Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reflectiescherm

Ik denk eraan een (opplooibaar) reflectie scherm aan te schaffen. Zo een rond ding, welke je met een speciale draaien tot 1/4 van de grootte verminderd en in zijn beschermhoes kan steken.
    Ik weet dat er bestaan in zilver, in goud en beide.
    Ik heb twee vragen :
    1) Is goud zinvol ? (Ik weet dat gezichten daardoor een vollere gloed krijgen, maar gebruiken jullie dat eigenlijk wel ?)
    2) Waar zou je zoiets (online) kopen ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Nat.
    natwork.be

Re: Reflectiescherm

kijk eens bij Sambesi ! http://www.sambesigroup.com/
    Daar vind je niks anders dan deze spullen en denk ik aan de laagste in prijs !

Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

@Nat: kijk ook eens naar deze post

@yvannovich: Ze zijn bij GSL toch een stuk goedkoper hoor...
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar
        @Nat: kijk ook eens naar deze post

@yvannovich: Ze zijn bij GSL toch een stuk goedkoper hoor...
        Ja precies wel !
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Koop een 5-in-1 reflectiescherm (wit/zwart/doorschijnend/zilver/goud) dan kan je ineens alle kleurtjes gebruiken.

Ik gebruik meestal wit of zilver afhankelijk welk effect ik wil. Maar ook goud komt al eens aan bod.

Ik zou je ook aanraden om geen piepklein reflectiescherm te kopen.
          Bert Stephani

http://www.bertstephani.com

Comment

Alvast bedankt voor alle reacties tot nu toe.
            Niet te klein dus. 50cm waarschijnlijk dus te klein. 82 cm voldoende ? Ik heb geen ervaring in die dingen, wens ook geen onnoemelijk bedrag te investeren, maar wil wel later geen spijt hebben van mijn aankoop.
            natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
              Ik denk eraan een (opplooibaar) reflectie scherm aan te schaffen. Zo een rond ding, welke je met een speciale draaien tot 1/4 van de grootte verminderd en in zijn beschermhoes kan steken.
              Ik weet dat er bestaan in zilver, in goud en beide.
              Ik heb twee vragen :
              1) Is goud zinvol ? (Ik weet dat gezichten daardoor een vollere gloed krijgen, maar gebruiken jullie dat eigenlijk wel ?)
              2) Waar zou je zoiets (online) kopen ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Nat.

Hallo Nat,

Ik had gedacht een Lastolite 5in1-set te kopen in St. Joris Winge, maar ik weet nog niet of het over de 50cm of de 75 cm gaat. Voor de SD lijkt me - zeker in openlucht - die 75 cm interessanter. Misschien kunnen we meteen twee sets bestellen? Dan breng ik er een mee naar de SD van Oudenaarde.

Groetjes, ook van de modellen.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Dag Nat,

Ik heb al meer dan 15 jaar een goud/zilver scherm van Multiblitz. De diameter schat ik op zo'n 80cm. Na al die jaren, en na regelmatig gebruik, nog steeds volledig in orde. In die tijd was er enkel keuze tussen zwart/wit, goud/zilver en doorschijnend. En Multiblitz was -bij mijn weten- een van de eerste merken die dit in Begie op de markt bracht. (of die meer geld uitgaf voor reclame.)

Kortom, ik gebruik in 90% van de gevallen de gouden reflector, zeker in glamour fotografie. Alleen op witte kleedjes is het goud effect gewoonlijk iets té. Het enige waar ik (nog) een beetje spijt van heb... de Multiblitz was toen schandalig duur!

Groeten,
                Walter
                https://waltertalboom.be-
                Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                  Hallo Nat,

Ik had gedacht een Lastolite 5in1-set te kopen in St. Joris Winge, maar ik weet nog niet of het over de 50cm of de 75 cm gaat. Voor de SD lijkt me - zeker in openlucht - die 75 cm interessanter. Misschien kunnen we meteen twee sets bestellen? Dan breng ik er een mee naar de SD van Oudenaarde.

Groetjes, ook van de modellen.
                  Lijkt me prima, alleen zou ik wel voor de 75cm gaan (als ik alle reply's hier lees) en zou ik natuurlijk ook wel eerst de prijs willen weten

Groetjes terug.
                  Nat

@Walt : Bedankt voor je advies
                  natwork.be

Comment

Met veel interesse volg ik dit onderwerp ook en ik zal dus zeer kortelings ook overgaan tot de aankoop van een 5 of 7-in-1-setje van 82 of 107 cm via GSL.
                    Ik neem vanavond contact op met GSL om een afspraak te maken het komende week-end.

hesy.be
                    BD0319BE

Comment

Ik heb die 5 in 1 van bij GSL, een rechthoekig model van 71 x112 cm en ben heel tevreden ervan
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik heb bij technikdirect een 5in1 gevonden van 80cm voor 50 euro. Wie kent technikdirect ?
                        natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                          Ik heb bij technikdirect een 5in1 gevonden van 80cm voor 50 euro. Wie kent technikdirect ?
                          Heb je al eens naar de verzendingskosten gekeken?

hesy.be
                          BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
                            Heb je al eens naar de verzendingskosten gekeken?
                            Mja 22 euro. Maar ook voor 2 schermen. Maar misschien toch bij GSL. Ik wacht nog even op het antwoord van Fullator.
                            natwork.be

Comment

Groepsaankoop ???
                              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Working...
                              X