Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon pixma 4000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon pixma 4000

    Hoe weet de printer dat de inktcasettes bijna leeg zijn ?
    Er is geen enkel electrisch contact op de inktcasette.
    Er wordt geen informatie opgeslagen in de pc over het aantal afdrukken.
    Hoe werkt dat dan ??

  • #2
    Re: Canon pixma 4000

    Ik heb dezelfde printer.

    Je krijgt lang van tevoren een schematisch bericht en overzicht van de cassette's.

    Je kan zelfs blijven printen tot ze op zijn, indien ze echt leeg zijn, print ie niet meer en geeft u een bericht.

    poepsimpel allemaal

    Comment


    • #3
      Re: Canon pixma 4000

      "inderdation"
      P-simpel.
      Heb dezelfde printer....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Canon pixma 4000

        In het inktankje zit in het voorste gedeelte (waar je de vloeibare inkt ziet zitten) onderaan een klein blokje plastiek. Dit is een soort prisma, en als er inkt boven zit wordt het licht dat erdoor gaat verstrooid, maar als de inkt op is, dan valt er licht op een sensor en krijg je de melding dat het inkpatroontje leeg is(die uitleg had ik ergens gelezen ).

        Ik print gewoonlijk nog 2 fotopagina's A4 als ik die melding krijg, en dan is de inkt nog niet volledig op. Maar verder ga ik niet, want als de printkop droog komt, kan die stuk gaan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon pixma 4000

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          In het inktankje zit in het voorste gedeelte (waar je de vloeibare inkt ziet zitten) onderaan een klein blokje plastiek. Dit is een soort prisma, en als er inkt boven zit wordt het licht dat erdoor gaat verstrooid, maar als de inkt op is, dan valt er licht op een sensor en krijg je de melding dat het inkpatroontje leeg is(die uitleg had ik ergens gelezen ).

          Ik print gewoonlijk nog 2 fotopagina's A4 als ik die melding krijg, en dan is de inkt nog niet volledig op. Maar verder ga ik niet, want als de printkop droog komt, kan die stuk gaan.
          Ik zal dan maar snel mijn zwarte cassette vernieuwen. Heb al zeker 10 pagina's afgedrukt na de melding.

          Comment


          • #6
            Re: Canon pixma 4000

            Oorspronkelijk geplaatst door notex
            Ik zal dan maar snel mijn zwarte cassette vernieuwen. Heb al zeker 10 pagina's afgedrukt na de melding.
            Als dat pagina's zijn met alleen maar tekst, dan kan je waarschijnlijk nog wat wat meer printen, maar hou er rekening mee dat de printkop één van de duurste onderdelen van de printer is.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X