Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monopodaccessoire voor gebruik 50-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• monopodaccessoire voor gebruik 50-500

Hallo,

ik gebruik mijn monopod in combinatie met de Sigma 50-500. Ik wil mijn lens ook graag in de vertikale positie gebruiken en heb dus nood aan één of ander systeem die mijn 1,85kg lens stevig in deze positie kan brengen en houden.

Kan dit ook zonder balhoofd? Bestaan er ook systemen zoals op een tripod?

Greetz, RonnyE

Re: monopodaccessoire voor gebruik 50-500

Manfrotto 234 RC
    Groeten
    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
    http://www.photopat.be

Comment

Kan die 50-500 niet roteren op zijn statiefring dan? Bij mijn 170-500 vind ik dat de makkelijkste manier. Ik heb ook een grip van manfrotto die 90 graden kan draaien, maar dan hangt het hele zootje uit center. Zelfs met de grip kantel ik dus steeds op de statiefring!

Edit: blijkbaar verkeerd begrepen: je bedoeld waarschijnlijk voor op en neerwaartse bewegingen. Daar is de grip of een balhoofd inderdaad voor aangewezen. Al moet ik toegeven dat de oude 222-grip van manffotto niet zo stabiel is voor deze zware combinatie. De nieuwe heeft een lager kantelpunt zodat dit probleem er misschien niet meer is. In ieder geval neem je een balhoofd toch beter te zwaar dan te licht. Niets is ergerlijker dan een cam die alsmaar doorzakt.
      Last edited by Dingsken; 5 oktober 2005, 09:02.
      Mvg,
      Eric
      Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dingsken
        Kan die 50-500 niet roteren op zijn statiefring dan? Bij mijn 170-500 vind ik dat de makkelijkste manier. Ik heb ook een grip van manfrotto die 90 graden kan draaien, maar dan hangt het hele zootje uit center. Zelfs met de grip kantel ik dus steeds op de statiefring!

Edit: blijkbaar verkeerd begrepen: je bedoeld waarschijnlijk voor op en neerwaartse bewegingen. Daar is de grip of een balhoofd inderdaad voor aangewezen. Al moet ik toegeven dat de oude 222-grip van manffotto niet zo stabiel is voor deze zware combinatie. De nieuwe heeft een lager kantelpunt zodat dit probleem er misschien niet meer is. In ieder geval neem je een balhoofd toch beter te zwaar dan te licht. Niets is ergerlijker dan een cam die alsmaar doorzakt.

Mja, dus ik wil vertikale opnames kunnen maken met de 50-500 op de monopod. Ik heb idd een statiefring maar hoe ga je snel over van landscape naar portret?

Greetz, RonnyE

Comment

Knopje statiefring losdraaien, roteren, knopje vastzetten. Doe ik bij mijn 100-300 en 180mm ook.

Jo.
          Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
          Mja, dus ik wil vertikale opnames kunnen maken met de 50-500 op de monopod. Ik heb idd een statiefring maar hoe ga je snel over van landscape naar portret?

Greetz, RonnyE
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
            Knopje statiefring losdraaien, roteren, knopje vastzetten. Doe ik bij mijn 100-300 en 180mm ook.

Jo.
            Inderdaad, duurt ongeveer 1,5 seconde bij m'n Sigma 100-300F4 en manfrotto monopod, peace of cake dus
            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

dan ga ik dat eens proberen, heb daar nooit bij stilgestaan dat dit zo kon

Bedankt iedereen,

Greetz, RonnyE

Comment

Soms moeten we eens stilstaan bij sommige dingen
                Life can be simple you know...
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Working...
                X