Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 45-CT1 op 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 45-CT1 op 300D

    Hallo,

    ik heb op zolder (weeral) na de Rolleiflex 2.8E en een hoop filters nu ook een Metz45-CT1 gevonden. En die werkt perfect.
    Ik gebruik normaal altijd mijn Sigma flitser want die heeft ETTL. Maar ik zou graag wat meer portretten enzo doen in een geimproviseerde studio. Ik heb dus al een flitsmeter, statief en een professionele flitsparaplu.

    De vraag is dus, welk flitsschoentje (liefst niet te duur, want volgend jaar koop ik een 20D en die heeft zo'n flitsaansluiting maar voorlopig moet ik mij behelpen met de 300D) raden jullie aan om de Metz op statief met paraplu te doen afgaan? Best via kabel of met infrarood? Ik ving ooit iets op van een goedkoop schoentje van Hama?
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

  • #2
    Re: Metz 45-CT1 op 300D

    Oorspronkelijk geplaatst door Faan
    Hallo,

    ik heb op zolder (weeral) na de Rolleiflex 2.8E en een hoop filters nu ook een Metz45-CT1 gevonden. En die werkt perfect.
    Ik gebruik normaal altijd mijn Sigma flitser want die heeft ETTL. Maar ik zou graag wat meer portretten enzo doen in een geimproviseerde studio. Ik heb dus al een flitsmeter, statief en een professionele flitsparaplu.

    De vraag is dus, welk flitsschoentje (liefst niet te duur, want volgend jaar koop ik een 20D en die heeft zo'n flitsaansluiting maar voorlopig moet ik mij behelpen met de 300D) raden jullie aan om de Metz op statief met paraplu te doen afgaan? Best via kabel of met infrarood? Ik ving ooit iets op van een goedkoop schoentje van Hama?
    opgelet de 45ct1 kan een hoge syncspanning hebben, sommige tot 300 volt, terwijl canon al lekker stuk gaat bij meer dan 6 volt. Je kan deze info terugvinden op de site van http://www.metz.de/photo_electronics.../148/show.html, of gewoon meten met een multimeter, tussen de 2 contactjes van de synckabel, deze mag dus nooit hoger zijn dan 6 volt.
    er bestaat wel een hulpstukje van Weinn (geloof dat het zo heet), om deze problematiek op te lossen.
    Succes ermee.
    Rudy

    Comment


    • #3
      Re: Metz 45-CT1 op 300D

      Aha, en waar kan ik zo'n Weinn hulpstuk vinden? Of is het te dom dit aan te schaffen?
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Metz 45-CT1 op 300D

        Oorspronkelijk geplaatst door Faan
        Aha, en waar kan ik zo'n Weinn hulpstuk vinden? Of is het te dom dit aan te schaffen?
        homepage:

        Wein Products Inc. develops filterless air purifiers that actually work! Our air purification system helps allergy and asthma sufferers, as well as extra sensitive groups, breath more easily when traveling, going to appointments or at home. We are a U.S. company and have been developing innovative technologies since 1964. We take great pride in the quality and effectiveness of our products.


        waar te vinden? google een beetje.
        dom? zeker niet als je die flitser nog wil gebruiken, maar, kans is dat de adapter meer gaat kosten dan een recentere 45ct of 45cl die dan wel een lagere syncspanning hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Metz 45-CT1 op 300D

          Ok, thx.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Metz 45-CT1 op 300D

            gisteren deze bookmark gedeleted en nu lees ik dit,dus maar effe in den historiek gaan kijken.


            Niet safe volgens de lijst.

            Groeten
            ooit ... .

            Comment


            • #7
              Re: Metz 45-CT1 op 300D

              Thx, afblijven dus
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #8
                Re: Metz 45-CT1 op 300D

                Ik denk net aan iets, kan ik aan de metz geen zo'n draadloos ding hangen en dan met zo'n Canonschoentje opde body die laat afgaan? Of kosten die dingen teveel voor hetgeen het maar waard is...
                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                Focaldesign

                Comment

                Working...
                X