Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Montage OmniBounce voor Canon 420EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Montage OmniBounce voor Canon 420EX

    Ben in het bezit van een Canon Powershot G5 + Groothoeklens WC-DC58N. Onlangs heb ik een (tweede) Omni bounce gekocht voor mijn Speedlite 420EX.

    Hoewel er vele bounces worden gekocht en gebruikt in de wereld vind ik de bevestigingswijze van de bounce op de flitserkop niet echt je van het. Kwestie van er op schuiven totdat deze klemt en dan maar hopen dat de temperatuur niet te hoog wordt (uitzetten en daardoor losraken).

    Omdat ik al een Omni bounce ben verloren (15 eurootjes) probeer ik een manier te vinden om de bevestiging wat degelijker te maken. Plakband wordt veel gebruikt maar af en toe wil ik de bounce er af hebben..dus dat is geen optie.
    Ik zat te denken om een klein gaatje te boren in de bounce en dat met een koordje (net z'n koordje als die zit aan een lenskapje) te verbinden (met overlengte) aan de voet van de flitser. Mocht ik de bounce verliezen dan blijft tie er toch nog aan bungelen.

    Heeft iemand nog een andere elegante wijze van bevestiging?
    Bij voorbaat dank voor de reactie:-)

    gr. Peter

  • #2
    Re: Montage OmniBounce voor Canon 420EX

    Nooit bij stil gestaan dat je het op die manier (hitte) kan verliezen.
    Goed idee een koortje gebruiken, ik zou geen gaatje boren maar het koortje vastplakken op je bouncer.
    Te weinig L

    Comment


    • #3
      Re: Montage OmniBounce voor Canon 420EX

      Velcro? Uhm... "klittenband" heet dat in Nederland . Ik zou niet meteen gaatjes gaan boren enzo, dat maakt de zaak er niet steviger van lijkt me.

      Comment


      • #4
        Re: Montage OmniBounce voor Canon 420EX

        Goed idee Joost van dat klittenband. Sterker nog...ik heb het ook gebruikt om m'n lensdop aan de onderkant van mijn camera te plakken anders zit die lensdop zo te bungelen aan zijn koordje tijdens het fotograferen.
        Dat ik daar nou net niet aan gedacht heb;-)

        Bedankt!!!
        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Montage OmniBounce voor Canon 420EX

          Zou het kunnen dat je die OB niet ver genoeg op de flits zet? Ik gebruik die op een 380, 420 en 550 en nog nooit problemen mee gehad dat die er zelf zou afvallen... De eerste paar keren gaat dat redelijk stroef, nadien gaat het gemakkelijker, maar het blijft netjes klemmen...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment

          Working...
          X