Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak veel spullen en vliegen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rugzak veel spullen en vliegen...

Ik ben op zoek naar een andere rugzak, want mijn huidige Lowepro minitrekker is ondertussen te klein geworden voor alle materialen. Maar mijn nieuwe rugzak wil ik wel als handbage mee nemen in het vliegtuig. Maar wat moet er allemaal in.

Canon 1D MKII
    Canon 24-70 2.8 ( zit vaak op de camera )
    Canon 70-200 2.8 IS
    Canon 300 2.8 IS
    Tamron 90 macro
    Extender 1.4 x
    Flitser 550 EX
    Kleine externe HD

Ik twijfel tussen de Lowe Pro Nature Trekker AW en de Photo Trekker AW, heeft iemand ervaring, of zijn er nog andere opties...
    Canonvijfdeemarkdrie

Re: Rugzak veel spullen en vliegen...

Steldat,

Ik heb een Lowepro Nature Trekker AW. Toen ik deze zomer met Scandinavian Airlines op reis ging, heb ik overwogen om hem mee te nemen. Het volume van de rugzak deed me toch twijfelen. De regels van de vliegmaatschappij i.v.m. handbagage zijn erg duidelijk, en de rugzak bleek een stuk te groot. Ik heb het er niet op gewaagd; stel dat je Lowepro rugzak t.w.v. ....€ mee moet met de 'gewone' bagage! Ik heb uiteindelijk mijn kleinere Lowepro mini mag AW tas meegenomen, m'n 300mm in zijn eigen draagtasje en mijn statief in de bagage gestopt.
    Als ik naar jouw uitrusting kijk, dan is die een stuk groter dan die van mij. Misschien kan je eens naar de grote Lowepro schoudertassen kijken; ik denk dat zij sneller aan de bagage-normen voldoen dan rugzakken.

Groeten,
    Jeroen
    http://www.jvermeulen.be

Comment

ik kom juist van Zweden (met Ryanair ) en heb al mijn fotogerief in het daypackske van mijn phototrekker gestoken en mijn kleren in de photo trekker .
      Ik durfde het ook niet aan om dezelfde reden als Jeroen. Nu had die phototrekker er wel ingekunnen denk ik hoor (zelfs bij ryanair dus ) Tzal dan wel wat wringen worden maar als je die mensen duidelijk maakt dat er voor ettelijke honderduizenden franken inzit dan begrijpen ze het wel denk ik, hoop ik
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Wat je ook niet mag vergeten is het maximaal gewicht.
        Bij de meeste maatschappijen is dit beperkt tot 10Kg, bij sommigen zelfs max 5Kg.
        Ik zou die rugzak dus niet meenemen als handbagage.

hesy.be
        BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
          Wat je ook niet mag vergeten is het maximaal gewicht.
          Bij de meeste maatschappijen is dit beperkt tot 10Kg, bij sommigen zelfs max 5Kg.
          Ik zou die rugzak dus niet meenemen als handbagage.
          toen we op vakantie vertrokken had ik net genoeg bij in mijn tas, zo'n 5 kg.
          En toen vlogen we met een TUI charter.... max. toegestaan gewicht per persoon = 5 kg.

Comment

Dat hangt sterk af van maatschappij tot maatschappij, denk ik.

In mei nog een met 9 kg gevulde LowePro Nature Trekker AWII zonder enig probleem als handbagage meegenomen op vluchten van TAP Air Portugal.

seppuku.

Comment

bij ryanair is het ook 10 kilo, maar reken wel ook dat het gewicht van de rugzak ook niet weinig is
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ik ben net naar de VS geweest, en heb mijn Photo Trekker AW II steeds als handbagage meegenomen op het vliegtuig... (gewicht ongeveer 12kg).
                let wel ik had het schouderharnas eraf gehaald evenals de day-pack om hem makkelijker in het bagagecompartiment te krijgen.

geen enkel probleem mee gehad, niet op de intercontinentale vlucht nog op de locale verbindingsvluchten. alleen op kleinere toestellen moest hij als noodzaak onder de zetel voor je, wat het zitconfort serieus beperkt.

Een vriend die ook mee was had een Nature trekker AW II, en heeft hem ook steeds zonder probleem meegekregen op de vlucht. (hij had nog wel zijn harnas erop gelaten, en dat was wel even proppen om die opgeborgen te krijgen).

+ Bijde zijn supper goede tassen...

groetjes
                David Goovaerts
                Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

Comment

Ik gebruik om mijn gerief mee te nemen in een vliegtuig een gereedschapkoffer die regelmatig bij de Gamma te koop is. Een stevige koffer met een aluminium uitstraling. Daar kun je een vakverdeling in maken met eventueel met plukschuim vullen. Darar kun je zowat op gaan staan.

Tot nu heb ik deze op alle vluchten mee mogen nemen.
                  Visit my website

Comment

als je wil ik verkoop mijn lowepro nature trekker awII voor ongev 240€

interesse? pm of mailen naar maverlo@telenet.be

Comment

Working...
                    X