Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil Canon ip4200 en ip5200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschil Canon ip4200 en ip5200

Hallo,

Ik ben aan een nieuwe printer toe en twijfel tss de nieuwe ip4200 en de ip5200.
    Volgens de info dat ik vind is er alleen verschil in snelheid.
    Ze hebben zelfde aantal cartridges.
    de ene is wel met 1pl en de andere 2pl en heeft meer spuitgaatjes in de printkop.
    Geeft dit ook veel verschil in de printkwaliteit of is het inderdaad alleen om sneller te kunnen printen?
    De hoge printsnelheid hoef ik niet echt als de kwaliteit hetzelfde blijft.

Iemand ervaring met de ip4000 tov de ip5000?

Thanks,
    E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
    Allé als em gelukt is toch...

Re: verschil Canon ip4200 en ip5200

ik heb de IP5200 vanaf gisteren en ik kreeg hem met moeite aan de praat. De installatie cd werkt niet. En de kleuren kwaliteit op gewoon papier is gewoon slecht! Het kan niet dat een 5 jaar oude hp mooiere en egalere kleuren geeft dan een gloednieuwe printer. Nu moet ik zeggen ik kan iets verkeerd gedaan hebben? Installatie, foutje van de printer zelf, ... etc ...

Ik ga mij er dit weekend eens met bezig houden ...

en foto's op foto papier heb ik nog niet geprobeert.
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Ik heb de Canon Pixma ip4200 sedert 2 weken.

Volgens mijn vergelijk is het enige belangrijke verschil met de 5200 de snelheid. En ik vind mijn 4200 zeker niet traag.

De resolutie van beide nieuwe printers is nu gelijk aan deze van de 5000, namelijk 9600 x 2400 dpi. De 4000 had een kleinere resolutie (4800 x 1200).

Installatie en opstarten was totaal geen probleem. 5 minuten na het uitpakken was mijn eerste foto reeds geprint, en die was zeker geslaagd. Ik heb prima resultaten met de standaard instellingen, dus (voorlopig) geen behoefte aan speciale profielen. Ik print hoofzakelijk via de meegeleverde software Easy Photo Print.

Ik kan de 4200 dus alleen maar aanraden.

Wim
      Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
      Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
        ik heb de IP5200 vanaf gisteren en ik kreeg hem met moeite aan de praat. De installatie cd werkt niet. En de kleuren kwaliteit op gewoon papier is gewoon slecht! Het kan niet dat een 5 jaar oude hp mooiere en egalere kleuren geeft dan een gloednieuwe printer. Nu moet ik zeggen ik kan iets verkeerd gedaan hebben? Installatie, foutje van de printer zelf, ... etc ...

Ik ga mij er dit weekend eens met bezig houden ...

en foto's op foto papier heb ik nog niet geprobeert.

Ik ken mijn fouten al, Ik heb dezelfde afbeelding ingescant maar op een hogere resolutie en die was veel beter! (op gewoon papier)

De fotokwaliteit is ook goed. En gaat vliegensvlug!
        mooie kleuren!

Nu alleen nog vinden hoe ik de kleuren moet doen matchen met mijn scherm...
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Working...
        X