Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen dure kaartjes meer kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Geen dure kaartjes meer kopen

    Pfff, discussie gaat naar niets vind ik. Heb VP3310, doet zijn werk meer dan prima, al gedurende de hele tijd. Nog geen klachten gehad van de minstens 23 andere BD'ers met dit toestel, en kostte ons enkele maanden geleden 150 EUR voor 40Gb

    Reken uit naar 1Gb = 3,75 EUR/Gb

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #32
      Re: Geen dure kaartjes meer kopen

      Ik pas volgende 'methode' toe :

      Ik fotografeer met één CF card 2 GB (altijd RAW + JPEG) => 130 foto's
      Gedurende de dag zet ik die over naar mijn imagetank (ik gebruik de Nexto CF, 80 GB, erg snel (10 MB/s) en autonomie batterij = 25 GB, ongeveer 200 EUR)

      's avonds zet ik alle foto's ook nog eens over naar mijn notebook, zo heb ik een back-up

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #33
        Re: Geen dure kaartjes meer kopen

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
        Pfff, discussie gaat naar niets vind ik.
        Ik volg Ajuin...

        Er zijn in verhouding hier meer mensen met een kaske waar ze zéér tevreden over zijn, maar die hoor je niet... Alleen diegene die problemen hebben...

        (Ik heb ook al problemen gehad met men pd7x-> pd70x, maar ja, dat hoort erbij...)
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #34
          Re: Geen dure kaartjes meer kopen

          Wel alhoewel ik ook een xdrive gebruik volg ik toch ook perfect de gedachtengang van Digifo.

          Als je redelijk lang op vakantie vertrekt en veel foto's neemt in Raw zoals ik toch nog al eens doe dan koop je wel zo een Xdrive want de benodigde GB zijn in mijn geval om wat safe te zijn 30-40 GB. En dat in CF is mij nog te duur. Maar als ik het kon gebruikte ik enkel CF.

          Ik heb immers mijn lesje al geleerd en ondertussen gebruik ik 2 xdrive's op zo een vakantie. Die dingen zijn niet safe en al je foto's op zo 1 toestel is dat dus ook niet. Ik had nog geluk dat hij het begaf de dag voor een vakantie maar wat als het 2 weken later was..... dan had ik geen foto's meer. Vandaar nu steeds 2 xdrive.

          En komt er nog bij dat het overdragen van gegevens toch tergend traag is en als je het wat veilig wil doen ga je het zeker niet onderweg doen. Vandaar dat ik ondertussen al 10GB aan CF heb want dan hoef ik die xdrive niet tijdens kortere vakanties en ben ik een stuk praktischer en veiliger bezig dan te moeten een xdrive gebruiken.

          Een CF kan ook problemen hebben maar dan ben ik maar een gedeelte van mijn foto's kwijt en de kans op het terugkrijgen van de foto's is nog een stuk groter ook.

          Eigenlijk zijn CF niet duur meer. Als je een dure camera koopt moet dit er toch ook afkunnen het is immers zowat het belangrijkste wat je als optie koopt bij die camera. Zonde van daar dan op te besparen.

          Comment


          • #35
            Re: Geen dure kaartjes meer kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Wel alhoewel ik ook een xdrive gebruik volg ik toch ook perfect de gedachtengang van Digifo.

            Als je redelijk lang op vakantie vertrekt en veel foto's neemt in Raw zoals ik toch nog al eens doe dan koop je wel zo een Xdrive want de benodigde GB zijn in mijn geval om wat safe te zijn 30-40 GB. En dat in CF is mij nog te duur. Maar als ik het kon gebruikte ik enkel CF.

            Ik heb immers mijn lesje al geleerd en ondertussen gebruik ik 2 xdrive's op zo een vakantie. Die dingen zijn niet safe en al je foto's op zo 1 toestel is dat dus ook niet. Ik had nog geluk dat hij het begaf de dag voor een vakantie maar wat als het 2 weken later was..... dan had ik geen foto's meer. Vandaar nu steeds 2 xdrive.

            En komt er nog bij dat het overdragen van gegevens toch tergend traag is en als je het wat veilig wil doen ga je het zeker niet onderweg doen. Vandaar dat ik ondertussen al 10GB aan CF heb want dan hoef ik die xdrive niet tijdens kortere vakanties en ben ik een stuk praktischer en veiliger bezig dan te moeten een xdrive gebruiken.

            Een CF kan ook problemen hebben maar dan ben ik maar een gedeelte van mijn foto's kwijt en de kans op het terugkrijgen van de foto's is nog een stuk groter ook.

            Eigenlijk zijn CF niet duur meer. Als je een dure camera koopt moet dit er toch ook afkunnen het is immers zowat het belangrijkste wat je als optie koopt bij die camera. Zonde van daar dan op te besparen.
            Ook een doorwinterde fotograaf denk ik.
            Spijtig dat sommigen geen gehoor geven aan ervaringen maar misschien komen ze er op een andere wijze wel achter. Hopelijk niet nadat ze een reportage hebben gemaakt in Kenia, of een trouwreportage, om maar wat te noemen, en moeten vaststellen dat de foto's in hun x-drive verloren zijn. Jammer maar helaas.
            Zolang mijn foto's op de kaartjes staan neem ik niet eens een back-up, is voor niets nodig. Maar voor ik de foto's van de kaartjes verwijder (door formateren) heb ik ze al op twee andere dragers staan.
            Een x-drive vertrouw ik helemaal niet meer.

            Comment


            • #36
              Re: Geen dure kaartjes meer kopen

              Vandaag PD70x 60GB x5400 ontvangen.1GB in 1min 50 sec.
              Weet iemand waar ik een europese AC adapter of adaptor-kopje voor Europese stopcontacten kan vinden??
              thx... toffe bende die BD's
              MVG ..refibe
              Last edited by rexabe; 29 juli 2005, 18:42.
              [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

              Comment


              • #37
                Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                zucht mensen, dit gaat nergens heen.

                1) op een CF is beperkt weinig plaats voor een beperkt budget
                2) op een xdrive is veel plaats voor een beperkt budget
                3) beide media hebben hun 'aard'

                gaan we hierom beginnen te kibbelen?

                xdrive: dat ding heeft bewegende onderdelen, kan altijd iets mislopen. best niet het onderste uit de batterij persen
                CF: geen bewegende onderdelen, een betrouwbare reputatie. nogal aan de prijzige kant per gigabyte

                SanDisk 8GB CompactFlash Card Ultra II.
                Prijs: ong €725.00


                dusja... overweeg wat je wilt.
                je kan 700 euro aan kaartjes geven en genoeg hebben voor een mooie RAW-week.
                maar wat als er nét iets met dat ene kaartje gebeurd?

                ik acht de kans hoger dat er iets met men dslr gebeurd dan met men xdrive.
                waarom? simpel

                het gebruik. vergelijk eens wat je met je body of xdrive doet!
                hoe dan ook, als je wat oppast kan je veel voorkomen..
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #38
                  Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                  Een x-drive is spotgoedkoop per Gb opslag. Wie zich laat verleiden tot de aankoop van een x-drive moet dan achteraf ook niet komen zeuren dat hij 20 of 60 Gb aan foto's kwijt is. Dat is een berekend risico vind ik.
                  Ofwel gok je op goedkoop met de nodige risico's, ofwel spendeer je een veel groter budget aan CF en kies je voor zekerheid.

                  Aangezien de meesten onder jullie zich zo goed als een pro vinden,
                  kent er iemand een pro-fotograaf die een x-drive gebruikt ?

                  Ik durf (zonder problemen achteraf) mijn CF-kaartje van 10m hoogte laten vallen. Durft er iemand zijn x-drive van 50cm hoogte laten vallen ?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex
                    Durft er iemand zijn x-drive van 50cm hoogte laten vallen ?
                    Ja, en bij sommige zit een redelijk zakje dat er rond blijft bij gebruik...
                    -=- Light is the key...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex

                      Aangezien de meesten onder jullie zich zo goed als een pro vinden,
                      kent er iemand een pro-fotograaf die een x-drive gebruikt ?
                      act like a pro, be a pro?

                      mooi zo, doe wat je niet laten kan.

                      trouwens, vroeg of laat zet die pro zen foto's op een HDD..net als in een xdrive
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                        act like a pro, be a pro?
                        mooi zo, doe wat je niet laten kan
                        trouwens, vroeg of laat zet die pro zen foto's op een HDD..net als in een xdrive


                        Dit is een Nederlandstalig forum. Mag ik je vragen om deze zin naar het Nederlands te vertalen. Ik snap er niets van
                        Een pro zet zijn kaartjes idd ook op HD op een laptop of PC en neemt dan een backup op CD of DVD alvorens zijn kaartje te wissen.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex
                          ...en neemt dan een backup op CD of DVD alvorens zijn kaartje te wissen.
                          yep... en dan ne keer (half) slecht geschreven en dan staat hij daar... hehee..

                          -> Der is altijd een risico! hoe je het nu draait of keert...
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                            yep... en dan ne keer (half) slecht geschreven en dan staat hij daar... hehee..

                            -> Der is altijd een risico! hoe je het nu draait of keert...
                            Ik weet niet wat je daarmee wil zeggen ? Maak jij je foto's dan direct op een x-drive, nee toch ?
                            Zolang je een kaartje niet wist, is er vrijwel géén risico op verlies van foto's.
                            En als een kaartje het niet meer zou doen (maar meestal zijn de foto's nog wel te recuperen), verlies je enkel die foto's van dat kaartje.
                            In het geval je HD van je X-drive het niet meer doet, en je al je kaartjes gewist hebt, verlies je alle foto's. Van risico gesproken dus.
                            Als je een x-drive gebruikt, zorg er dan voor dat je ook een tweede als back-up hebt. Ik wis een kaartje niet, voor ik de foto's 2x heb ! (op verschillende dragers vanzelfsprekend).
                            Last edited by Digifo; 1 augustus 2005, 01:41.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                              notex, je gaat idd weinig pro's met een xdrive vinden.

                              maar maak je foto's of wil je je gedragen als een 'pro'?

                              een xdrive is een prachtig en handig stuk techniek voor de amateur.
                              het doet perfect waarvoor het het gemaakt is.
                              het is iets eenvoudig dat 'snel' je foto's over tankt. en,zoals je zegt, het heeft zo zen risicos
                              een professioneel fotograaf ga je trouwens ook niet vinden met een 300D of D50.
                              gaan we dan ook allemaal professionele fototoestellen kopen?
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                                Hmm, discussie lijkt mij ook naar niets te gaan... en ik ben hier pas nieuw
                                De één heeft liever dit, de ander liever dat, .... tjah, en sommige commentaren geven me zelfs de indruk als dat ik m'n windows moet installeren op een CF

                                Maar om bij het onderwerp te blijven. Enkele jaren terug heb ik een toestel gezien, die kon allerhande memory kaartjes lezen en schreef dat dan direct op een CD(-rw). Als ik me goed herinner koste die iets van een 250 euros en was die van FreeCom. Iemand daar ooit ervaringen mee gehad, of ... bestaat die eigenlijk nog.
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

                                Comment

                                Working...
                                X