Ik kreeg de tip op met een reflectiescherm te gaan werken. Heb ik wat aan een falcon eyes cfr22t reflectiescherm diffuus wit 56cm open-20cm dicht? Of is dat nu net niks? (Deze past in het sinterklaas budget (wij doen kleine kadotjes)) En kan ik beter wat anders aanslepen? (Tips zijn natuurlijk welkom)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
heb ik wat aan dit Reflectiescherm?
Collapse
X
-
heb ik wat aan dit Reflectiescherm?
Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xIILabels: Geen
-
-
Re: heb ik wat aan dit Reflectiescherm?
Ikzelf heb een Fe goud/zilver reflectiescherm. Is wel ietsje groter dan 56cm.
Moest ik nu de aankoop doen, zou ik eveneens voor het mijne qua formaat gaan, maar ik zou er een witte optie bij nemen. zilver en goud is vrij beperkt qua lichtkleur.
-
Het hangt ervan af welk soort fotografie je doet.
Bij kleine onderwerpen en macrofotografie, ga je best naar de supermarkt. Ga naar de visafdeling en koop een grote plak gerookte zalm. De zalm eet je op en het kartonnetje eronder (hopelijk met een goudfolie) kan je afwassen en gebruiken als reflectiescherm. Meestal is het karton zelf wit, dus heb je gelijktijdig een wit en een gouden scherm.
Als je geen vis lust, dan is, zeker in deze sinterklaas-tijd, een grote sint in speculaas ook aan te raden. Zorg wel dat ook hij op een met goudfolie overtrokken karton ligt. In mijn rugzak zit o.a. zo'n speculaaskarton.
Smakelijk!
Doe je portret- en modelfotografie, dan heb je best een groter reflectiescherm. Je hebt er zo van die opvouwbare in verschillende afmetingen, en met verschillende kleuren. Het eigenlijke scherm kun je ook gebruiken als diffusor, en dat kan je op zijn beurt in een hoes steken met 4 verschillende kleuren (2x2 kleuren: je kan die hoes ook binnenstebuiten gebruiken): zwart, wit, zilver en goud.
(dit is waarschijnlijk het soort reflectiescherm dat je bedoelt, je hebt die van verschillende merken en in verschillende maten...)"A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)
Comment
-
Een reflectiescherm zou het eerst moeten zijn dat je aankoopt na uw toestel en één lens ( moet bij wet verplicht worden )
Mijn relfectiescherm is +- 1m diameter en is meestal nog te klein voor het werk ( alle werk ) dat ik doe !!
Dus 1m is echt wel het minimumMijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
Bedankt voor de reacties. Dit ding gaat van de lijst af. Beter ff door sparen voor een grote dus. Niet dat die dingen nu zo duur zijn. Maar dit jaar al weer teveel uitgegeven aan de hobby.
Is er nog een bepaalt merk aan te bevelen? Een winkel vlak bij waar ik werk heeft Rittz, Maar die zijn toch wel een stuk duurder dan b.v. falcon eyes. Is dat gelijk aan de kwaliteit? En welk formaat/ vorm en kleur is dan aan te bevelen? Ik wil het scherm gaan gebruiken voor portret/modellen werk.
@ rafael, bedankt voor de zalm tip. Heb er dan wel weer een bounce dinetje van gemaakt voor de flitser. Ga morgen ff kijken wat dat doen. (mits goed weer. Happening verkoop Harry Potter boek)Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII
Comment
-
Hallo,
Een paar maanden geleden was ik aanwezig bij de shooting in Ronse.
Het eerste dat ik gedaan heb daarna is een Falcon Eyes besteld.
Ik had namelijk vastgesteld oa door Lieven Lens, waarvoor dank,
welke grote invloed dit had.
Ik heb ook onmiddellijk de grote genomen met 5 kleuren.
Groetjes,
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door rafaelHet hangt ervan af welk soort fotografie je doet.
Bij kleine onderwerpen en macrofotografie, ga je best naar de supermarkt. Ga naar de visafdeling en koop een grote plak gerookte zalm. De zalm eet je op en het kartonnetje eronder (hopelijk met een goudfolie) kan je afwassen en gebruiken als reflectiescherm. Meestal is het karton zelf wit, dus heb je gelijktijdig een wit en een gouden scherm.
Als je geen vis lust, dan is, zeker in deze sinterklaas-tijd, een grote sint in speculaas ook aan te raden. Zorg wel dat ook hij op een met goudfolie overtrokken karton ligt. In mijn rugzak zit o.a. zo'n speculaaskarton.
Smakelijk!
Doe je portret- en modelfotografie, dan heb je best een groter reflectiescherm. Je hebt er zo van die opvouwbare in verschillende afmetingen, en met verschillende kleuren. Het eigenlijke scherm kun je ook gebruiken als diffusor, en dat kan je op zijn beurt in een hoes steken met 4 verschillende kleuren (2x2 kleuren: je kan die hoes ook binnenstebuiten gebruiken): zwart, wit, zilver en goud.
(dit is waarschijnlijk het soort reflectiescherm dat je bedoelt, je hebt die van verschillende merken en in verschillende maten...)
Maar een échte reflector is natuurlijk interessanter wegens opvouwbaar.Fullator
Fotostudio Candela Zone
website: http://www.chronax.be
website: http://www.marquisemodels.eu
Comment
-
Heb een Interfit 5 in 1 van 107 cm. Doet het prima. Is ook te koop bij Konijnenberg. Opgevouwen wel zo'n 30 cm.
Comment
-
Kijk misschien ook eens op ebay. Daar heb ik het mijne (nieuw, geen tweedehands) ook gevonden voor een zacht prijsjeIl caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore
Bezoek mijn foto's online
Comment
Comment