Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multiblitz of elinchrom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Multiblitz of elinchrom?

Collega's,
    Ben momenteel een kleine marktstudie aan het maken voor inrichting studio (6x6m).

Mijn voorkeur gaat uit naar 2 merken:
    -Elinchrom: de nieuwe types, RX, afflitsen nodig?, 2x300Ws + 1x600Ws
    -Multiblitz: Profilux, 3x400Ws

Beiden de 'betere' merken. Zijn er onder jullie die goede/slechte ervaringen hbb, of goede argumenten hbb een merk (niet) te nemen?

thanks,

York

Re: Multiblitz of elinchrom?

De beide merken zijn top .

ik koos voor Elinchrom en heb daarvan 1 600 S en twee 300 S type's de uitwisselbaarheid van onderdelen zoals reflectors en paraplu's met mijn vorige set de Prolinca, wat de goedkope lijn van Elinchrom is heeft daar zeker een rol in gespeeld. De invoerder van Elinchrom zit ook op 5 minuten van bij mij en herstelt de flitser ter plekke in geval van defect.

Daarom voor mij Elinchrom.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door York
      Collega's,
      Ben momenteel een kleine marktstudie aan het maken voor inrichting studio (6x6m).

Mijn voorkeur gaat uit naar 2 merken:
      -Elinchrom: de nieuwe types, RX, afflitsen nodig?, 2x300Ws + 1x600Ws
      -Multiblitz: Profilux, 3x400Ws

Beiden de 'betere' merken. Zijn er onder jullie die goede/slechte ervaringen hbb, of goede argumenten hbb een merk (niet) te nemen?

thanks,

York

Ik heb alleen ervaring met Elinchrom, en dat is uitstekend materiaal. De twee 450Ws worden zelden op meer dan de helft van hun vermogen belast, prima softbox, alleen de umbrella was wat aan de kleine kant en daar heb ik een grotere voor genomen. Stabiele statieven, enorm bedieningsgemak en een reeks handige features (synchro, slave flash, continu instelbaar...) Een genot om mee te werken.
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Ik heb recent een set studioflitsen gekocht van Bowens.

Mijne tweede keuze was ook de Elinchrom RX.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Bowens (gemini) vanwege de mogelijkheid om deze te gebruiken met een batterij op locatie en ook de iets lagere prijs.

Belangrijk is ook de beschikbaarheid (en prijs) van accessoires zoals softboxes en reflectors. Tevens is een verdeler in de buurt, die voorraad heeft en niet vies is van woordje uitleg te geven altijd welkom.

Ga zeker eens langs bij servix voor uitleg en een offerte van elinchrom.

Comment

Working...
        X