Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen dure kaartjes meer kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geen dure kaartjes meer kopen

    Ik moet zeggen dat ik toch wat bang ben om de hele vakantie op HD op te slaan. Ik weet het niet, maar kan zo'n ding tegen wat schokken enzo?

    Praktijkervaring leert me dat flash geheugen tegen heel wat tegenkan. Ik meen zelfs eens gelezen te hebben van een fotograaf die foto's aan het trekken was van een ongeluk vooraleer hij erzelf in terechtkwam, en de kaart overleefde het. Ik weet van een test dat men de kaartjes eens mee in de wasmachine stak en allemaal werkten ze nog. Ook beroepshalve weet ik dat in embedded toepassingen CF meer gegeerd is dan een harde schijf.

    En er is het gezegde: there are two types of hard drives, those that failed, and those that will fail.

    Heeft er iemand ook slechte ervaringen met die dingen?

    Groetjes,
    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #17
      Re: Geen dure kaartjes meer kopen

      16 minuten is inderdaad wel traag. Ik heb hier ene (oude) PD7X liggen, en die kopieert 512 MB in 1min 20sec....
      Daarvoor had ik een Vosonic Xdrive VP2060, en die was inderdaad ook tergend traag.
      Die PD7X werkt op NiMH AA's, dus dat kan je makkelijk vervangen als de batterijen het on the road laten afweten.

      Harde schijven zijn inderdaad gevoeliger dan een CF'je, maar CF's kunnen evengoed falen. Een laptop kan toch ook tegen een stootje, en daar zit evengoed een harde schijf in.
      Je moet er ook niet mee gooien he. Trouwens die PD's hebben normaal een aluminium behuizing. De doos ziet er niet echt veelbelovend uit, het made in China nog minder, maar.... schijn bedriegt. Ik vind deze drives beter dan de Vosonics (en andere boxjes die ik tot op heden heb gezien).

      Comment


      • #18
        Re: Geen dure kaartjes meer kopen

        16 minuten klopt ook niet, ik heb 512 gedaan en dat deed hij ook binnen 2 minuten.
        beschijving klopt dus niet.

        Ik begrijp niet dat iedereen het trouwens over die snelheid moet hebben.
        Zo vaak gebruik je hem toch niet?
        Op vakantie zeker, maar wat maak dat nu uit of het 5 min langer duurt, als je het ieder uur moet doen is dat iets anders.
        Ik zet hem aan, ga een keer piesen, als ik terug kom is hij klaar.
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #19
          Re: Geen dure kaartjes meer kopen

          Is er iemand die deze Photobox gebruikt op een Mac?
          www.i-mac.be
          http://www.cerclebrugge.be

          Comment


          • #20
            Re: Geen dure kaartjes meer kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
            Ik begrijp niet dat iedereen het trouwens over die snelheid moet hebben.
            Zo vaak gebruik je hem toch niet?
            Op vakantie zeker, maar wat maak dat nu uit of het 5 min langer duurt, als je het ieder uur moet doen is dat iets anders.
            Ik zet hem aan, ga een keer piesen, als ik terug kom is hij klaar.
            Idd als je na een dag shooten genoeg heb aan 2x 512 ultraII, heb ik geen problemen met de 9 tot 10min. die mijn vp300 over doe.
            Vorige weekend een feest/evenement bij mijn moeder's woonwijk gevolgt en dan gaat het rap met pixs, om nou 9 min. stil te blijven (nooit geprobeerd om met een werkende vp300 in mijn rugzak rond telopen, zo'n hd. kan wel eens overslaan denk ik ) , hoewel, goeie reden voor een bier pitstop
            Vandaar ook 2 xtreem 1gb besteld bij CY en bij PIN gisteren de PD70X besteld, goeie keus dach ik.
            Te weinig L

            Comment


            • #21
              Re: Geen dure kaartjes meer kopen

              Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
              16 minuten klopt ook niet, ik heb 512 gedaan en dat deed hij ook binnen 2 minuten.
              beschijving klopt dus niet.

              Ik begrijp niet dat iedereen het trouwens over die snelheid moet hebben.
              Zo vaak gebruik je hem toch niet?
              Op vakantie zeker, maar wat maak dat nu uit of het 5 min langer duurt, als je het ieder uur moet doen is dat iets anders.
              Ik zet hem aan, ga een keer piesen, als ik terug kom is hij klaar.
              Die snelheid is ergens van belang voor de batterij. Als het toestel 10 minuten staat te kopieren, of maar 2 minuten, dan is de kans groter dat de batterij het opgeeft gedurende die 10 minuten. Da's niet goed voor de schijf, en niet goed voor de kaart.
              De mensen die maar één kaartje hebben, die willen ook graag snel terug hun kaartje gebruiken, want die dingen raken altijd vol op het verkeerde moment.

              Om eerlijk te zijn is voor mij bij die PD-X serie de snelheid ook niet zozeer van belang, maar wel het feit dat er een statusindicatie op het LCD-scherm, je kan dus effectief zien hoeveel bestanden en hoeveel MB er al getransfereerd is. Dat was eigenlijk de voornaamste reden dat ik die VP2060 heb weggedaan, ik haat dingen die niet wensen interactief te zijn met mij.

              Comment


              • #22
                Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                Oorspronkelijk geplaatst door JAZZ4ff
                Vorige weekend een feest/evenement bij mijn moeder's woonwijk gevolgt en dan gaat het rap met pixs, om nou 9 min. stil te blijven (nooit geprobeerd om met een werkende vp300 in mijn rugzak rond telopen, zo'n hd. kan wel eens overslaan denk ik ) , hoewel, goeie reden voor een bier pitstop
                Zolang je niet probeert de militaire stormbaan te nemen valt het wel mee hoor
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #23
                  Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                  Zo'n ding is zeker niet schokvrij, niet duurzaam en niet betrouwbaar.
                  CF-kaartjes voldoen wel aan die criteria, schokvrij, duurzaam en betrouwbaar.
                  In het analoge tijdperk nam je bv 10 filmpjes mee van 36 = 360 foto's.
                  Verdubbel het nu als je op los schiet, en een paar uur je foto's wenst te sorteren en te deleten.
                  Op 1 GB kaartje krijg je 100 foto's vanop een 6 MP toestel gefotografeerd in .NEF/RAW. Koop 7 kaartjes van 1 GB (tenzij je een 12 MP-toestel hebt dan koop je er 7 van 2 GB) daar krijg je ruim 700 foto's op. En die kaartjes gaan levenslang mee, ruim de goedkoopste, snelste en duurzaamste oplossing en héél betrouwbaar. En je kan je foto's 's avonds via je camera ook nog eens een keer terug zien als je wilt. En je spaart ruimte in je tas. De autonomie van zo'n prul (sorry zo noem ik het) wordt ook alsmaar minder (batterij).
                  Met die x-drive dinges (ik heb hier drie defecte liggen) zitten we terug in de middeleeuwen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                    Bij jou zal het geld wel op je rug groeien maar dat is niet bij iedereen zo.
                    & kaartjes van 1 gig kost al gauw 700 euro, daar kan men dic HDD's voor kopen.
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #25
                      Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                      Je kan ook zo'n lege conceptronic kopen en er een schijf naar keuze bijkopen. Dan kan je een wat snellere notebookschijf kopen (op 5400 tr.) en dan zal het kopieren al heel wat vlugger gaan. (Ik heb zo'n lege genomen + een oude schijf van een defekte laptop (6 GB). Montage = 4 vijsjes losdraaien en terug vast.
                      Ik kan dus zes keer mijn 1Giga stick leegmaken, kan dan met mijn Panasonic FZ5 7x400 = 2800 foto's nemen.

                      Een lege Photobox kost 82,71.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
                        En die kaartjes gaan levenslang mee, ruim de goedkoopste, snelste en duurzaamste oplossing en héél betrouwbaar.(
                        Zelf heb ik ook al problemen gehad met een kaartje en ik meen hier op dit forum ook al enkele malen iets van dien aard gelezen te hebben.
                        Of vergis ik mij?

                        ( http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=80872 )

                        Comment


                        • #27
                          Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
                          Bij jou zal het geld wel op je rug groeien maar dat is niet bij iedereen zo.
                          & kaartjes van 1 gig kost al gauw 700 euro daar kan men dic HDD's voor kopen.
                          Dat zullen dan gouden kaartjes zijn belegd met goud en een diamantje waarschijnlijk.
                          Een uitstekend snelste Ridata CF-kaartje van 1 GB kost thans 70 euro. Mijn kaartjes zijn nog prima. Voor uw prijs heb je er dus 10. Je komt er nog wel achter als je regelmatig die X-drive moet gebruiken, en je je kaartje niet meer kan overzetten, of je PC die drive niet meer vind. Kan je ergens een PC met win98 zoeken om dat HD-je te herformateren en je hart vasthouden.
                          Mijn ervaring en dat van vele anderen. Hopelijk heeft dat kaske een reset-knopke, desnoods kan je de batterij eruit halen, als er bij het overbrengen van een foto geen foutje is gebeurd, want dan zit je vast. Als er een probleem is eerst kijken of dat HD-je nog goed op zijn plaats zit en contact heeft.
                          Succes.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                            Zelf heb ik ook al problemen gehad met een kaartje en ik meen hier op dit forum ook al enkele malen iets van dien aard gelezen te hebben.
                            Of vergis ik mij?

                            ( http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=80872 )
                            Je zal dat ongetwijfeld wel eens gelezen hebben zeer zeker. Kaartjes moet je ook best niet uitwissen maar telkens formateren met je camera dan is dat normaal geen probleem. Ook je kaartje er natuurlijk niet uittrekken als het nog beschreven wordt. Maar hoe dan ook kaartjes moet je toch blijven gebruiken, en er zijn echt wel héél weinig problemen mee, en dit in grote tegenstelling met X-drives.
                            Als je een ietwat fatsoenlijke X-drive wilt kopen dan kost die ook min 500 Euro(en 600 en hoger, dus de prijs van een halve laptop, of een hele 2de hands), geeft mij dan maar kaartjes.
                            Merci voor de link, hier heb je er een paar willekeurige andere over x-drives, één van de héél vele :
                            Naar aanleiding van een vraag van hugoke in een eerdere topic 'Terugsturen X-Drive naar PIN' wil ik dit probleem eens wat ruimer onder de aandacht brengen in een aparte topic. Al met al zijn er nogal wat X-drive's met problemen. De laatste half jaar heb al ongeveer zo'n 10 Bd'ers geteld. Jammer dat de search niet meer werkt

                            Heb deze noodkreet discreet tussen de kerstkaarten gevonden. Is er ergens een kerstman/vrouw die de HD terug aan de praat krijgt? Lut, beschrijf eens wat er bebeurd is en wat het defect juist is, volgens mij staan de foto's er nog wel op de HD hoor! Ook ik wou het zeggen met een kaart, maar werd helaas niet van

                            Te koop: nieuwe X-drive II 30 GB, niet gebruikt, vandaag ontvangen met DHL van bij PIN aankoopprijs bij PIN: 260 + 45 AUD = 177 euro + 15 euro importrechten en de totaalprijs is 192 euro. Wie interesse heeft voor dit toestel, doe een (acceptabel) bod via mail Ik heb de x-drive gekocht om op reis te gaan maar nu heb ik

                            Hallo iedereen, Verre reisbestemmingen zijn mijn passie, maar dat geeft wel typische praktische probleempjes. Daarom mijn vraagje: Welke van de reeks draagbare toestelletjes is het beste geschikt om mee te nemen naar afgelegen gebieden, waar je geen (garantie op) elektriciteit hebt, ook geen autobatterij? In de specs vind

                            Mijn X-drive heeft weer kuren. Bij het indrukken van de POWER SWITCH verschijnt ogenblikkelijk de melding "transfer". Het toestel reageert op niets, kan niet meer worden uitgeschakeld en dan kan ik niets meer doen dan wachten tot de batterij leeg is. VASA liet weten dat ik de X-drive mag terugsturen. Heeft iemand

                            ik kan het hier nog niet terug vinden dus vandaar de vraag! Ik heb de X-drive 2 - 60 Gbyte, werkt bijna altijd perfect ik heb nou 2 keer een probleem gehad. als ik de CF kaartjes wil overladen geeft ie aan dat ie het goed doet. kijk ik naderhand thuis op de PC dan zie ik dat er een paar kaartjes netjes opstaan en er
                            Last edited by Digifo; 25 juli 2005, 19:44.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
                              ....
                              Als je een ietwat fatsoenlijke X-drive wilt kopen dan kost die ook min 500 Euro(en 600 en hoger, dus de prijs van een halve laptop, of een hele 2de hands), geeft mij dan maar kaartjes.
                              Ongetwijfeld ieder z'n meug, maar je moet ook geen appels met peren gaan vergelijken.
                              - kaartje 1GB = 70€
                              - XDRIVE VP6210 + 40 GIG 5400RPM + Car Charger = 217 € (met display)
                              - XDRIVE VP2160 + 40 GIG 5400RPM + Car Charger = 125 € (zonder display)

                              net gekeken bij Vasa
                              als je prijzen wil vergelijken moet je wel juiste prijzen opgeven
                              ---
                              darix
                              afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
                              D70s

                              Comment


                              • #30
                                Re: Geen dure kaartjes meer kopen

                                Oorspronkelijk geplaatst door darix
                                Ongetwijfeld ieder z'n meug, maar je moet ook geen appels met peren gaan vergelijken.
                                - kaartje 1GB = 70€
                                - XDRIVE VP6210 + 40 GIG 5400RPM + Car Charger = 217 € (met display)
                                - XDRIVE VP2160 + 40 GIG 5400RPM + Car Charger = 125 € (zonder display)

                                net gekeken bij Vasa
                                als je prijzen wil vergelijken moet je wel juiste prijzen opgeven
                                Ik noemde de prijs van een ietwat fatsoenlijke....net zoals ik de prijs van een fatsoenlijk kaartje noemde....

                                Comment

                                Working...
                                X