welke printers printen zwart-wit foto's perfect af? Ik heb een canon i965 en een hp 935, beiden geven kleurzwemen afhankelijk van het soort papier. Een verkoper zei me dat hp nu iets heeft met speciale inktpatronen voor zwart-wit. Welke printers zijn dat? heeft epson ook iets speciaals in petto?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
zwart-wit foto's printen
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: zwart-wit foto's printen
Oorspronkelijk geplaatst door dirk michielwelke printers printen zwart-wit foto's perfect af? Ik heb een canon i965 en een hp 935, beiden geven kleurzwemen afhankelijk van het soort papier. Een verkoper zei me dat hp nu iets heeft met speciale inktpatronen voor zwart-wit. Welke printers zijn dat? heeft epson ook iets speciaals in petto?
De printer gebruikt bij zwartwitprints enkel de nr 100 cartridge waarin zwart/donkergrijs/lichtgrijs zit en waarmee hij meer dan 1000 schakeringen kan weergeven zijn.
Nadelen?Yep,printer zuipt inkt en de cartridges zijn niet goedkoop daar je steeds de kop mee vervangt.Dit heeft ook zo zijn voordelen:gisteren geprint nadat de printer 3 maanden niet gewerkt heeft.Geen verstopte kop,dadelijk probleemloos printen.Groot voordeel tegenover de Epsons!
De prints zijn prachtig en bewaren tientallen jaren.Ook de kleurenprints zijn goed maar ik heb me de printer vooral aangeschaft vanwege zijn zwartwitcapaciteiten.Bestel de cartridges te Duitsland waar ze wel heel wat goedkoper zijn dan hier.
Edit:Miriam was me net voor...
Comment
-
Ik zweer nu sinds kort ook bij een HP8750 (A3-broertje van de 8450, wel 9-inkt tov 8-inkt voor de 8450)...
Schitterende Z/W en kleurenprints! De mogelijke meerkost per foto (wegens 1 tank met 3 kleuren en printerkop) neem ik er met veel plezier bij als ik zie welke resultaten je eruit krijgt... Verder gaat hij trouwens prima om met verschillende kleurprofielen etc...
Heb deze ook gekozen voor de standaard netwerkaansluiting (heeft de 8450 trouwens ook...).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CooMaIk zweer nu sinds kort ook bij een HP8750 (A3-broertje van de 8450, wel 9-inkt tov 8-inkt voor de 8450)...
Schitterende Z/W en kleurenprints! De mogelijke meerkost per foto (wegens 1 tank met 3 kleuren en printerkop) neem ik er met veel plezier bij als ik zie welke resultaten je eruit krijgt... Verder gaat hij trouwens prima om met verschillende kleurprofielen etc...
Heb deze ook gekozen voor de standaard netwerkaansluiting (heeft de 8450 trouwens ook...).
De meerkost is er inderdaad bij te nemen zeker als je weet dat deze prints zeker evenlang meegaan zonder enige kleurvervaging als de Epsonprints die bekend staan om gedurende tientallen jaren hun kwaliteit te bewaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roadrunnerPlezant te lezen dat je ook een contente HP'er bent,Marcel.Had ik toen geweten dat de A3-versie enkele maanden na mijn aankoop begin dit jaar van de 8450 op de markt zou komen,had ik erop gewacht.
De meerkost is er inderdaad bij te nemen zeker als je weet dat deze prints zeker evenlang meegaan zonder enige kleurvervaging als de Epsonprints die bekend staan om gedurende tientallen jaren hun kwaliteit te bewaren.
Wat mij ondertussen wel opgevallen is, is dat je niet alle varianten van het HP A3/A3+/B3 assortiment vlot kunt vinden... Ik ga daarvoor binnenkort wel eens snollen in Duitsland...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleEpson 2100 met Roy Harrington's QuadTone RIP
Yep doe ik ook... En heb nog niet veel betere resultaten op andere toestellen gezienGroetjes,
Bartolomoio
Canon stuff, BD0258BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CooMaMisschien proberen je 8450 van de hand te doen, RappeRonny? MOet op zich niet al te moeilijk zijn, vooral niet als je de verschillende reviews er op na leest... Dan kun je nog altijd naar de 8750 overstappen...
Wat mij ondertussen wel opgevallen is, is dat je niet alle varianten van het HP A3/A3+/B3 assortiment vlot kunt vinden... Ik ga daarvoor binnenkort wel eens snollen in Duitsland...
Neen,heb niet echt een A3 nodig en ook voor de fotoclub niet waar A4 de standaard is voor indiening voor de fotojureringen.Duitsland is "the place to be" zowel voor papier als voor inkt.
En "RappeRonny"?De naam is "RappeDanny" maar dan klopt de RR-modus niet meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roadrunnerNeen,heb niet echt een A3 nodig en ook voor de fotoclub niet waar A4 de standaard is voor indiening voor de fotojureringen.Duitsland is "the place to be" zowel voor papier als voor inkt.
En "RappeRonny"?De naam is "RappeDanny" maar dan klopt de RR-modus niet meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CooMaGebruik jij de originele inkt en papier? Zoja, waar haal jij die in D?
Heb ook het iets lichtere en wat goedkopere premium satijnmat/semigloss papier (240gr ipv 280gr Premium Plus)aangekocht om toch ook een nog redelijk kwalitatief alternatief te hebben voor het duurdere PP-papier.
Heb het al besteld op verschillende adressen te Duitsland.Voor twee weken inkt besteld (in totaal een tiental cartridges) bij https://www2.computeruniverse.net/default.asp (zeer goede en vlotte service!!!) en daarvoor ook al eens bij http://inkpool.de/.Bij deze kan je wel niet met VISA betalen en moet je op voorhand een overschrijving doen.Verliep vlekkeloos maar verkies toch een site waar je met VISA kan betalen.Veel papier (heb hier een serieuze stock liggen)en ook inkt heb ik besteld bij http://www.e-shop24.com/oxid/index.php?cl=mcs Goede prijzen en service maar geloof niet dat ze nog leveren naar België.Verder is er nog http://ayoo.nm24ag.de/index.php maar daar heb ik nog niks besteld.
Ik moet het eerste jaar geen inkt noch papier meer kopen maar als ik terug bestel doe ik terug eerst een search op het net via de verscheidene Duitse zoekrobots naar de cartridgeprijzen en haal ik er de shops uit met het TRUSTED-logo zodat er niet al te veel kan verkeerd gaan en je in 't slechste geval je geld terug hebt.Maar de eerst vermelde shop https://www2.computeruniverse.net/default.asp beviel me echt prima.Daar werd je van elke stap in fakturatie,inpakken en verzending dadelijk op de hoogte gebracht en via German Parcel Service aan huis geleverd (komen tot 3x terug).Hopelijk heb je er wat aan.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door roadrunnerGebruik inderdaad enkel originele inkt en het Premium plus papier.Persoonlijk vind ik dat als je zo'n printer koopt je ook de originele inkt en het beste originele papier moet gebruiken.Heeft anders niet veel zin want enkel met de originele produkten behaal je kwaliteit en jarenlange levensduur.
Heb ook het iets lichtere en wat goedkopere premium satijnmat/semigloss papier (240gr ipv 280gr Premium Plus)aangekocht om toch ook een nog redelijk kwalitatief alternatief te hebben voor het duurdere PP-papier.
Het Premium papier heb ik tot nu toe niet zelf uitgetest...
Bedankt voor de linkjes, Danny...
Comment
-
Ik heb een Ip3000 canon. Wat mij irriteert is dat hij blijkbaar kleuren gebruikt bij het printen van Z/W! Om zo meer dekking te krijgen?
Mijn kleuren inkt is op, terwijl mijn zwart vol is. Toch kan ik geen mooie Z/W's prints maken.. GrrrrrCanon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door multipasserIk heb een Ip3000 canon. Wat mij irriteert is dat hij blijkbaar kleuren gebruikt bij het printen van Z/W! Om zo meer dekking te krijgen?
Mijn kleuren inkt is op, terwijl mijn zwart vol is. Toch kan ik geen mooie Z/W's prints maken.. Grrrrr
Comment
Comment