Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson r1800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson r1800

Hallo,
    ik en aan het rondzien naar een goede fotoprinter. Dacht aan een A3+ printer, niet om alle dagen zo groot te printen maar eerder om niet beperkt te zijn en af en toe eens zo groot te kunnen gaan.

Na wat zoeken kom ik uit op de Canon i9950 en de Epson r1800. Van de Canon heb ik nu een testprint via hun site, maar Epson heeft deze dienst niet.

De Canon foto is schitterend qua kwaliteit, maar ik lees veel dat ze hun kleur niet lang houden. Voor iets dat toch een aanzienlijk bedrag kost wil ik wel kleurvastheid.

Wie heeft een r1800 en kan me hierover zijn ondervindingen kwijt?
    Eventueel een testprint van dezelfde foto die ik naar Canon stuurde (formaat 10x15).

Alvast bedankt
    Greetz
    BtV
    A good snapshot stops a moment from running away...
    [D70 + some stuff...]

Re: Epson r1800

Kijk voor een degelijk A3+ printer ook even naar de HP8750...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BtV
      Hallo,

Wie heeft een r1800 en kan me hierover zijn ondervindingen kwijt?
      Eventueel een testprint van dezelfde foto die ik naar Canon stuurde (formaat 10x15).

Alvast bedankt
      Greetz
      BtV
      Ik heb een R1800 en ben er uiterst tevreden over, na zowat 20 HP printers te hebben versleten. Het is de beste printer die ik ooit heb gehad en de meest gebruikte van de 6 die nu hier nog draaien..

Testprints zijn delicaat, omdat je natuurlijk in een workflow zit die oa. geijkt is op je eigen monitorbeeld. Maar je mag altijd ter plaatse wel eens een paar afdrukken komen maken of bekijken (omgeving Mechelen).
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
        Kijk voor een degelijk A3+ printer ook even naar de HP8750...
        Hi,
        bedankt voor de tip, ziet er ook een leuke printer uit, vooral de netwerkverbinding is een pluspunt.

Iemand pos of neg ervaringen met deze HP ?

Greetz
        BtV
        [D70 + some stuff...]

Comment

Hi,
          bedankt voor de tip, ziet er ook een leuke printer uit, vooral de netwerkverbinding is een pluspunt.

Iemand pos of neg ervaringen met deze HP ?

Greetz
          BtV
          Ik gebruik die nu zelf al een maandje of 3

POS:
          * Zwart-wit prints zijn absoluut top (was voor mij heel belangrijk), net zoals kleur (ik gebruik wel altijd HP-papier)
          * goede prints zonder te moeten klooien met calibratie (maar zelfs daarmee kun je de resultaten nog een stapje hoger brengen)
          * A3-printer
          * netwerkprinter

NEG:
          * traag (maar dat stoort mij niet, de kwaliteit is het belangrijkst)
          * nogal groot (maar heb die op zo'n TV-roltafeltje gezet en werkt prima voor mij)

Ik ben nog altijd overtuigd van mijn keuze!
          Wil je meer info, laat maar weten...
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik ben nog altijd overtuigd van mijn keuze!
            Wil je meer info, laat maar weten...
            hi,
            hoe zit het met de kleurvastheid van de prints?
            Ik lees soms dat je met natte vingers de kleuren kan doen uitvloeien.

Greetz
            BtV
            Last edited by BtV; 21 november 2005, 12:41.
            [D70 + some stuff...]

Comment

hi,
              hoe zit het met de kleurvastheid van de prints?
              Ik lees soms dat je met natte vingers de kleuren kan doen uitvloeien.

Greetz
              BtV
              Dat is idd. eigen aan het HP-papier. Dat gebruikt een andere techniek om te drogen... Dat heeft niets te maken met de inkt op zich...

Ik heb het tot nu toe met 1 foto voorgehad: laten drogen en binnen de 2 minuten stond er een van de kids boven die wat teveel vocht verloor ( ) tijdens het babbelen... Gevolg was een zichtbaar vlekje op de foto...

Ik ga sowieso ook eens de test doen met ander fotopapier, maar op dit moment ontbreekt de tijd.
              Heb al eens afgedrukt op Canon-papier, maar de kleuren bevielen mij niet echt. Belangrijk is wel dat mijn systeem niet op elkaar gecalibreerd was...
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Dat is idd. eigen aan het HP-papier. Dat gebruikt een andere techniek om te drogen... Dat heeft niets te maken met de inkt op zich...

Ik heb het tot nu toe met 1 foto voorgehad: laten drogen en binnen de 2 minuten stond er een van de kids boven die wat teveel vocht verloor ( ) tijdens het babbelen... Gevolg was een zichtbaar vlekje op de foto...

Ik ga sowieso ook eens de test doen met ander fotopapier, maar op dit moment ontbreekt de tijd.
                Heb al eens afgedrukt op Canon-papier, maar de kleuren bevielen mij niet echt. Belangrijk is wel dat mijn systeem niet op elkaar gecalibreerd was...
                Hi CooMa,
                bedoel je dan dat wanneer de foto eenmala droog is dit geen probleem meer is ?

Greetz
                BtV
                [D70 + some stuff...]

Comment

Hi CooMa,
                  bedoel je dan dat wanneer de foto eenmala droog is dit geen probleem meer is ?

Greetz
                  BtV
                  Dan zijn ze idd. in mijn geval genoeg bestand tegen vochtige vingers... Je moet natuurlijk met geen enkele print gaan overdrijven, hé.
                  Mijn grote prints komen sowieso toch allemaal in mappen of in kaders terecht (afwisselend), en om dan eens een 10*15 opnieuw te printen..., dat zijn ook de kosten niet meer...
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Dan zijn ze idd. in mijn geval genoeg bestand tegen vochtige vingers... Je moet natuurlijk met geen enkele print gaan overdrijven, hé.
                    Mijn grote prints komen sowieso toch allemaal in mappen of in kaders terecht (afwisselend), en om dan eens een 10*15 opnieuw te printen..., dat zijn ook de kosten niet meer...
                    Epson prints op Epson papier zijn niet alleen erg kleurecht en -vast, maar ook vrij goed vocht- en vetbestendig: een doek erover en het vocht is weg zonder verdere sporen. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de gloss stabilizer. Ik ben al een paar malen zeer dankbaar geweest voor deze eigenschappen, zeker als een kleine met vettige vingers aan een foto zat.
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                      Epson prints op Epson papier zijn niet alleen erg kleurecht en -vast, maar ook vrij goed vocht- en vetbestendig: een doek erover en het vocht is weg zonder verdere sporen. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de gloss stabilizer. Ik ben al een paar malen zeer dankbaar geweest voor deze eigenschappen, zeker als een kleine met vettige vingers aan een foto zat.
                      denk ook dat dit een nuttige eigenschap is. Waar ik wel nog bedenkingen bij heb is de vaste printkop bij Epson. Ik ben nu wel van plan zeker maandelijks te printen. Ik heb ook al vele goede commentaar gelzen van de Epson, en ik zoek dan ook de beste printer binnen deze prijsklasse.

Voor de netwerkconnectie bestaan er genoeg usb-to-utp printservers om dat op te lossen, wil onafhankelijk van pc kunnen printen (via laptop met wifi)

BtV
                      [D70 + some stuff...]

Comment

Working...
                      X