Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corrupte geheugenkaart??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Corrupte geheugenkaart??

Ik wilde net een geheugenkaart kopiëren naar mijn harde schijf... Ik zie de fotobestanden netjes staan, een 200-tal. Plots verdwijnt de kaart van mijn scherm. Ik koppel weer aan, wil bestanden weer gaan kopiëren en ik merk dat de sd-kaart plots leeg is. Hoe is dit mogelijk? Recoveryprogramma ziet niets meer staan, weer in het toestel gestopt ... ook niets. Nochtans een kaart van Sandisk die geacht worden betrouwbaar te zijn... Dit is horror. Maar niets aan te doen, waarschijnlijk??

Als niks meer werkt eens overwegen om eerst te formaten en dan een recoveryprogramma los laten op het kaartje.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Het zou kunnen dat je met een linux operating systeem nog wel data terugvindt op die kaart.
      Heb paar jaar geleden fotos kunnen recoveren van een externe harde schijf waar windows niet meer aan kon.
      Had een cd liggen waarmee ik mijn pc kon opstarten als linux systeem (paar hulpprogrammas stonden daarop oa om te partitioneren dacht ik)
      eens opgestart in linux kon je via een unix-commandscherm de drive benaderen (heb de unix commando's allemaal moeten opzoeken)
      Het intypen van de commandos heeft een tijd geduurd want toetsenbord stond op querty - en ik heb niet uitgezocht of ik dat kon switchen
      heb wel alle data kunnen overzetten naar een nieuwe schijf - de defecte harde schijf maakte vreemde geluiden als hij draaide dus ik stond wel onder druk
      Succes - hangt ervan af waar het probleem op je kaart zich situeert denk ik
      Peter
      Last edited by blauwzwart; 15 april 2025, 12:00.
      mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Als niks meer werkt eens overwegen om eerst te formaten en dan een recoveryprogramma los laten op het kaartje.
        Dat is een goede methode om zeker alles kwijt te zijn, formatteren is het laatste wat je moet doen!

Ik zou eerst eens proberen met een ander recover programma, er zijn er verschillende en die kunnen ook verschillende resultaten laten zien dus wellicht dat een van de anderen nog wel data ziet

Comment

Working...
        X