Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powershot G3 + Aquapac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powershot G3 + Aquapac?

    Ik overweeg momenteel de aankoop van een waterdichte 'hoes' (of hoe noem je zoiets) voor mijn Canon Powershot G3. De meest betaalbare oplossing (na een Toppits diepvrieszakje ) lijkt me die van het merk Aquapac (www.aquapac.co.uk).

    Het grote model van Aquapac (niet het SLR model) is geschikt voor camera's met een omtrek (gemeten met zoomlens volledig uit) tot 350 mm (sommige bronnen vermelden 365, maar laat ik maar conservatief denken).

    Om de zoomlens toch een beetje te beschermen (ik veronderstel dat die toch wel enige weerstand zou ondervinden moest die de hoes raken, lijkt me niet gezond voor het mechanisme) zou ik mijn Canon-lensadaptor, gekocht bij m'n teleconversielens, willen gebruiken. In deze 'opstelling' meet ik een omtrek van een kleine 340 mm.

    Volgens de 'camera reference list' op de Aquapac site is het grote model van Aquapac dan ook geschikt voor de G3.

    Om de laatste twijfels weg te nemen wou ik toch eens informeren of er mensen zijn die zo'n Aquapac hebben, wat de omtrek is van hun camera is, en wat hun ervaringen zijn. Alvast bedankt.
Working...
X