Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speedlite 430 of 580

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Speedlite 430 of 580

Ik weet niet zodanig veel van Flitsers af, tenminste niet genoeg om te weten of ik nu beter een 430 neem of een 580.
    Zijn de opties die je met een 580 meer kunt echt de moeite waard? Worden deze veel gebruikt door een amateur? Of zijn dat meer pro-opties?
    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Re: Speedlite 430 of 580

Ik gebruik zelf de 580EX en die is in elk geval heel goed. Maar ik weet niet juist wat er allemaal verschilt met de 430EX, behalve dat de 580 een hoger richtgetal heeft.

En ik ben ook geen professionele fotograaf .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Zelf heb ik (ook nen amateur ) een 430 EX en ben der heel tevreden over.
      Op onderstaande link ne keer kijken .... heb je mogelijk antwoord op uw vragen.
      Groetjes,
      Debruri
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

Comment

Alvast bedankt voor de reacties.
        Het prijsverschil tussen de 2 camera's is 100€
        Ik vraag mij af, of het niet beter is om 100€ bovenop de prijs van de 430EX te leggen en de 580EX te nemen. Of zijn de extra's die de 580 biedt geen 100€ waard?
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

De 580EX is: The Way To Go
          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

met de 430 kan je de flitssterkte niet handmatig instellen, en met je 300d kan dat ook niet.

met de 580 kan dat wel, dus is die beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hwe
              met de 430 kan je de flitssterkte niet handmatig instellen, en met je 300d kan dat ook niet.

met de 580 kan dat wel, dus is die beter.
              Ik wist niet dat je met een 430 de flitssterkte niet kon aanpassen, anders had ik al direkt hetzelfde antwoord gegeven .
              De flitssterkte aanpassen doe ik geregeld, daarom zou ik zeker de (duurdere ) 580EX aanraden .
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                Ik wist niet dat je met een 430 de flitssterkte niet kon aanpassen, anders had ik al direkt hetzelfde antwoord gegeven .
                De flitssterkte aanpassen doe ik geregeld, daarom zou ik zeker de (duurdere ) 580EX aanraden .
                Als je dat niet zou kunnen met de 430 dan zou ik ook zeker voor de 580 gaan. Toch lees ik op de specificaties bij canon:

Improving on the previous model, Speedlite 420EX, the new 430EX can now be set into manual flash mode (full power~1/64). Flash compensation can be set on the flash unit, and manual control of the flash zoom head is now possible.

Ik begrijp hieruit dat het toch mogelijk moet zijn zowel volledig manueel te flitsen als flitscompensatie te gebruiken op de 430.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger
                  Als je dat niet zou kunnen met de 430 dan zou ik ook zeker voor de 580 gaan. Toch lees ik op de specificaties bij canon:

Improving on the previous model, Speedlite 420EX, the new 430EX can now be set into manual flash mode (full power~1/64). Flash compensation can be set on the flash unit, and manual control of the flash zoom head is now possible.

Ik begrijp hieruit dat het toch mogelijk moet zijn zowel volledig manueel te flitsen als flitscompensatie te gebruiken op de 430.
                  Dat is wanneer je de flitser manueel wil instellen. De 580 stel je met Flash Exposure Compensation 1/3 stop hoger of lager (of 1/2 stops als de camera zo ingesteld is, tot + of - 3 stops) in terwijl die in de (E)TTL(I of II) mode werkt (automatisch dus).
                  Dat is helemaal niet hetzelfde als de manuele aanpassing, die compensatie is bijvoorbeeld héél handig wanneer je met tegenlicht het onderwerp perfect wil belichten .
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium
                    Ik weet niet zodanig veel van Flitsers af, tenminste niet genoeg om te weten of ik nu beter een 430 neem of een 580.
                    Zijn de opties die je met een 580 meer kunt echt de moeite waard? Worden deze veel gebruikt door een amateur? Of zijn dat meer pro-opties?
                    Kort en Krachtig ... ga voor de 580 , je zal er geen spijt van hebben zo'n flits
                    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

Comment

Of de 550 die kan je ook nog overal kopen

Comment

Voila, na hier wat informatie te lezen, heb ik op de valreep een 580EX gekocht. Bij Topvision-online.de voor €395. En ik kom nog in aanmerking voor de €50 terugbetaling. Heb me dan ook nog een grip gekocht voor €108
                        www.i-mac.be
                        http://www.cerclebrugge.be

Comment

Goeie keuze.

De 580ex kan je later ook als master gebruiken om een tweede losse flitser draadloos mee te gebruiken. De 420ex, 430ex en ook de 550ex en 580ex kan je gebruiken als slave. Dan kun je nog wat creatiever flitsen.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Working...
                          X