog allemaal onbeschadigd terugvinden met Digital Image Recovery.

Een life saver. Wat je ook koopt, zie dat hij ook RAW formats kan lezen, zo nodig via firmware update.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

wil je echt zeker zijn dan maak je 2 backups op een drive of je gebruikt enkel CF kaartjes.

Harde schijven zitten namelijk altijd in 1 van deze 2 modussen:

1) ik ben gecrascht
                2) ik ga crashen ik weet alleen nog niet wanneer.

Elke harde schijf crasht op een bepaald moment het kan jaren duren voor dit het geval is het kan binnen enkele minuten gebeuren.

Daarom dat ik meestal enkel mijn CF kaartjes gebruik en dat ik wanneer ik voor lange tijd op verplaatsing ben alles copier naar 2 x-drives. Dat copieren duurt nogal lang maar is de enige mogelijkheid om zeker te zijn dat ik al mijn herinneringen nog heb indien een van de 2 drives crasht. Beide crashen op hetzelfde moment zou ook kunnen gebeuren natuurlijk maar de kans is al heel klein geworden.

En vergeet niet al bij al zijn CF kaarten goedkoop.

Comment

CF kaarten goedkoop???? Gemiddeld 100€ voor 1Gb vind ik nu niet echt goedkoop hoor. Als je weet dat de nieuwe D200 slechts 60 Raw beelden op 1 GB krijgt dan moet je voor een grote reis al rap over 20 à 30 GB beschikken. Dus dat komt neer op zo'n 2000 à 3000 € aan CF-kaarten alleen!
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                    CF kaarten goedkoop???? Gemiddeld 100€ voor 1Gb vind ik nu niet echt goedkoop hoor. Als je weet dat de nieuwe D200 slechts 60 Raw beelden op 1 GB krijgt dan moet je voor een grote reis al rap over 20 à 30 GB beschikken. Dus dat komt neer op zo'n 2000 à 3000 € aan CF-kaarten alleen!
                    Wel om te beginnen zou ik al zeggen jij betaalt je CF kaarten veel te duur.

Een 1gb highspeeds CF kan je gemakkelijk voor max 80€ kopen. En koop je een 2 of 4 GB dan zakt je gemiddelde kostprijs/gb nog.

En het is goedkoop als je het vergelijk met het geld dat je voor je fotografie aan het uitgeven bent. De CF kaart is de belangrijkste accessoire die je koopt want zonder flashkaart heb je niets aan je dure camera. Dat je daar dan wat geld aan uitgeeft is toch de normaalste zaak van de wereld zeker. Voor het prijsverschil tussen een goede en een minder goed lens kan je vaak al 5-6 GB high speed flash geheugen kopen en dat flash geheugen is veel belangrijker dan het verschil tussen de lenzen. Want zonder flash geen foto's.

Ik ben niet aan het zeggen dat je voor tochten van meerdere weken of zo alles op flash moet nemen dat doe ik zelf ook nog niet want nog te duur maar ik heb er wel al voor gezorgd dat ik 10Gb aan CF kaarten heb zodat ik het minst mogelijk naar die xdrive moet grijpen die veel minder veilig en vooral ook nog veel minder praktisch is. En het bedrag dat ik aan die 10GB heb uigegeven valt in het niets in vgl met wat ik al aan fotomateriaal heb uigegeven. Max 10% van mijn uigaven en dat voor het belangrijkste dat je moet kopen tesamen met je camera.

Spotgoedkoop dus.

Comment

We willen toch kwaliteit, hé! Prijs 1 GB Sandisk Extreme III: 106€ (excl. verzending) - http://www.tweakers.net/pricewatch/97362

Indien je echter 2GB koopt dan ben je inderdaad beterkoop.

Kevlar: even nuanceren dus! Ik had het wel degelijk over reizen indien je mijn post goed had gelezen. Voor dagelijks THUIS-gebruik volstaan een 3 à 4 GB aan CF-kaarten. Die kan je 's avonds gemakkelijk leeghalen op je computer. Daar wou jij het blijkbaar over hebben.
                      Bij een D200 zou ik bij reportages de hoeveelheid CF-kaarten toch durven verdubbelen. Want 60 beelden per GB in Raw is vrij snel opgebruikt.

Mijn laatste reis had ik ongeveer 15 GB nodig voor mijn D70. Indien ik alleen CF-kaarten had gekocht had dit mij al snel 1200€ (!) gekost. Met een imagetank van 250€ was ik dus duidelijk beter af. Indien ik reeds in het bezit was geweest van een D200 had ik voor hetzelfde aantal beelden 44 GB (!) nodig gehad. In CF termen betekent dit makkelijk 22 kaarten van 2 GB ofwel
                      3700€!!
                      Een imagetank is nooit 100% betrouwbaar; dat is waar, doch men kan het risico's op verlies door crashen toch al voor een groot deel voorkomen indien men bvb 2 van deze toestellen meeneemt en telkens de beelden dubbel opslaat.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

deze discussies zijn er nog al geweest, dees jaar enkele nog... ieder heeft een mening over CF'kes of over HDD's. Koop gewoon wat je kunt/wil kopen en leer dan uit je fouten of uit je goede koop!!

Zie dat je altijd verschillende CF'kes hebt en ook ev. verschillende PSD's (mirror gebruik)

Kun je echt niet kiezen... want trouwens iedereen heeft een andere mening en ervaring met dingen dan is het beter om een andere hobby te zoeken... -> Grapje... maar in't kort, gewoon kopen aan voordelige/groepskoop prijzen en dan zie je wel...

(ik denk zelfs dat er meer geheugenkaartjes verloren gaan dan dat er defect gaan!!)
                        -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                          We willen toch kwaliteit, hé! Prijs 1 GB Sandisk Extreme III: 106€ (excl. verzending) - http://www.tweakers.net/pricewatch/97362

Indien je echter 2GB koopt dan ben je inderdaad beterkoop.

Kevlar: even nuanceren dus! Ik had het wel degelijk over reizen indien je mijn post goed had gelezen. Voor dagelijks THUIS-gebruik volstaan een 3 à 4 GB aan CF-kaarten. Die kan je 's avonds gemakkelijk leeghalen op je computer. Daar wou jij het blijkbaar over hebben.
                          Bij een D200 zou ik bij reportages de hoeveelheid CF-kaarten toch durven verdubbelen. Want 60 beelden per GB in Raw is vrij snel opgebruikt.

Mijn laatste reis had ik ongeveer 15 GB nodig voor mijn D70. Indien ik alleen CF-kaarten had gekocht had dit mij al snel 1200€ (!) gekost. Met een imagetank van 250€ was ik dus duidelijk beter af. Indien ik reeds in het bezit was geweest van een D200 had ik voor hetzelfde aantal beelden 44 GB (!) nodig gehad. In CF termen betekent dit makkelijk 22 kaarten van 2 GB ofwel
                          3700€!!
                          Een imagetank is nooit 100% betrouwbaar; dat is waar, doch men kan het risico's op verlies door crashen toch al voor een groot deel voorkomen indien men bvb 2 van deze toestellen meeneemt en telkens de beelden dubbel opslaat.
                          Ik vraag mij eigenlijk af of jij mijn post wel gelezen hebt. Ik ben degene die hier gezegd heeft dat hij er 2 moet gebruiken om veilig te zijn wat ik zoals ook reeds zei, zelf ook doe. Ook zei ik dat voor reizen(ik zei tochten van meerdere weken) je vaak nog beter af bent met HD want dan is CF nog te duur. Ik had jouw post dus alvast goed gelezen.....

Als voor de kwaliteit zit ik meer dan goed met mijn Kingston kaarten (het is toch de grootste memoryfabrikant in de wereld met een naam van kwaliteit en zij geven levenslange garantie) en dan neem ik nog enkel de highspeed versie. Minder snel dan een Extreme III maar zo een extreme III is niet meer kwaliteit enkel sneller en gezien geen enkele camera snel genoeg is voor die extreme III is dat dus geen 25% meer waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                            Svenmichiels meldt zich
                            Ik gebruik een PD70X voor m'n D2X
                            Erg tevreden van.
                            mvg Svnmichiels
                            Ik heb deze ook en ik kan je zeggen: twijfel niet langer en koop dat ding!

hesy.be
                            BD0319BE

Comment

CompactDrive PD70X
                              kopieert een 512MB CF op 1 minuut

gekocht bij PIN voor iets minder dan €250 (60GB)
                              kan je daar precies niet meer kopen
                              Last edited by Dirtyharry71; 23 november 2005, 15:02.
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                              X