Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info over deze flitser.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info over deze flitser.....

Ikzelf heb niks gevonden op het internet maar een kennis van me had deze nog ingepakt ( nooit gebruikt ) in de kast liggen. Wat zou dit nog waard kunnen zijn?

There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Info over deze flitser.....

ik heb zo nog een model liggen van vivitar , net hetzelfde , de huidige waarde is wreed weinig .
    http://www.dullaert.net

Comment

Ik heb een Nikon versie, maar dan van het merk Topca.
      Voor de rest ziet die er net hetzelfde uit... Vele Clonen uit de zelfde productielijn ?

Werkte niet zo goed met oplaadbare batterijen, maar met alkalines was het een goed werkpaardje tot ie vervangen werd door een echte Nikonflitser. Flitsen waren correct belicht en weinig overbelichting. De electronica werkte dus meer dan behoren.

Gebruik hem soms nog als 2de slave flitser.

Tweedehands zal ie niks meer waard zijn, maar zelf zou ik hem niet wegdoen, maar zeker bijhouden en als extra losse lichtbron gebruiken met een "oog" als slave-unit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Traveler
        Ik heb een Nikon versie, maar dan van het merk Topca.
        Voor de rest ziet die er net hetzelfde uit... Vele Clonen uit de zelfde productielijn ?

Werkte niet zo goed met oplaadbare batterijen, maar met alkalines was het een goed werkpaardje tot ie vervangen werd door een echte Nikonflitser. Flitsen waren correct belicht en weinig overbelichting. De electronica werkte dus meer dan behoren.

Gebruik hem soms nog als 2de slave flitser.

Tweedehands zal ie niks meer waard zijn, maar zelf zou ik hem niet wegdoen, maar zeker bijhouden en als extra losse lichtbron gebruiken met een "oog" als slave-unit.
        Bedankt voor de informatie, helaas ( in dit geval toch ) heb ik een Nikon D70 en kan ik er niet veel mee aanvangen of zou ik hem toch nog als slave kunnen gebruiken in combinatie met mijn SB600?

mvg,

Francis
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Francis

Op de D70(s) is ie inderdaad niet te gebruiken. Maar volgens de foto is het wel een Canon-flitser, dus is deze nooit bruikbaar op eender welk Nikon-apparaat.

Ik heb van Hama een kleine lichtgevoelige cel gekocht met flitsschoentje waardoor ik hem als losse 2de flitser gebruik. Die cel staat gericht naar de hoofdflitser (in jouw geval SB600) en wanneer ie afgaat, ontsteekt die jouw losse flitser.

Je kan hem dus wel gebruiken als slave via dat adapterke.

Ik zal eens een foto maken en jouw pm-en, want kan geen foto's uploaden....

Comment

Working...
          X