Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe printer nodig..., maar dewelke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe printer nodig..., maar dewelke?

Na een 7-tal jaren trouwe dienst heeft mijn Epson Photo Stylus 1200 printer de geest gegeven, de Epson 1200 was een A3+ printer maar dat heb ik eigelijk niet nodig, moest ik een groot formaat printen dan kan ik het op mijn werk op een Agfa Grand Sherpa 50 doen.
    Nu ben ik op zoek naar een nieuwe die zowel op Mac als op PC moet werken, liefst maar moet niet in een netwerkje.

Ik had in gedachte de Epson RX700 All in One (409 euro),
    of de Epson RX620 All in One (309 euro).

Heeft er hier iemand enige ervaring met deze toestellen of een voorstel voor een ander alternatief.

PS bestaat er eigelijk een Color Laserprinter met fotokwaliteit.
    Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

Re: Nieuwe printer nodig..., maar dewelke?

Prijs kwaliteit in acht genomen kan je volgens mij niet beter af zijn met een Canon Pixima 5000 of 8500, maar ja dat is mijn gedacht hé.
    Trouwens doe effe een search hier op BD, dan ben je wel effe zoet hoor.
    Groeten.
    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
    http://www.photopat.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paepke
      Prijs kwaliteit in acht genomen kan je volgens mij niet beter af zijn met een Canon Pixima 5000 of 8500, maar ja dat is mijn gedacht hé.
      Trouwens doe effe een search hier op BD, dan ben je wel effe zoet hoor.
      Groeten.
      Heb een Canon Pixma iP4000> machtig printerke.
      Weinig tot geen problemen i.v.m. de juiste kleuren en dit
      zonder een handgemaakt kleurenprofiel.
      En ik kan nogal zagen als het op kleuren aankomt
      Printen is ook snel en stil...

Destijds, voor de aankoop, er nog over gehad met onze Plofkop...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

heb een pixma 5000

toegegeven, het is géén échte fotoprinter.. maar nie zage hee.
        kome schone fotokes uit en het heeft me geen fortuin gekost
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Canon is vollop bezig met zijn pixma reeks te vernieuwen misschien effe afwachten. Ze staan al op de site van canon europe
          fotowebsite: www.edwinfoto.com
          Lara's website: http://www.houdevelt.com
          fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

voor foto's,
            blijf bij epson voor de gescheiden inktpatronen;
            Moet eens opzoeken maar in een computerblad van vorige maand komt de epson ??? als beste uit de hoek,
            zal het eens opzoeken

b.
            Bijna niks meer....

Comment

als je een epson koopt gebruik dan wél het juiste papier..
              foto als spiegel of als venster?

Comment

heb zelf de canon pixma 4000 en ben daar zeer tevreden over.
                Heb trouwens deze printer laten profielen bij marc (ook hier op het forum)
                En dat geeft een zeer goed resultaat..

Groeten
                Risto
                Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

De Canon modellen Pixma ip4000 en 5000 werden vervangen door nieuwere modellen 4200 en 5200.
                  Ik gebruik sinds een week de nieuwe Canon Pixma ip4200. Heeft dezelfde resolutie en printkwaliteit als de vroegere 5000, en is uitgerust met de nieuwste snufjes om spaarzaam met inkt om te gaan.
                  Ik verkrijg zeer realistische kleuren zonder ingewikkelde instellingen of profielen.
                  Met de bijgeleverde software print je reeds prachtige foto's 5 min na het uitpakken.
                  Een aanrader!

Wim
                  Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
                  Fujifilm X100V

Comment

Waar ik het over had is een All in One dat ik wil kopen, nu heb ik nog wat aan het zoeken geweest op het net, en enkele winkels bezocht.
                    Alhoewel je beter niet naar winkels kan gaan om raad te vragen, sturen je met verschillende antwoorden naar huis onderandere deze
                    De inktpatronen van Canon zouden véél duurder zijn als die van Epson,
                    De Epson zou de enige met een schermpje zijn en de enige met kaartlezers in.
                    En nog andere onzin dat ik hoorde, het was in een grote media-winkel te Antwerpen.
                    Mijn voorkeur nu gaat uit naar de Canon Pixma MP500 na een mail gekregen te hebben van een Macintosh verkoper in het Brusselse die zelf een Epson fanaat was maar sinds de Pixma reeks uitgekomen is toch meer naar Canon overhelt.

Maar toch twijfel ik nog tussen de Epson R720 (toch nog een Epson ertussen), de Canon Pixma MP750 of 760 en de Canon Pixma MP500.

Heeft er iemand ervaring met één van deze toestellen, en omdat er hier op het forum véél Canon-fanaten zitten met welke gewone Canon fotoprinter is de Canon Pixma MP750/760 en MP500 te vergelijken, er moet de techniek inzitten van de gewonen printers denk ik toch.

Met Dank
                    Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

Comment

Ik heb de epson 870 vervangen door de pixma 5200, en dat valt best wel mee.
                      Mooi foto's, duplex standaard, supersnel, gescheiden kleuren cartridges, en vooral, spotgoedkoop, 179€ bij Grobet.

Comment

Ik kan enkel de vergelijking maken tussen HP en Canon
                        Heb mijn HP weggedaan vanwege het hoge inktverbruik , prijs van de cartridges en de niet zo denderende afdrukkwaliteit .
                        Overgeschakelt naar Canon MP370 en moet zeggen dat de Canon de HP in alles overklast . Zou me verwonderen dat de nieuwere 750 of 760 niet even goed zouden zijn . Qua snelheid , afdrukkwaliteit , inktverbruik en last but not least prijs van de cartridges is m'n Canonprinter een echte topper .
                        Heb trouwens eens gratis prints besteld via Canon website en moetzeggen dat ik bijna geen verschil zie tussen de door mij afgeprinte foto en die door Canon op een Pixma 5000 ( moet wel zeggen dat ik de kleurinstelling handmatig heb aangepast , maar is mogelijk met m'n toestel dus waarom geen gebruik van maken ).
                        Hopelijk ben je iets met mijn bescheiden ervaring .
                        Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Ik heb de RX700 in demo staan en de kwaliteit daarvan is verbluffend.
                          En wat er ook gezegd en geschreven wordt: Epson is veruit het beste om je foto's te printen zonder eerst een half uur te moeten bewerken. Wat je bij andere (niet nader genoemde merken) eerst moet uitspoken om een goeie print te krijgen... Ik maak steeds testprints waar de klant bijstaat, zonder gefoefel, recht uit de camera.
                          Indien interesse: altijd welkom!

En nee, in lasers bestaan er geen fotoprinters...
                          Nikon, Apple & Epson

Comment

Ik heb al met allerlei printers gewerkt en voor foto's komt Epson er volgens mij het beste uit ...
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ondertussen is HP toch ook weer bij de top te zien voor photoprinters... Gebruik nu al een tijdje een HP8750 (A3+printer) en die print perfecte kleuren, maar voor mij minstens even belangrijk, prachtige, kleurzweemvrije ZW-foto's (en daar staan zij op eenzame hoogte, zonder gepruts om het goed te krijgen)...

OK, hij is niet van de snelste (en ik gebruik hem dan ook nog eens als netwerkprinter), maar ik wacht liever op een degelijke print dan snel een 75%-print te krijgen.
                              En ja, de inkt is niet de goedkoopste, maar ik verkies eigenlijk wel een systeem waarbij ik altijd nieuwe printkoppen heb bij nieuwe cartridges (een nieuwe printkop op andere types zijn namelijk ook niet echt goedkoop te noemen...).

Enfin, dat maakt de keuze maar wat breder
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                              X