Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen bij daglicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen bij daglicht

    Ik ga morgen foto's maken v.e. mountainbike wedstrijd met mijn Nikon D70 en ik ben van plan mijn SB 600 te gebruiken voornamelijk omdat er veel zonlicht zal zijn . Welke instellingen moet ik dan gebruiken op mijn SB600 .
    Ook wil ik "panning" opnames maken . Verandert dit iets aan de instellingen ?

  • #2
    Re: Flitsen bij daglicht

    Ik zou shutterpriority nemen als 't sport en actie is en op 1/250 tot 1/500e zetten, de SB600 zou mee moeten kunnen in fast-synch, desnoods ISO lichtjes verhogen als proefshotje aantoont dat (op de gefocuste afstand) de belichting beetje laag is.
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen bij daglicht

      Ik zou mijn iso zeker niet veranderen bij zonlicht daar daardoor je diafragma nog kleiner is en je flits dan nog krachtiger moet gaan werken.


















      D 70/D2H/10,5mm nikkor fisheye/60mm nikkor macro/12-24 nikkor/28-70 AFS nikkor 2.8/70-200 AFS VR 2.8/extender1,4 TCII/2X SB800 flits.

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen bij daglicht

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
        Ik zou mijn iso zeker niet veranderen bij zonlicht daar daardoor je diafragma nog kleiner is en je flits dan nog krachtiger moet gaan werken.
        gewoon op aperture priority werken, flits op high sync.
        komt je licht te kort, of is je sluitertijd de lang, dan kan je idd de iso wat verhogen. (je diafragma zal niet veranderen, maar wel de sluitertijd...)

        S.
        My Portfolio (like!)
        Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

        Comment


        • #5
          Re: Flitsen bij daglicht

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
          Ik zou mijn iso zeker niet veranderen bij zonlicht daar daardoor je diafragma nog kleiner is en je flits dan nog krachtiger moet gaan werken.
          Als je de iso een trapje hoger zet en je diafragma een trapje lager dan blijft dat qua belichting toch identiek! Zie niet in waarom de flits dan meer zou moeten geven??

          Comment


          • #6
            Re: Flitsen bij daglicht

            Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
            Als je de iso een trapje hoger zet en je diafragma een trapje lager dan blijft dat qua belichting toch identiek! Zie niet in waarom de flits dan meer zou moeten geven??
            idd, en wanneer je diafragma onveranderd blijft win je dus een beetje bereik met je flits.
            My Portfolio (like!)
            Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

            Comment

            Working...
            X