Gisteren deze Sony 40 GB Imagetank zien staan in een uitstalraam voor slechts 149€. Gelet op zijn lanceerprijs in 2004 van 299€(!) lijkt dit mij geen slechte deal. Maar een paar reviews gevonden op het internet, grootste nadeel was de batterij (1uur) en de hoge prijs (niet meer relevant dus). Iemand ervaring mee? Wat moet ik doen; kopen of niet?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sony HDPS-M1 Image Tank
Collapse
X
-
-
Re: Sony HDPS-M1 Image Tank
Waar heb je die prijs gevonden? De goedkoopste die ik vind is nog altijd 240€.
In ieder geval eerst de prijs controleren voor je hem koopt.
Mijn persoonlijke ervaring met Sony is dat als je service onder garantie nodig hebt dit bij hen nog minder dan een lachertje is.Beauty need only be a whisper
Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST
-
Ik heb deze al een tijdje, ik heb hem bij de Makro gehaald toen ze daar in promotie waren.
Ik heb het al verschillende keren gebruikt en vind het een goed toestel.
Al heb ik al wel wat mooiere dingen gezien. Epson heeft ook zoiets waar je de foto's op kan bekijken. en er zijn zo nog merken (maar deze kosten meestal meer)
Hij heeft 3 weken mee rondgereisd in mijn rugzak dus hij kan al wel wat af.
Maar het is zeker zijn geld waard vind ik, voor 40GB moet je veel kaartjes kopen ze.en dat kost veel meer.
Comment
-
Inderdaad te koop bij Makro. Heb ondertussen het apparaat gekocht, vond de prijs doorslaggevend.
Hier een kort review:
De doos bevat de Sony zelf, een oplader, USB-kabeltje, een beschermhoesje en een zeer summier boekje met onvoldoende uitleg. Dit boekje verwijst naar de handleiding opgeslagen in de Harddisk; Vraag mij af hoe je dit leest indien er een hapering is?
De Sony HDD is erg mooi en slank afgewerkt, de gleufjes voor CF en Memory Stick zijn afgeschermd dmv een handig klepje. De aan/uit knop vraagt wat gewenning.
Opladen duurt 4uur zoals handleiding vermeldt. Daarna USB-kabeltje aangesloten op mijn Imac en de HDD werd onmiddellijk herkend. In de HDD bevindt zich idd een handleiding van 46 blz. De klemtoon ligt wel meer op Windows-gebruikers. De HDD vermeldt 37,24GB ruimte.
Daarna SanDisk kaartje van 1GB (Ultra II) in het apparaatje gestoken. Lichtjes branden, COPY en ja hij is vertrokken. 7'15" later stopt de HDD, kaartje is gekopieerd. Daarna even geprobeerd met een Sandisk 2GB (1e generatie): 14'30" netjes het dubbele.
Daarna doorgegaan met afwisselende volle kaartjes. Na amper 47' weigert hij de kaart - de batterij heeft het opgegeven. Handig is wel dat hij het kaartje VOORAF weigert en niet TIJDENS het kopiëren de geest heeft. In totaal 6GB wordt opgeslagen.
Terug aangesloten op de IMac, de beelden worden probleemloos teruggevonden - missie volbracht. Mijn IMac is echter nog van een iets oudere generatie en heeft maar USB1.1, het kopiëren kan hier meer dan 2uur duren! USB'tje ontkoppelt en aangesloten op mijn recentere Powerbook (USB 2.0). En ja, daar gaat het kopiëren zeer snel, in amper enkele minuten worden de 6GB overgezet.
Samengevat:
De Pluspunten;
- handig formaat, vrij goede constructie
- doet wat verwacht wordt, eenvoudig in gebruik
- de prijs (ik betaalde amper 149euro voor 40GB)
De Minpunten;
- toch redelijke trage transfer
- de batterijduur is bedroevend
- bijgeleverde software voor archivering enkel voor Windows.
Kortom: voor wie geen 250 Euro overheeft voor een PD70X is dit Sony'tje een uiterst aantrekkelijk alternatief.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
inderdaad, de batterijduur is bedroevend
Toen ik op vakantie was heb ik hem voor de zekerheid maar elke dag weer opnieuw opgeladen.
Nu is het maar hopen dat mijn nieuw bestelde kaartje (SanDisk Ultra II Compact Flash 2 GB) er ook in gaat werken...
Maar zoals ik al zij, ik ben er tevreden mee.
Comment
Comment