Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diadozen en -laders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diadozen en -laders

    Hallo allemaal,

    Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier nog iets plaatste, en ik heb dan ook een 'historische' vraag: ik ben begonnen met het digitaliseren van een selectie van mijn diaverzameling, waarbij de oudste van mijn vader dateren van (vermoedelijk) eind jaren 50 van de vorige eeuw. Bedoeling is dat ik na het digitaliseren afscheid neem van de fysieke diacollectie.

    Hoe ga ik echter te werk om van al die dozen en hun inhoud af te geraken? Plastic afval in het containerpark (die dozen scheuren anders zo door de PMD-zak)? En wat met die oude dia's in glasraampjes? Heeft iemand hiermee ervaring?

    Groetjes, en alvast bedankt voor de verwerkingsideeën!
    Pol
    D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

  • #2
    De films dus de dia's versnipperen of verbranden zodat ze niet ongewild in vreemde handen komen, de doosjes en raampje bij het plasticafval.

    Comment


    • #3
      Eerlijk gezegd ik zou de dia's zelf, zonder raampjes en dozen, bijhouden in bladen. Wie weet komt er later nog een betere manier om er meer uit te halen. Als ze weg zijn heb je niets meer.

      Comment

      Working...
      X