Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trekking cameratas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trekking cameratas

    Momenteel op zoek naar een nieuwe cameratas voor op reis. Tot hiertoe zeer tevreden geweest met mijn Lowepro Slingshot 102AW. Hier past eigenlijk alles wat ik op reis wil meenemen, ondanks de ietwat beperkte ruimte.

    Ik zoek een trekking tas waar wat camera gear betreft ongeveer hetzelfde in kan, maar waar veel meer in past wat overige spullen betreft. Ik wil in de tas alles kwijt kunnen voor een deftige dagtocht, liefst zelfs voor iets langer. Voor een aankomende reis komende plannen we mogelijks een korte jungle trekking met een 2-tal overnachtingen. De nadruk mag dus liggen op een goeie trekking rugzak, met een handig cameravak.

    Ik gebruik een Canon EOS 80d met als standaard lens ofwel een EF-S 17-55mm f2.8 ofwel een EF-S 18-135mm erop. Verder neem ik afhankelijk van de trip vaak mijn EF-S 55-250mm en eventueel een EF-S 10-18mm of EF 50mm f1.4.

    Ik heb nooit alles tegelijk bij, mijn camerabody + 3-tal lenzen zouden erin moeten passen + regenjas, wat kleren en andere benodigdheden voor 2 a 3 dagen. Binnen de normen voor handbagage is een mooie plus.

    Tot hiertoe vooral tassen gevonden waar de nadruk ligt op het cameravak. Ik bekeek al de Lowepro Flipside Trek 350 en 450, maar ook hier lijkt ondanks iets meer extra ruimte de nadruk toch eerder te liggen op ruimte voor camera gear?

    Onderstaande optie kwam ik ook tegen, maar ik vind weinig terug over kwaliteit en comfort.
    https://www.walimex-webshop.com/nl/m...s-outdoor.html

    Suggesties zijn welkom.​

  • #2
    Ik heb de Mindshift Backlight 45 l. Daar is standaard al ruimte voorzien voor extra bagage, maar die kan je ook van een kleiner cameragedeelte voorzien. Het kan er ook volledig uit als je wil. Draagt zeer comfortabel, en alleszins veel beter dan de Lowepro Trekking 600 die ik daarvoor had. Enig nadeel is de prijs.

    Comment


    • #3
      En hier staat geen info genoeg?
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        En hier staat geen info genoeg?
        Ik vind er niet meteen waar ik naar op zoek ben nee. De markt is vermoedelijk ook wel wat veranderd sinds de laatste post daar?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
          Ik heb de Mindshift Backlight 45 l. Daar is standaard al ruimte voorzien voor extra bagage, maar die kan je ook van een kleiner cameragedeelte voorzien. Het kan er ook volledig uit als je wil. Draagt zeer comfortabel, en alleszins veel beter dan de Lowepro Trekking 600 die ik daarvoor had. Enig nadeel is de prijs.
          Da's behoorlijk prijzig inderdaad. Niet meteen een optie, maar ik hou de 2dehands markt in de gaten. Het is maar voor juli, dus nog even tijd.

          Iemand ervaring met van die camera inserts om in een gewone backpack te gebruiken?

          Comment


          • #6
            Kijk eens naar het assortiment van F-Stop
            KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
            http://www.photopat.be

            Comment


            • #7
              Kijk eens hier Backpacks - MrJan Gear​.
              Ikzelf heb de Boris IV dit omdat hierin mijn Canon 1Dxiii met converter en EF 500 volledig gemonteerd in kan .
              Deze heeft hoofdvakken en naar believen zelf in te delen. Volledig aanpasbaar ook qua draagcomfort.
              Super sterk materiaal, stevig en betrekkelijk licht. Foto Coudenys werkt er ook mee samen.
              Groeten,
              Fabrice,
              Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

              Comment


              • #8
                Ondertussen een tweedehands LowePro Photosport BP 300 AW II gekocht. Binnenkort eens grondig testen, maar op het eerste zicht een degelijke tas.

                Het camera gedeelte is iets kleiner dan verwacht, maar minder meezeulen is niet noodzakelijk slecht… Er passen nog steeds een body en twee lenzen in, als er meer mee moet kan ik nog steeds een lens in aparte hoes meenemen in het algemeen gedeelte.

                Comment


                • #9
                  Hoi, omdat uw reis pas in juli doorgaat, denk ik dat m'n reactie nog relevant kan zijn.

                  al +40 jaar ervaring met trekking ( met 2 nieuwe heupen ondertussen ), en weet dat de juiste rugzak een soort Holy Grale is waar je blijft achter zoeken.

                  zelf heb ik ook een LowePro Photosport ( ik denk hetzelfde model) , en die is goed voor daguitstapje, geplande 4-5 uur wandeling ( vaak gedaan in Belgenland en Ijsland) ; maar voor een trekking van meer dan een dag is die te klein ; en vooral zal je rug veel te nat worden ( zeker in een jungle).
                  voordeel is ook dat die in uw koffer kan of als handbagage kan doorgaan.

                  m'n beter alternatief ( voor dagtochten of trekking tot 2 overnachtingen) is een 'klassieke' rugzak (in mijn geval van Deuter) , waar er veel comfortabelere riemen en vooral ventilatie van de rug is voorzien omdat uw rugzak uw rug niet raakt. Die rugzak heeft 2 compartimenten en in het onderste compartiment past perfect een insert ( camera met lens en 2 extra) van F-stop. Kijk voor een rugzak van 35-50 liter, die kan ev( leeg) in uw koffer voor de vliegreis

                  nadeel : omslachtig om uit te halen tijdens het stappen. (ttz, komt vlot uit de rugzak maar rugzak moet af) partieel op te lossen met een tasje op de schoudergordel vast te maken waar uw camera met kleine lens in kan hangen om zo uw camera bij te hebben zonder dat hij doorhangt op uw nek. met een gewicht lens&camera onder de 1 kg lukt dat behoorlijk. Toch een nadeel : trekt uiteindelijk toch wat aan de schouderriem; maar als het lastig wordt stop je alles achteraan in uw rugzak en kun je weer deftig vooruit.

                  deftige normale rugzak heeft waterdichte hoes om over de rugzak te trekken. Op dat moment is de lust om te fotograferen ook weggespoeld.

                  hopelijk heb je hier iets aan, Geert.
                  Last edited by geert62; 19 januari 2024, 16:09.

                  Comment

                  Working...
                  X