Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monopod

Ik zou mij graag een monopod aanschaffen.
    Het is niet de bedoeling daar enorm veel geld aan uit te geven.
    Ik zoek wel iets dat er voor zorgt dat mij toestel zo'n 1m90 hoog kan staan.
    Wie geeft mij een tip?

Alvast bedankt.
    Meer foto's op mijn website

Re: Monopod

ik heb een manfrotto 681B.

Zeer solide monopod, de prijs is te doen. maar hij is geen 1.9 lang.
    Als je hem helemaal uitschuift + een 234RC kop + camera dan kom je wel in de buurt van 1.9

Je kan hem ook gebruiken als wandelstok of om vervelende dingen weg te jagen.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb de 680B van manfrotto en met de 20D erop is het zoekglas op 1630mm.
      Ik ben 1800mm en dit is zeer goed te doen door een beetje voorover te buigen. Deze kost zo een 45€ bij Corné. Als je gebruik maakt van een balhoofd kom je wel aan 1900mm.

Groetjes

JO
      Groetjes
      ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        ik heb een manfrotto 681B.

Zeer solide monopod, de prijs is te doen. maar hij is geen 1.9 lang.
        Als je hem helemaal uitschuift + een 234RC kop + camera dan kom je wel in de buurt van 1.9

Je kan hem ook gebruiken als wandelstok of om vervelende dingen weg te jagen.
        Ik ben nu ook op zoek naar een zo lang mogelijke monopod maar zit verveeld met mijn 2.07meter. Weet iemand of de Manfrotto 682B 172cm hoog is zonder die 3 sprieten aan zijn voet? Welke hoogte voegt een 234RC toe?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
          Welke hoogte voegt een 234RC toe?
          5.5 cm, dus niet zo heel veel
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik ben nu ook op zoek naar een zo lang mogelijke monopod maar zit verveeld met mijn 2.07meter. Weet iemand of de Manfrotto 682B 172cm hoog is zonder die 3 sprieten aan zijn voet? Welke hoogte voegt een 234RC toe?
            6,5 cm.
            ge kunt er natuurlijk ook nen 222rc opzetten.
            Groeten.
            Last edited by paepke; 6 oktober 2005, 20:23.
            KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
            http://www.photopat.be

Comment

192 cm zonder balhoofd :

Ik heb een kleinere versie, maar ben dan ook niet zo hoog gegroeid

Comment

Bedankt voor de snelle reacties allemaal

Die laatste is bijna zo duur als een carbon Gitzo

Ik had nog niet naar Gitzo gekeken omdat ik automatisch aan kostelijk carbon denk, maar de aluminium G1564L is 2.02m lang en kost "maar" rond de 100 Euro Dit tesamen met de 234RC lijkt me wel een heel aantrekkelijk geheel!

Comment

ik heb de 682b met de rc 222, en ik kan niet aan de zoeker als ik alles monteer en openschuif. Schat 1m85 hoogte manfrotto plaatje. dus die 172cm is zonder driepikkeltje (dat verhoogt nauwelijks) de camera zal ook nog wel een 10cm verhogen, en je ogen staan niet op 2m07. Probeer het eens uit voor je koopt. Als je het niet vind (niet iedereen verkoopt dat type en heeft dan ook de 222rc nog in huis), mag je eens passen hoor.
                  dit statief met driepoot is ook prima bruikbaar om een extra flitser met parapluutje op de zetten.
                  Straffer nog, de bigma met 7d, bleef er stabiel ,op staan, zonder echt vast te houden. Natuurlijk geen statief, maar als je ergens met zo een bakbeest een paar uur staat, helpt het om een extra steun te hebben.
                  Die 222rc is een droom , vroeger kon ik met de monopod absoluut niet overweg, vanwege onhandig, maar nu met de 222rc, gaat dit veel vlotter.
                  ik heb zowel de 234rc als de 222rc, maar de 234rc is echt voor statief hoor, op monopod vind ik die knap onhandig.
                  Last edited by Rudy; 6 oktober 2005, 21:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    ik heb de 682b met de rc 222, en ik kan niet aan de zoeker als ik alles monteer en openschuif. Schat 1m85 hoogte manfrotto plaatje. dus die 172cm is zonder driepikkeltje (dat verhoogt nauwelijks) de camera zal ook nog wel een 10cm verhogen, en je ogen staan niet op 2m07. Probeer het eens uit voor je koopt. Als je het niet vind (niet iedereen verkoopt dat type en heeft dan ook de 222rc nog in huis), mag je eens passen hoor.
                    dit statief met driepoot is ook prima bruikbaar om een extra flitser met parapluutje op de zetten.
                    Straffer nog, de bigma met 7d, bleef er stabiel ,op staan, zonder echt vast te houden. Natuurlijk geen statief, maar als je ergens met zo een bakbeest een paar uur staat, helpt het om een extra steun te hebben.
                    Die 222rc is een droom , vroeger kon ik met de monopod absoluut niet overweg, vanwege onhandig, maar nu met de 222rc, gaat dit veel vlotter.
                    ik heb zowel de 234rc als de 222rc, maar de 234rc is echt voor statief hoor, op monopod vind ik die knap onhandig.
                    Bedankt voor de info
                    Ik lees wel op de site van Manfrotto dat die 222 maar 2.5Kg aankan, terwijl ze bedoeld is voor mijn combinatie die zo'n 4Kg+ weegt (D2x + AFS 300mm f2.8 +TC)

Comment

Bedankt voor de info
                      Ik lees wel op de site van Manfrotto dat die 222 maar 2.5Kg aankan, terwijl ze bedoeld is voor mijn combinatie die zo'n 4Kg+ weegt (D2x + AFS 300mm f2.8 +TC)
                      Oei, zelf mij 7d, grip en 50-500 staat er enorm vast op. raar, ik denk dat dat een foutje moet zijn. ofwel data voor een statief, en niet voor een monopod.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                        Oei, zelf mij 7d, grip en 50-500 staat er enorm vast op. raar, ik denk dat dat een foutje moet zijn. ofwel data voor een statief, en niet voor een monopod.
                        Ik vind wel nergens 222RC, enkel maar 222 en 222NAT en dit is de beschrijving:
                        SUITABLE FOR:
                        "bridge" cameras (compact SLR-type with built-in lenses)
                        SLR cameras with short and/or light fixed-length lenses

Comment

Ik vind wel nergens 222RC, enkel maar 222 en 222NAT en dit is de beschrijving:
                          SUITABLE FOR:
                          "bridge" cameras (compact SLR-type with built-in lenses)
                          SLR cameras with short and/or light fixed-length lenses
                          klopt, type is 222, heb even de doos en handleiding erbij genomen, en wat blijkt, 2.5kg??? ik heb daar zeker al het dubbel aangehangen. maar, niet op statief, en daar zal het om draaien, het is een lang stuk, en dat bevordert de stabiliteit niet. op monopod maakt dat niks uit natuurlijk.
                          Ik kan je verzekeren, stevig is ie wel!!! ik krijg hem zelfs met de hand niet verzet als ik de greep niet induw, en als ik wandel hangt men hele camera aan de monopod, en heb ik alleen de monopod vast.
                          Je moet dat ding eens proberen, dan zie je vanzelf wat ik bedoel.
                          En euh, het is maar een camera die eraan hangt, als dat stuk gaat is dat te vervangen hé.
                          prijsje hangt ook nog op de doos, 103 bruto, monopd was ongeveer hetzelfde, samen netto +-175 betaald geloof ik.

Comment

ik heb de selfstanding monopod van manfrotto .. en die kan veel hoger dan ikzelf (ben maar 171 hoog) deze monopod is superstevig, en had ik destijds gekocht voor samen met de bigma te gebruiken.

voordeel van deze selfstanding monopod is dat je mits een schroef te verdraaien, 3 pootjes die in de monopod zitten kan uitklappen waardoor de monopod een tripod wordt (niet voor met de bigma, maar wel voor bv. groepsfoto waar je self ook op wilt staan met een 28-75 f2,8). en je hem dus ergens kan laten "staan" inden nodig.

Ik gebruik deze pod ook om bv. een SB800 flits op te zetten .. en dan is het handig dat je die toch even kan laten staan .. toch heb je een stevige monopod voor als je toch extra steun wilt en tegelijk beweegbaar wilt blijven

Comment

@frank
                              Als je wil kan je altijd de 222 en monopod 678 effe komen testen, moest ie je bevallen... neen dit moet in de koopjeshoek
                              Ik hoor het wel.
                              Groeten.
                              KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                              http://www.photopat.be

Comment

Working...
                              X