Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson P-2000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson P-2000

Heeft er soms iemand ervaring met de opslag van RAW bestanden op een Epson P-2000?
    En zou dat ook werken met de RAW bestanden afkomstig van de nieuwe Sony R1?
    Ik heb contact opgenomen met Epson Belgié, en het was net of ze het in Keulen hoorden donderen, degene die ik aan de lijn had wist niet meteen wat een Epson P-2000 was, laat zitten welke bestanden je er kon op opslaan.
    Of bestaat er een alternatief? liefst wat betrouwbaar, want over een paar weken maken wij een rondreis door Zuid Afrika, en met geheugenkaartjes is dat gewoon niet te doen, ik heb gelezen dat de Sony R1 die ik besteld heb in RAW 23 Mb. per beeld wegschrijft.

Re: Epson P-2000

Rudy heeft zo'n Epson gehad, contacteer hem eens.

Btw: er is reeds een opvolger op komst.

Kijk hier maar eens:

”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
      Heeft er soms iemand ervaring met de opslag van RAW bestanden op een Epson P-2000?
      En zou dat ook werken met de RAW bestanden afkomstig van de nieuwe Sony R1?
      Ik heb contact opgenomen met Epson Belgié, en het was net of ze het in Keulen hoorden donderen, degene die ik aan de lijn had wist niet meteen wat een Epson P-2000 was, laat zitten welke bestanden je er kon op opslaan.
      Of bestaat er een alternatief? liefst wat betrouwbaar, want over een paar weken maken wij een rondreis door Zuid Afrika, en met geheugenkaartjes is dat gewoon niet te doen, ik heb gelezen dat de Sony R1 die ik besteld heb in RAW 23 Mb. per beeld wegschrijft.
      De R1 is al uit hoor.Ik ga er morgen ens mee spelen, benieuwd.
      Opslaan kan je zeker op de p2000, raw bestanden openen zeker niet , nu toch nog niet. maar er zal wel een firmware update komen. En anders kombineer je voorlopig raw met jpg.
      Overweeg zeker de p4000, 80gb, met 23mb per foto gaat het toch lekker vooruit.

Comment

Gebruik deze om mijn beelden op te slaan heeft het beste scherm. Epson P-2000 Photoviewer, Portable 40GB Multimedia Storage & Viewer met USB 2.0 Interface.

er is ook deze met 80 GB
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

De R1 is al uit hoor.Ik ga er morgen ens mee spelen, benieuwd.
          Opslaan kan je zeker op de p2000, raw bestanden openen zeker niet , nu toch nog niet. maar er zal wel een firmware update komen. En anders kombineer je voorlopig raw met jpg.
          Overweeg zeker de p4000, 80gb, met 23mb per foto gaat het toch lekker vooruit.:
          G Daarmee ben ik al heel wat wijzer geworden, Die P-4000 ziet er inderdaad wel aantrekkelijk uit, als ik het goed voorheb kan je die RAW bestanden wel opslaan maar niet op het scherm tonen?
          Weet iemand waar deze P-4000 te koop is liefst streek van west Vlaanderen?
          Hoezo de R1 is al uit, ik heb gisteren contact genomen met Sony center Kotrijk, en ze verwachten hem maar vanaf 22 november
          Rudy Kan je mij je bevindingen eens meedelen aub?
          Dank aan iedereen voor de vlotte antwoorden,
          Geert.

Comment

met de P-2000 kan je wel degelijk raw bestanden bekijken (Jpeg in de RAW header)
            Last edited by kingkong; 13 november 2005, 08:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kingkong
              met de P-2000kan je weldegelijk raw bestanden bekijken...
              Maar nog niet van nieuwe toestellen. Ik heb voor de raws van de 7d te kunnen bekijken een update moete doen van de firmware. Dan pas ging het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                G Daarmee ben ik al heel wat wijzer geworden, Die P-4000 ziet er inderdaad wel aantrekkelijk uit, als ik het goed voorheb kan je die RAW bestanden wel opslaan maar niet op het scherm tonen?
                Weet iemand waar deze P-4000 te koop is liefst streek van west Vlaanderen?
                Hoezo de R1 is al uit, ik heb gisteren contact genomen met Sony center Kotrijk, en ze verwachten hem maar vanaf 22 november
                Rudy Kan je mij je bevindingen eens meedelen aub?
                Dank aan iedereen voor de vlotte antwoorden,
                Geert.
                Beeldkwaliteit : super, gewoon machtig.
                Snelheid voor download, +-7 min / 1gb redelijk
                User interface moet je aan wennen.
                Bedieningssnelheid is niet zo goed.
                Bestandsstructuur is raar, moet je onder de knie krijgen.

Is een toptoestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Maar nog niet van nieuwe toestellen. Ik heb voor de raws van de 7d te kunnen bekijken een update moete doen van de firmware. Dan pas ging het.
                  Rudy, je hebt gelijk , ik vind de Sony ook niet terug in het lijstje !

Comment

Met de Epson P-2000 kan je inderdaad RAW beelden opslaan en bekijken, maar je kan er niet op inzoomen. Nu lees ik net in de handleiding van de P-2000 dat hij enkel RAW bestanden ondersteunt gemaakt met toestellen van de volgende merken: Nikon, Canon, KonicaMinolta, Pentax en Epson.
                    Maar aangezien KM en Sony tegenwoordig samenwerken zou het mij niet verbazen dat dit wel zou lukken.

Greets,

Geert
                    www.photopower.be

Comment

Ik kan bevestigen dat de P-2000 zeer gebruiksvriendelijk is. Ook zijn autonomie is groot, zou tot 13 kaarten van 1Gb kunnen opslaan met één batterijlading! (zelf nog niet geprobeerd). De Jpeg files kan je geweldig uitzoomen (tot 1500 %), de Raw (NEF-Nikon files) niet. Als enig minpuntje:het oproepen van foto's gaat niet heel snel maar ook zeker niet overdreven traag. De P-2000 heeft HD van 40 Gb, de P-4000 een van 80 Gb.
                      'k Ben heel tevreden over m'n P-2000.
                      Last edited by dicidi; 18 november 2005, 14:47.
                      D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dicidi
                        Ik kan bevestigen dat de P-2000 zeer gebruiksvriendelijk is. Ook zijn autonomie is groot, zou tot 13 kaarten van 1Gb kunnen opslaan met één batterijlading! (zelf nog niet geprobeerd). De Jpeg files kan je geweldig uitzoomen (tot 1500 %), de Raw (NEF-Nikon files) niet. Als enig minpuntje:het oproepen van foto's gaat niet heel snel maar ook zeker niet overdreven traag. De P-2000 heeft HD van 40 Gb, de P-4000 een van 80 Gb.
                        'k Ben heel tevreden over m'n P-2000.
                        die traagheid kan je oplossen , je maakt het ding open , verwijdert de 4500 RPM schijf , je koopt een 7200RPM schijf en je ghost de 4500 op de 7200
                        vervolgens plaats je de 7200RPM schijf en de p-2000 , kees is klaar

Comment

die traagheid kan je oplossen , je maakt het ding open , verwijdert de 4500 RPM schijf , je koopt een 7200RPM schijf en je ghost de 4500 op de 7200
                          Zeg je dit uit eigen ervaring? Want ik denk dat als dit klopt, er veel mensen dit zouden doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                            Zeg je dit uit eigen ervaring? Want ik denk dat als dit klopt, er veel mensen dit zouden doen.
                            Hier ook een aandachtige luisteraar !

En zou in 2de nieuwe versie geen 7200 rpm zitten ?
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Da's een leuke gedachte, maar:
                              * 7200 RPM zal meer van de batterij vergen, dus minder kunnen werken op dezelfde batterij...
                              * 7200 RPM genereert meer hitte, en de vraag is of het toestel daar op gebouwd is...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                              X