Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact flash voor 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact flash voor 300D

Welke kaartjes zou ik nemen?

COMPACT FLASH CARD Type I
    of
    COMPACT FLASH ULTRA II (9MB/sec)
    of
    COMPACTFLASH EXTREME (20MB/sec)

als ik geen rekening houd met de aankoopprijzen.

of

als ik wel rekening houd met de aankoopprijs.
    Canon Eos 100D , EF 70-200 1:4 L USM, EF 28-105 1:3.5-4.5, Sigma Flits EF-500 DG SUPER

Re: Compact flash voor 300D

Voor een 300D maakt het niet veel uit dat je een sneller geheugenkaartje koopt, die schrijft de bestanden toch niet sneller weg (het verschil tussen de trage en snelle kaartjes is vrij klein).

Maar als je nadien een nieuwere camera koopt, dan heb je best wel een kaartje dat sneller is.

In mijn 20D gebruik ik Ultra II kaartjes, en die zijn voor mij snel genoeg.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb ook een 300D . Heb nu Ultra II en het wegschrijven via kaartlezer naar harde schijf is heel snel. Schrijven op het kaartje zelf is toch ook sneller nu dan op een Transcend . Vreselijk veel is het niet,
      maar ik werk nu in RAW, dus het was toch een extra winstje
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

gebruik zelf ook de iets snellere Ultra II van Sandisk op mijn 350D, als je van plan bent te kopen koop ze dan hier: www.digitalsonline.nl (voor zover ik weet krijg je ze zeker niet goedkoper), ik heb er daar al 2 besteld tot nu toe en prijs is intussen weer gezakt (komt van 89 euro ook in promo gekocht) en nu heb je in speciale aanbieding een 1 GB Ultra II voor 78 euro (+ 6,50 verzending, aangetekend) (zie onderverdeling geheugen en dan doorklikken naar compact flash)
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
          gebruik zelf ook de iets snellere Ultra II van Sandisk op mijn 350D, als je van plan bent te kopen koop ze dan hier: www.digitalsonline.nl (voor zover ik weet krijg je ze zeker niet goedkoper), ik heb er daar al 2 besteld tot nu toe en prijs is intussen weer gezakt (komt van 89 euro ook in promo gekocht) en nu heb je in speciale aanbieding een 1 GB Ultra II voor 78 euro (+ 6,50 verzending, aangetekend) (zie onderverdeling geheugen en dan doorklikken naar compact flash)
          Bedankt voor de informatie!!! Ik ga de prijzen eens bekijken bij mij op het werk. Wij kopen ook rechtstreeks bij Sandisk maar ik weet niet hoeveel onze aankoopprijs hiervan is.
          Canon Eos 100D , EF 70-200 1:4 L USM, EF 28-105 1:3.5-4.5, Sigma Flits EF-500 DG SUPER

Comment

Ik kan ze dus blijkbaar beter in duitsland bestellen. Ik kan ze aankopen rechtstreeks bij Sandisk (invoerder in belgie) aan ongeveer de verkoopprijs van duitsland! 1GB ULTRA II

Comment

Working...
            X