Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser vraag

Hebben jullie gebruikers-ervaringen met de Metz flitser de 54MZ-4 (+SCA 3302 M5) in combinatie met de Konica-Minolta 7D?
    Ik had namelijk eerst het voornemen om eeen KM 5600HS(D) aan te schaffen maar ik hoorde dat er veel problemen waren met deze originele KM flitser in combinatie met bovengenoemde camera (onder belichting)
    De Metz daar tegenover moest het goed doen met deze minolta camera.
    Met de zoek functie kan ik hier in het forum weinig vinden....
    Vandaar deze vraag.

Alvast bedankt.
    Ted
    -----------------------------------------------
    Homepage;www.tedboots.nl
    -----------------------------------------------

Re: Flitser vraag

Oorspronkelijk geplaatst door TeBo
    Hebben jullie gebruikers-ervaringen met de Metz flitser de 54MZ-4 (+SCA 3302 M5) in combinatie met de Konica-Minolta 7D?
    Ik had namelijk eerst het voornemen om eeen KM 5600HS(D) aan te schaffen maar ik hoorde dat er veel problemen waren met deze originele KM flitser in combinatie met bovengenoemde camera (onder belichting)
    De Metz daar tegenover moest het goed doen met deze minolta camera.
    Met de zoek functie kan ik hier in het forum weinig vinden....
    Vandaar deze vraag.

Alvast bedankt.
    Ted
    De 5600 werkt dus prima op de 7d, alles wat aangegeven word door de fabrikant werkt ook echt. de belichting is prima in alle standen!! het kan wel voorkomen, dat een nieuwe 5600 HS D uit de doos niet goed presteerd, en dat ie voor calibratie naar minolta moet. Daar komen mijns inziens veel van de kritieken van.
    Ik heb dat voorgehad, maar na calibratie was ie 100% correct.
    Nu heb ik de 54mz3 met sca voet (de M5)
    werkt ook prima, heeft meer mogelijkheden (a stand , zonder preflash), en is sneller in het opladen.
    Tweedehands kost die flitser rond de 150e, naargelang de staat, en de voet 50€. plus dat ie tweedehands verkrijgbaar is, in tegenstelling tot de 5600 HS D.
    Enig nadeel is dat ie soms draadloos een steek laat vallen, Metz heeft dat ondertussen onderkend, en belooft een upgrade (waarschijnlijk softwarematig) naar voetje M6.

Comment

Re: Flitser vraag

Ik heb gisteren mijn 7D en 5600HS(D) teruggekregen van Minolta.
      Backfocus is bijgesteld en scherpstelling is nu perfect. De flits werkt nu ook correct in alle modes. (herstelling onder garantie)

Minolta heeft mijn garantie verlengd met 6 maanden.

Een minpunt is dat de 7D stofvrij was binnengeleverd, maar ik heb hem teruggekregen met zeer veel stof op de CCD. Er zit zelfs een stofdeel op dat zo groot is dat je het zonder uitvergroten al kan zien op de display.

Morgen de Eclipse vloeistof en de Sensor Swabs nog eens bovenhalen want bij Minolta laten reinigen duurt 3 weken. Hier duurt het maar 10 minuten.

Comment

Working...
      X