Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer probleem of normaal ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer probleem of normaal ?

    Mijn printer een Epson stylus photo color 870,kan niets printen als er één inktpatroon op is.
    Als b.v. het kleurpatroon op is maar de zwarte inkt is helemaal niet op,dan ik zelfs geen brief meer afprinten met de zwarte inkt,als dit normaal is vind ik dat toch wel niet heel klantvriendelijk en kostelijk,of zou ik iets verkeerd doen,of is er iets defect ?
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Printer probleem of normaal ?

    Volgens mij is dit normaal.

    Zelf nog niet getest, maar m'n HP psc 2410 (welke ik gebruik voor alles, behalve voor foto's mee af te drukken) zal dit ook niet doen.

    mvg Sven

    Comment


    • #3
      Re: Printer probleem of normaal ?

      Het klopt inderdaad. Als één van de cartridges leeg is, kan er helemaal niet meer afgedrukt worden...
      Nikon, Apple & Epson

      Comment


      • #4
        Re: Printer probleem of normaal ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
        Volgens mij is dit normaal.

        Zelf nog niet getest, maar m'n HP psc 2410 (welke ik gebruik voor alles, behalve voor foto's mee af te drukken) zal dit ook niet doen.

        mvg Sven
        Net een (defecte) okkazie PSC 2410 op de kop kunnen tikken en kunnen herstellen. Ik druk er WEL foto's mee af, en ik vind het ding behoorlijk presteren. Het toestel is trouwens een manusje van alles wat betreft fotografie. Mag ik vragen waarom je er geen foto's mee afdrukt ?

        mvg Nat.
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: Printer probleem of normaal ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nat
          Net een (defecte) okkazie PSC 2410 op de kop kunnen tikken en kunnen herstellen. Ik druk er WEL foto's mee af, en ik vind het ding behoorlijk presteren. Het toestel is trouwens een manusje van alles wat betreft fotografie. Mag ik vragen waarom je er geen foto's mee afdrukt ?

          mvg Nat.
          Je mag dit netuurlijk vragen.

          Ik vind de prints ook wel best ok, maar als ik elke keer een nieuwe inkt-cassette moet kopen omdat één van de kleuren op is, wordt het onbetaalbaar.

          Dat is tevens ook het grootste nadeel. Als bv. het rood van de kleuren cassette op is mag je ze wegsmijten hé, ook al is er nog niets van de andere kleuren gebruikt.

          mvg Sven

          Comment


          • #6
            Re: Printer probleem of normaal ?

            Dat is normaal hoor al 1 inctkasette leeg is dat je niet meer kan printen. Ik heb een Brother met 4 inktkasettes. Als 1 kleur leeg is weigert mijn printer ook te printen.

            Dit is zo speciaal gemaakt om te vermijden dat je slechte kleuren prints zou krijgen. Normaal komt dit systeem goekoper uit dan als je maar 1 cassette zou hebben. Ook heb je door het gebruik van meerdere cassette's een veel betere kwaliteit.

            Nu hoef je ook maar de cassette te kopen waar het kleur van is opgebruikt.

            Stel dat je maar 1 casette zou hebben waar zowel de kleur inzit en het zwart.
            Je print enkel zwart en praktisch nooit in kleur. Dan zou je als het zwart op is een volledige nieuwe cassette moeten kopen terwijl je praktisch nog geen kleur hebt gebruikt.

            Daarom is en printer met meerdere kleuren cassette's van betere kwaliteit en ook zuiniger in verbruik van inkt.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: Printer probleem of normaal ?

              Oorspronkelijk geplaatst door spooky
              Dat is normaal hoor al 1 inctkasette leeg is dat je niet meer kan printen. Ik heb een Brother met 4 inktkasettes. Als 1 kleur leeg is weigert mijn printer ook te printen.

              Dit is zo speciaal gemaakt om te vermijden dat je slechte kleuren prints zou krijgen. Normaal komt dit systeem goekoper uit dan als je maar 1 cassette zou hebben. Ook heb je door het gebruik van meerdere cassette's een veel betere kwaliteit.

              Nu hoef je ook maar de cassette te kopen waar het kleur van is opgebruikt.

              Stel dat je maar 1 casette zou hebben waar zowel de kleur inzit en het zwart.
              Je print enkel zwart en praktisch nooit in kleur. Dan zou je als het zwart op is een volledige nieuwe cassette moeten kopen terwijl je praktisch nog geen kleur hebt gebruikt.

              Daarom is en printer met meerdere kleuren cassette's van betere kwaliteit en ook zuiniger in verbruik van inkt.
              Toch niet zo normaal vind ik,mijn epson heeft 2 cassettes, 1 Zwart en 1 met kleuren,als mijn zwart op is, maar de kleuren niet ,dan vind ik het normaal dat ik geen beelden meer kan afdrukken,maar wanneer ik alleen maar brieven wil printen in zwart,dan zou dat moeten kunnen zonder een volle kleuren casset.
              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
              Web-Albums

              Comment


              • #8
                Re: Printer probleem of normaal ?

                Bij mijn Brother is dat normaal.
                Spookys Fotoweb
                BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                Comment

                Working...
                X