Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meerwaarde externe flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• meerwaarde externe flitser

Ik heb even een vraagje, ik heb zojuist mijn externe flitser binnen gekregen
    ( speedlite 420 ex) en heb meteen wat foto's binnen gemaakt. Wat me opviel is dat ik nagenoeg geen verschil zie tussen foto's genomen met de interne flitser(van de eos 350) en met de speedlite ?

Wat is nu exact de meerwaarde van eeen externe flitser ?
    Last edited by pasjoo; 15 november 2005, 12:39. Reden: spelfout(en)
    Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
    http://marcelmol.smugmug.com/

Re: meerwaarde externe flitser

- meer lichtopbrengst
    - je kan bouncen
    - geen last van vignetering door zonnekappen (of grote lenzen die hoe dan ook het belichtingsgebied van de interne flits gedeeltelijk bedekken)
    - minder kans op rode ogen
    - ...

de camera en externe flits werken samen (indien niet volledig manueel) dus een straffere flits zal sluitertijd, diafragma (gunstig) beînvloeden zoadt je uiteindelijk gelijkaardige foto's bekomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae
      - meer lichtopbrengst
      - je kan bouncen
      - geen last van vignetering door zonnekappen
      - minder kans op rode ogen
      - ...

de camera en externe flits werken samen (indien niet volledig manueel) dus een straffere flits zal sluitertijd, diafragma (gunstig) beînvloeden zoadt je uiteindelijk gelijkaardige foto's bekomt
      wat is bouncen ? , sorry maar ben nog een echte beginner he
      Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS

Comment

De 420 heeft een hoger richtgetal: die kan dus krachtiger flitsen. Dat zie je natuurlijk niet als je het niet nodig hebt, want je flitser produceert maar zoveel licht als nodig. Als dat binnen het bereik van de cameraflits valt, zie je wat dat betreft geen verschil.

De flits staat hoger, zodat je minder snel last gaat hebben van vervelende rode ogen.

De kop van de externe flits kan je draaien, zodat je ook indirect kan flitsen, wat veelal een zachter licht produceert.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger

De kop van de externe flits kan je draaien, zodat je ook indirect kan flitsen, wat veelal een zachter licht produceert.
          dit is bouncen, je gaat de flits op het plafond/muur/vloer/reflectiescherm richten zodat je bij portretten bijvoorbeeld geen bleke gezichten krijgt. Het licht is dus, zoals reeds aangehaald, zachter en meer verspreid. De kans is wel groot dat je hierdoor je belichting moet aanpassen, je flits weet immers niet hoever je van dat plafond/muur staat en hoeveel licht er na weerkaatsing nog gaat overblijven

ook minder last van slagschaduw (sterk afgelijnde schaduw door fel direct licht)
          Last edited by Sam Jae; 15 november 2005, 12:49.

Comment

Bedankt voor jullie snelle reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pasjoo
              Ik heb even een vraagje, ik heb zojuist mijn externe flitser binnen gekregen
              ( speedlite 420 ex) en heb meteen wat foto's binnen gemaakt. Wat me opviel is dat ik nagenoeg geen verschil zie tussen foto's genomen met de interne flitser(van de eos 350) en met de speedlite ?

Wat is nu exact de meerwaarde van eeen externe flitser ?

ik ben nog even verder gaan testen en ik ben nu overtuigd, het is een erg groot verschil tussen de standaard en de externe flitser, ik heb weer eens te vroeg geroepen.

klopt het dat de high speed flitssynchronisatie van de 420 ex niet werkt met de eos 350D ?
              Last edited by pasjoo; 15 november 2005, 18:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pasjoo
                klopt het dat de high speed flitssynchronisatie van de 420 ex niet werkt met de eos 350D ?
                Normaal zou die moeten werken. Let wel dat die niet werkt bij automatische modi. Je zal Av, Tv of M stand (of, ik geloof ook de P stand) moeten gebruiken. Je moet er wat dat betreft zeker de handleiding eens op naslaan, want afhankelijk van je stand zal de flits op een andere manier gebruikt worden.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

En een externe flitser kan je natuurlijk "extern" gebruiken, los van je apparaat (met of zonder kabel naar gelang het model)
                  Zo kan je ook eens iets creatiever belichten ipv recht vooruit.
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
                  X